ברביבאי נגד חולדאי: "אתה בטוח שהעיר היא שלך ולא של התושבים?"

תושבים זועמים בהפגנה מול ביתו של חולדאי, 14.4.24 (צילום באדיבות המפגינים)
תושבים זועמים בהפגנה מול ביתו של חולדאי, 14.4.24 (צילום באדיבות המפגינים)

אורנה ברביבאי עולה להתקפה: דורשת מחולדאי את תפקיד יו"ר ועדת הביקורת (אליו הוא מתכוון למנות לדוד לניאדו מהליכוד-עוצמה יהודית), מבקרת בחריפות את מינויו של נציג המשיחיים בעיר לסגנו וחושפת את החרם שהטיל על חברי רשימת "התל אביבים". הערב ב-18:00 יפגינו תושבים מחוץ לישיבת מועצת העיר

אורנה ברביבאי מסירה את הכפפות: בעקבות החלטתו של ראש העיר רון חולדאי למנות לסגנו את חיים גורן, נציג החרד"לים והגרעינים התורניים בעיר, כמו גם כוונתו למנות את דוד לניאדו מסיעת הליכוד-עוצמה יהודית ליו"ר ועדת הביקורת העירונית – למרות הרשעתו בעבר בפלילים – פתחה יו"ר סיעת יש עתיד/התל אביבים במתקפה חריפה על ראש העיר וגינתה את התנהלותו האנטי-דמוקרטית.

>> רון חולדאי ומיטל להבי, אל תמכרו את המחנה שלכם // טור דעה
>> הקמפיין נגד "מאמינים" פוסל כל אדם דתי בעיר // טור דעה

במכתב שנשלח אל חולדאי מטעמה, הודיעה ברביבאי כי בכוונתה לערער על ההצעה למינוי בעלי תפקידים שתובא הערב בפני מועצת העיר וציינה כי הן "חורגות מהנוהג הדמוקרטי שאמור לשקף את רצון הציבור". ברביבאי פירטה שלושה סעיפים כאלה, ובראשם מינוי של גורן כסגן ראש העיר. "העובדה שהתבטא בעבר כנגד 'הדיקטטורה השיפוטית' ועסק רבות בחיזוק אחיזתם של הגרעינים התורניים בעיר, אינה מתיישבת עם הבטחתך לשמור על העיר כמגדלור לערכים ליברליים", כתבה ברביבאי. "העדפתך למנות סגן, דווקא מרשימה שאינה משקפת את רצון רוב הבוחרים בעיר, מקוממת ופוגעת בצביון העיר".

משם המשיכה ברביבאי אל מינויו המשונה של דוד לניאדו מהליכוד-עוצמה יהודית, מינוי שאין דרך לתאר אותו פרט לאובדן מצפן מוחלט של חולדאי. "תמוהה ביותר החלטתך להעמיד בראש ועדת הביקורת אדם אשר פורסם לגביו כי הורשע בעברו בפלילים", כתבה ברביבאי, "מדובר בניסיון בוטה להחליש את הוועדה לענייני ביקורת, ובעיקר: ניסיון של 'המבוקר' לבחור לעצמו את 'המבקר'. מן הראוי, וכך גם נהוג בכנסת ישראל, כי סיעת האופוזיציה הגדולה ביותר תעמוד בראשות הוועדה לענייני ביקורת. העובדה שאתה כראש העיר קובע את זהות יו"ר הוועדה, היא חלק מניסיון ברור למנוע כל ביקורת שמטרתה להציף בשקיפות מלאה סוגיות המחייבות טיפול. בנסיבות אלה, אני מבקשת להעמיד את עצמי לתפקיד יו"ר ועדת הביקורת".

בנוסף, התייחסה ברביבאי למה שנראה כמו ניסיון של חולדאי להחרים באופן מוחלט את חברי רשימת התל אביבים שחברו ליש עתיד, במה שנראה כמסע נקמה בציפי ברנד, ניסיון שבמסגרתו הוא מסרב לאפשר את מינויים לוועדות גם כחברי אופוזיציה. "החלטתך להדיר חלק מחברי רשימת 'יש עתיד והתל אביבים' המייצגים ציבור ליברלי בעיר, מונעת מהם לשאת בכל תפקיד בוועדות השונות במועצה, ומהווה פגיעה במנהל תקין ובקבלת תוצאות הבחירות. הרכב הוועדות אמור לבטא את מגוון הסיעות במועצה על פי גודלן היחסי. עד כה, המינויים לוועדות אינם משקפים את גודל רשימת 'יש עתיד והתל אביבים'. יתרה מכך, הבחירה של חברי הוועדות והעדפותיהם צריכה להיקבע בתוך הרשימות ובהסכמתן".

פתיחה גרועה לקדנציה. חברי מרצ-חוזה חדש עם רון חולדאי, אתמול (צילום: דניאל צרפתי)
פתיחה גרועה לקדנציה. חברי מרצ-חוזה חדש עם רון חולדאי, אתמול (צילום: דניאל צרפתי)

בסרטון וידיאו שהוציאה ברביבאי בשעות הערב היא פנתה אל חולדאי באופן אישי, תהתה אם "אתה באמת באמת חושב שהעיר שייכת לך ולא לתושבים?", וסיכמה ש"על עוצמה יהודית לא היית מוכן להגיד שלא תשב איתם, אבל על רשימת 'התל אביבים'? עד כאן. דמוקרטיה היא לא רק שם של כיכר. דמוקרטיה היא הדרך שבה אנחנו מצפים שתנהל את העיר".

אתמול בשעות הערב הפגינו כ-200 תושבים מתחת לביתו של חולדאי בשכונת תל ברוך, בדרישה שיקים קואליציה ליברלית המשקפת את תוצאות הבחירות המקומיות, בהן סחפו הרשימות הליברליות כ-75 אחוז מקולות הבוחרים בעיר. על פי גורמים בעירייה, חולדאי החליט לנקום בכל מי שקראו תיגר על שלטונו במערכת הבחירות האחרונה, לצמצם את יכולת ההשפעה שלהם במועצה למינימום ולהדיר מהקואליציה את רשימות יש עתיד/התל אביבים, כולנו העיר וחי – חילונים ירוקים, כולן רשימות שהעמידו מועמד משלהן לראשות העיר.

הערב יתקיים במועצת העיר הדיון שבמסגרתו מתכוון חולדאי להעלות את שני המינויים השערורייתיים שלו לאישור המועצה, שם צפויה להתקיים החל מ-18:00 הפגנה נוספת של תושבים נגד קואליציית חולדאי, בדרישה להקים קואליציה שתשקף את רצון הבוחרים בעיר.