בנוסף לאספרסו: 10 בתי הקפה עם האוכל הכי טוב בעיר

כריך הבריוש של אסמבלאז'. צילום: רן בירן
כריך הבריוש של אסמבלאז'. צילום: רן בירן

עברנו כברת דרך מאז הימים שבהם הסתפקנו בהפוך לצד מאפה סטנדרטי בבית הקפה השכונתי שלנו. התפריטים נמלאו באטרקציות קולינריות, הלקוחות החלו לצפות להפתעות טעימות ובתי הקפה נענו לאתגר. אספנו עבורכם רשימה של 10 מקומות שעושים את זה נכון

20 במאי 2021

בתי קפה היו בתל אביב מאז ומתמיד, שזורים בהיסטוריה העירונית שלנו. מה שהשתנה במרוצת השנים הוא שאנחנו כבר לא מסתפקים רק בספל קפה ואולי מאפה סולידי. מוטב שיהיה גם תפריט אוכל טעים, וכשאנחנו אומרים טעים הכוונה היא למאוד טעים ומיוחד ומפתה. בהתאם לכך הבאנו לכם רשימת בתי קפה שהאוכל שלהם בלבד שווה ביקור, ולא רק התערובת הקולומביאנית.

1. קפה אסמבלאז׳

קפה אסמבלאז׳ ממוקם במבנה לשימור ברחוב אלנבי שמשמש גם מלון בימים יפים ומתוירים. בית הקפה ממוקם בחצר האחורית והירוקה של המבנה, ומדיף ניחוח מובהק ונחשק של פריז. אמנות, צמחייה ואווירה קוקטית ומהנה, כל מה שנכון לכאן ועכשיו למעשה.

מנה חובה: כריך שרימפס בלחמניית בריוש משוח במיונז ובתוספת חסה אייסברג וטרגון. רוצים ועכשיו!
אלנבי 48, 077-7066760 (בתמונה הראשית)

2. קפה ארצי

קפה ארצי ממוקם בחצר גן הפסלים של מוזיאון ארץ ישראל. האווירה הארטיסטית משרה אווירה נעימה ורגועה על יושבי המקום, והתפריט המעודן הולם גם הוא את הסיטואציה. סלטים עשירים, בראנצ׳ים חלומיים וגם תפריט מיוחד שמיועד לפיקניק שניתן לערוך בחצר, גם עם הילדים אם תרצו.

מנה חובה: סלט קיסר, קלאסיקה מנצחת.
חיים לבנון 2, 03-6766-586

קפה ארצי. צילום: יהונתן בן חיים
קפה ארצי. צילום: יהונתן בן חיים

3. ביתא קפה

ביתא קפה החל את צעדין כבית קפה קטן ברמת אביב. שנתיים אחר כך החלה לנצח עליו השפית איילת לטוביץ׳, ומאז הצטרפו עוד שלושה סניפים, והתפריט הלך וגדל גם הוא. מדובר בתפריט איכותי, מזמין ובריא שהכל ימצאו בו את שחשקה נפשם. מטף ועד ישיש, מנער ועד אשת עסקים,  מבראנץ׳ מושחת של שבת ועד ארוחת ערב עם כוס יין.

מנה חובה: כריך סרדינים חם, טעם חד פעמי של ים וחמימות מנצחת.
סניפים בת״א: ברודצקי 17, צה״ל 71. ובוולט. 1700-700-937

ביתא קפה (צילום: אפיק גבאי)
ביתא קפה (צילום: אפיק גבאי)

4. דה סטריטס

הסטריטס עונה היטב להגדרת בית קפה שכונתי עם אוכל טוב, על כך אין עוררין. כולנו זוכרים לו את הימים הטובים שהיה פתוח 24 שעות ביממה ואפשר לנו לאכול סלט קיל ביל גם בשעות הקטנות של הלילה. גם כיום, שהוא פתוח מספר שעות נורמלי, התפריט מגוון, השירות מסביר פנים והאווירה עירונית ומדויקת.

מנה חובה: קציצות עוף עם קוקוס בעבודת יד. מנחם בשיא.
קינג ג'ורג' 70 03-6201070 | אבן גבירול 114 03-5281616

דה סטריטס
דה סטריטס

5. זוריק

לזוריק יש מסורת של מה שנקרא בית קפה מיתולוגי. זהו הוותק שלו (17 שנים), המיקום המוכר בכיכר מילאנו והעובדה הפשוטה שטרנטינו לקוח קבוע. מלבד שלושת אלה, מדובר בבית קפה מצוין, עם תפריט אוכל מגוון ומושקע שמשתנה ומתחדש כל העת וגורם לנו לרצות לסעוד בו בוקר, צהריים או ערב. ויש אפילו סניף נוסף בנאות אפקה לצפוניים.

מנה חובה: פריטטה תפוחי אדמה – ברקפסט מהחלומות.
יהודה מכבי 4א, קהילת סלוניקי 11. 03-604-8858

קפה זוריק. צילום: עמוד הפייסבוק של קפה זוריק
קפה זוריק. צילום: עמוד הפייסבוק של קפה זוריק

מהמקום של טרנטינו ועד התחתית: 12 בתי הקפה הכי מיתולוגיים בעיר

6. חמנייה

חמנייה היא בית קפה מבית היוצר של בוקה המציע אוכל בריא בדגש על תוצרת מקומית ואורגנית לרוב. בתפריט משולבים סופר פוד רבים, מנות צמחוניות וטבעוניות ואווירת וול ביינג מדויקת שמורגשת בכל פינה ופינה. קפה עם חלב ספירולינה תכול כבר ניסיתם?

מנה חובה: טופו בקארי אדום, כל אבות המזון במנה. טבעונית!
בזל 37, 03-946-3990

קפה חמנייה. צילום: יח"צ
קפה חמנייה. צילום: יח"צ

7. טוני ואסתר

אין תל אביבי שלא מכיר את טוני ואסתר, בית הקפה שנמצא איתנו כבר תשע שנים ומכיל את כל השיגעונות המרובים של תושבי פלורנטין ושוק לוינסקי. מדובר בבית קפה שהוא מקום מפגש, אזור עבודה ולמידה וגם הזדמנות ממש טובה לאכול אוכל ממש טעים בניחוח של בית.

מנה חובה: שניצל ופירה – נהיה נאמנים לך לעד.
לוינסקי 39, 03-528-1843

טוני ואסתר. תמיד מנחם. צילום: מפייסבוק
טוני ואסתר. תמיד מנחם. צילום: מפייסבוק

8. טימותי

טימותי נפתח לפני שלוש שנים על חורבותיו של קפה הורקנוס המיתולוגי והתחיל את המסורת מחדש עם קפה ששייך לגל השלישי. למי שבמקרה לא יודע, מדובר בקפה חד זני – מאה אחוז ערביקה עם תעודת זהות של ממש שיודעת להגיד בדיוק מאיפה הקפה הגיע ולאן הוא הולך. מלבד הקפה יש בטימותי גם תפריט נהדר שכולל כריכים ובולז משגעים, מזינים וטעימים.

מנה חובה: בול שיפודי פרגית עם קינואה אדומה, ממכר ועונה על כל הצרכים של הלאנץ׳ שלכם.
אבן גבירול 187 תל אביב, 03-5467869

הבול של טימותי. צילום: רן בירן
הבול של טימותי. צילום: רן בירן

9. מונטי

מונטי הצטרפה למחוזותינו זה עתה ואנחנו שמחים מאוד בבואה. ראשית נציין את הרחבה החיצונית שהיא רחבת ידיים ומזמינה לכל, ושנית נציין את פנים המקום המתאפיין בוויטרינה מפתה ומלאה בכל טוב, לצדה טאבון המוציא פוקאצ׳ות ופיצות חרוכות, וכן גם מדפים המציעים מוצרי מעדנייה משובחים.

מנה חובה: בוראטה קונפי שום ועגבניות שרי. מי לא אוהב בוראטה?
מונטיפיורי 41, 03-524-5550

מונטי. תוספת נאה לשכונה. צילום: רן בירן
מונטי. תוספת נאה לשכונה. צילום: רן בירן

10. שמנמונת

שמנמנות הוא בית קפה שמזוהה עם התל אביביות הנונשלנטית וניחן באווירה מהנה שמתאימה לכל, לשמנמנים ושאינם. עוד נספר שבשמנמונת מכינים הכל במקום ובעבודת יד, מקרואסונים פריכים וזהובים ועד לפסטה טרייה מופלאה. יאמי.

מנה חובה: פסטה ים במחבת עם פירות ים עם עשבי תיבול ויין לבן, ניחוח אמיתי של ים וכיף גדול.
יהודה הלוי 109, 054-231-2848

שמנמונת וטוב לה. מתוך אינסטגרם
שמנמונת וטוב לה. מתוך אינסטגרם