Time Out לונדון: ברברי של קבוצת מחניודה – המסעדה הטובה בעיר

המסעדה שהתברגה בשנה שעברה במקום השלישי ברשימת 100 המסעדות הטובות בעיר, העפילה השנה למקום הראשון והשאירה אבק לאחותה הלונדונית הוותיקה יותר, פלומר, שהגיעה למקום ה-47

ברברי, לונדון
ברברי, לונדון
10 בספטמבר 2017

מסעדת ברברי של קבוצת מחניודה זכתה במקום הראשון ברשימת מאה המסעדות הטובות של טיים אאוט לונדון, תוצאה שהיא פרי בחירה משותפת של המערכת ושל הגולשים. המסעדה הקטנה שפתחו השפים אסף גרניט ואורי נבון, אחרי שהצליחו יפה עם מסעדת פלומר הלונדונית, הפכה להצלחה פנומנלית בזכות עצמה.

כשנפתחה ברברי לפני שנה כתבו מבקרי טיים אאוט: "חשבתם שאתם אוהבים את הפלומר? ובכן, עד שפגשתם את האחות הקטנה. תרצו לארוז ולברוח איתה לעבר השקיעה". בדירוג של 2016 התברגה ברברי המקום השלישי, והשנה כבר הצליחה להעפיל למקום הראשון.
הברברי שבקובנט גארדן כוללת רק עשרים וארבעה מקומות ישיבה, אבל מציעה מנות שגורמות לבריטים לאורגזמה של ממש: לחם מרוקאי, עוף מוסחאן שהושרה ביוגורט, סומאק ובהרט, וקינוח כנאפה שבגרסה הלונדונית שלו עשוי מבצק פילו עם מוצרלה וגבינת צאן. עוד התלהבו בטיים אאוט לונדון מהסיגרים המרוקאיים שאינם מופיעים בתפריט ומחלקים אותם למי שמתייבש בהמתנה בתור למקום ישיבה במסעדה.

אסף גרניט. צילום: יהב יעקב
אסף גרניט. צילום: יהב יעקב

 

האחות הגדולה נשרכת מאחור

 

מבקרי טיים אאוט לונדון טוענים שברברי ממתגת את עצמה כמטבח ישראלי מודרני, מה שלגמרי מטעה, מכוון שמדובר בכלל במתכונים מצפון אפריקה (האזורים הברבריים שבין מצרים למרוקו) שהשפיעו על המטבח הישראלי העכשווי. בכל מקרה המוסיקה והאווירה חשמלו את מבקרי האוכל של טיים אאוט לונדון, שרואים במסעדה במקום להתמלא בו בשמחת חיים. דווקא מסעדת פלומר המעט ותיקה יותר של הקבוצה, הגיעה למקום ה-47.

https://www.instagram.com/p/BX8XS27FaeO

 

נציגה נוספת וותיקה יותר של המטבח הישראלי בלונדון, אוטולנגי של יותם אוטולנגי וסמי תמימי, הגיעה השנה למקום ה-97 בלבד. מעניין איך נשמע "יאללה בלאגן" במבטא אוקספורדי.

דירוג 100 המסעדות הטובות בלונדון 2017