נא לשבת: המועמדים לבתי הקפה הטובים בלב תל אביב

אין תל אביבי שלא פותח את הבוקר בקפה השכונתי. הרווח כפול, ממש כמו אספרסו: הם כבר מכירים את ההזמנה שלך, ואתה הרווחת בית שאפשר לפגוש בו חברים, לעבוד וגם לנשום כשצריך. חברי מערכת Time Out שתו כמויות אדירות של קפאין כדי להבין מי הם בתי הקפה הטובים בלב תל אביב

נחמה וחצי (צילום: אנטולי מיכאלו)
נחמה וחצי (צילום: אנטולי מיכאלו)

תל אביב עמוסה בבתי קפה שעובדים סביב השעון, וזה הזמן לעשות להם כבוד ולהבין איפה נמצאים בתי הקפה השכונתיים הכי טובים. מתוך אינספור בתי קפה בתל אביב רבתי ביקרנו בעשרות ולגמנו כמויות קפאין שיעירו מתים כדי לאתר את הטובים ביותר לפי הקריטריונים הבאים: שירות, חיבור לקהילה (רמת האינטימיות והקרבה בין העובדים ללקוחות ובין הלקוחות עצמם; עד כמה בית הקפה מחובר ל־DNA של השכונה והפך חלק אינטגרלי ממנה), איכות הקפה, תפריט האוכל והמאפים והשירותים הנלווים (גישה לאינטרנט אלחוטי, מבחר העיתונים והמגזינים), אווירה ועיצוב. רק בתי קפה עצמאיים, שאינם חלק מרשת גדולה – ובעליהם נמצאים לרוב בעסק ומנהלים אותו – הועמדו לבחירה.

למועמדים באזורים אחרים בתל אביב:
המועמדים לבתי הקפה הטובים במזרח תל אביב
המועמדים לבתי הקפה הטובים מעבר לירקון בתל אביב
המועמדים לבתי הקפה הטובים במרכז תל אביב
המועמדים לבתי הקפה הטובים בדרום תל אביב
המועמדים לבתי הקפה הטובים בצפון תל אביב
המועמדים לבתי הקפה הטובים ביפו

נחמה וחצי

למרות, ואולי בזכות, השירות השאנן/איטי, "נחמה" תמיד מבוקש ועמוס. שני החללים מציעים מרחב עבודה שקט ומואר (בצד השמאלי) או שוקק חיים ורגוע (הימני). עוד צ'ופרים מלבד וויי־פיי: אלכוהול זול, תפריט אוכל מלא הפתעות וחנות לחם.

נחמה וחצי

נחמה וחצי. צילום: אנטולי מיכאלו
נחמה וחצי. צילום: אנטולי מיכאלו

קפה הבימה (We Like You Too)

מוכר גם בכינוי "הקיוסק בשדרה". תמצאו כאן כריכים וסלטים שווים, שתייה קלה וחמה, עוגיות ומאפינס לנשנוש על הדשא, על הבר או בטייק אווי. היזהרו מהתורים של סוף השבוע.

קפה הבימה

קפה הבימה. צילום: אנטולי מיכאלו
קפה הבימה. צילום: אנטולי מיכאלו

לחמנינה

סניף כיכר הבימה מביא את כל הטוב שמהמאפייה הביצרונית למרכז העיר: עוגות ועוגיות, כריכים, נשנושי בצק וכמובן כיכרות הלחם, כולל הנלסון האגדי. יש גם תפריט צהריים משתלם וטעים.

לחמנינה

לחמנינה בכיכר הבימה. צילום: בן קלמר
לחמנינה בכיכר הבימה. צילום: בן קלמר

שלג

מבתי הקפה הנאים בעיר – חלל לבן ומעודן עם תפריט ועיצוב ברוח מזרח תיכונית. השקט של אמצע השבוע מפנה את מקומו בשישי, אז הופך "שלג" כר פורה לפרלמנטים.

שלג

הנסיך הקטן

קפה בתוך חנות ספרים יד שנייה, משמע שקט של ספרייה בפנים ורחש פטפוטים בחצר. בערבים מתקיימים במקום אירועים אינטלקטואליים כמו הרצאות, מופעים והשקות ספרים.

הנסיך הקטן

הנסיך הקטן קינג ג'ורג'. צילום: יולי גורודינסקי
הנסיך הקטן קינג ג'ורג'. צילום: יולי גורודינסקי

 

יום טוב קפה

רחוב יום טוב הפך בשנתיים האחרונות למתחם טרנדי במיוחד, ולקפה הבוהמייני שהופך בר בשעות הערב חלק נכבד בהצלחה. קפה אורגני ואוכל כיפי, חלל פנימי גדול ושולחנות חיצוניים שהופכים בצהרי שישי למרכז החגיגה.

יום טוב

WayCup

הקפה הפינתי־שכונתי שם במרכז את השירות האישי ואווירה שמרגישה כמו בבית. בתפריט קפה גורמה טרי ואיכותי לשתייה במקום ולמכירה במשקל וחליטות תה מעמק יזרעאל, לצד מאפים ומתוקים.

WayCup, יוחנן הסנדלר 23 תל אביב, ראשון־חמישי, 06:30־20:00 שישי 06:30־16:00 (סגור בשבת), 5508388־03

שניאור

בית קפה הפועל בבניין באוהאוס נאה ושומר על אווירה שכונתית וידידותית. בתפריט קלאסיקות בתי קפה לצד תבשילים מעניינים, וכן שלל מנות צמחוניות וטבעוניות. טריוויה – הקפה נתן הופעת אורח מרגשת בסדרה "איש חשוב מאוד".

שניאור

לחם וחברים

בית קפה ומאפה בבעלותם של זוג עולים חדשים מצרפת. באגטים וקינוחים יפהפיים, מנות ביסטרו קלאסיות, מאפים אירופאיים מיוחדים וכמובן מגוון של לחמים בשיטות מסורתיות ובעבודת יד.

לחם וחברים

פחזניות בלחם וחברים. צילום: אנטולי מיכאלו
פחזניות בלחם וחברים. צילום: אנטולי מיכאלו

 

לה מולאן

קפה קטן וסימפטי המסתתר מאחורי הסנטר ומפתה את העוברים והשבים עם ניחוח ממכר של בצק טרי. חובה לנסות את הבגט ולהמשיך משם למאפי הבוקר והלחמים הנוספים.

לה מולאן

אחח הבגט, לה מולאן. צילום: אנטולי מיכאלו
אחח הבגט, לה מולאן. צילום: אנטולי מיכאלו

תחתית

תפריט שיקרוץ לקרניבורים ולצמחונים כאחד, חללים שונים למעשנים ולנמנעים, לביזנס ולפלז'ר, מאפים של לחמנינה וסלבס שמבקרים קבוע – "תחתית" לא רק תמיד פתוח, תמיד אפשר לסמוך עליו.

תחתית

התחתית. צילום: יח"צ
התחתית. צילום: יח"צ

שמנמונת

"שמנמונת" מציע אלטרנטיבה מעניינת לקפה השכונתי הסטנדרטי עם מנות מיוחדות, עיצוב היפסטר־שיקי ואחד פרדי מרקורי שמשגיח על המתרחש מהתמונה העגולה שעל הקיר.

שמנמונת

שמנמונת. צילום: Adida Fallen Angel
שמנמונת. צילום: Adida Fallen Angel

לאביט

הרבה רשתות קפה ביקשו להתכנות "תל אביביות", אבל אף אחד לא התקרב למיתוס העירוני כמו לאביט. הרשת (שעדיין לא יצאה מגבולות תל אביב) מאמינה בערכי הסלואו ובסחר הוגן ומציעה קפה אורגני, מיצים טריים ותפריט בריא וצבעוני.

לאביט נחלת בנימין

לאביט. צילום: אפיק גבאי
לאביט. צילום: אפיק גבאי

* מתחם הקפה, שבמרכזו בחירת בתי הקפה השכונתיים הטובים ביותר בתל אביב, הוא חלק משיתוף פעולה מסחרי בין Time Out לבין קפה עלית. התכנים בו נבחרו, נכתבו ונערכו באופן עצמאי ובלתי תלוי על ידי מערכת המגזין, ולקפה עלית לא הייתה מעורבות בהם.