11 בתי הקפה הכי טובים בתל אביב לישיבה עם לפטופ

נחמה וחצי (צילום: אנטולי מיכאלו)
נחמה וחצי (צילום: אנטולי מיכאלו)

עם בוא ספטמבר ואיחסון הילדים במוסדות החינוך הגיע הזמן לחזור לנוהל הישיבה בבתי קפה עם הלפטופים. הנה המקומות הכי טובים לעשות את זה

1 בספטמבר 2020

נחמה וחצי

הנחמה הוא אחד מבתי הקפה הוותיקים הפופולריים בעיר, וכנראה סמל הלמידה והעבודה בציבור. בצדו השמאלי של המוסד נמצא חלל פנימי שלם המקדש כולו את תרבות הלפטופים ומוגדר כספייס שקט לעבודה. כאן לא חסרים שקעים, והמלצרים רגילים ללקוחות שמתנחלים במקום שעות. כיוון שהם דואגים להתעלם גם מלקוחות רעבים – כנראה לא תיתקלו בפרצוף אם תזמינו כוס קפה אחת בחמש שעות.

צפיפות:  ★★
ווליום:  ★★★★
מחיר:  ★★
שירות: ★★
בונוס: הרגשה ברנז'אית.
אחד העם 144, ראשון־חמישי 7:30־1:30, שישי 8:00־19:30, שבת 9:00־1:30

נחמה וחצי (צילום: אנטולי מיכאלו)
נחמה וחצי (צילום: אנטולי מיכאלו)

הנסיך הקטן

הנסיך הקטן הרי היה במקור חנות ספרים, ונשמרה בו האווירה הרגועה המאפשרת לימודים ועבודה על הריהוט הישן המוצב במקום. אם אתם מעדיפים שולחן מסודר, החצר הסודית והשקטה שמאחור מבטיחה אחלה מפלט מהרחוב הסואן, אלא שבה חסרים כמה שקעי חשמל. עובדי המקום רגילים להתנחלות ויקבלו אתכם באהבה עם קפה, סנדוויצ'ים, סלטים ולביבות בטטה שתשקלו בשבילן לעשות מועד ב'.

צפיפות:  ★★★★★
ווליום:  ★★★★★
מחיר:  ★★★
שירות:  ★★★★
בונוס: החצר הפנימית.
המלך ג'ורג' 19, ראשון־חמישי 9:00־24:00, שישי 9:00־18:30, שבת 19:00־24:00 

דה סטריטס

הלוקיישן של הסטריטס בסמוך לדיזנגוף סנטר הפך אותו לאחד מבתי הקפה הפופולריים ביותר לכל סוגי האוכלוסיה – הורים שהורידו את הילדים בבית הספר הסמוך, צעירים תושבי האזור שהרגע התעוררו ולפטופאים שרובצים פה כמה שעות. עם זאת, אם תנסו לשבת בקומה התחתונה, שמפוצצת כמעט תמיד, תתקשו להתרכז. בטח לא עם כלבים חמודים שקופצים עליכם מכל פינה.

צפיפות:  ★★
ווליום:  ★★★★
מחיר:  ★★★★
שירות: ★★★★
בונוס: לוקיישן לוקיישן לוקיישן
דה סטריט

מיכאלאנג'לו

לא רחוק משוק הפשפשים שוכן בית קפה קטן הקרוי על שם הרחוב הציורי ומשתלב היטב עם האווירה היפואית. ביושבי המקום תמצאו בעיקר צעירים המתגוררים באזור ולומדים במכללה האקדמית תל אביב־יפו הסמוכה. השולחנות אמנם מעטים והמקום לא גדול, אבל אם תתפסו פינה ראויה תוכלו להתרווח בכיף לכמה שעות של עבודה יעילה בלי שאף אחד יציק לכם.

צפיפות:  ★★★★★
ווליום:  ★★★★
מחיר:  ★★★★
שירות: ★★★★
בונוס: הקוסקוס.
חנינא בן תרדיון 2, יפו, ראשון־חמישי 7:30־23:00 , שישי 7:30־16:00 , שבת סגור

התחתית

בית הקפה הוותיק נחשב לאחד ממעוזי הברנז'ה התל אביבית. מלבד סלבס ועיתונאים שמצטופפים בשולחנות החיצוניים ונאבקים על כיסא פנוי, בתוך התחתית ישנם גם שולחנות גבוהים עם שקעי חשמל רבים השמורים באופן כמעט בלעדי לישיבה עם לפטופ. חשוב לקחת בחשבון את העובדה שמדובר במקום הומה ברוב שעות היום שממוקם ממש סמוך לכביש, כך שהוא מתאים פחות למי שמחפש שקט ויותר למי שרוצה לשמוע רכילות לוהטת.

צפיפות:  ★★
ווליום:  ★★
מחיר:  ★★★
שירות:  ★★
בונוס: לקנות סיגריות מהבר.
לינקולן 9, 24/7

התחתית
התחתית

מאז"ה 9

מזא"ה 9, בית הצעירים של העירייה, הוא ה־מקום לבלות בו בתקופת המבחנים אם מה שחשוב לכם במיוחד זה שקט. בחופשת הסמסטר המקום מתגייס למטרה ומציע חדר שקט שבו אפשר לשמוע סיכה נופלת, חדר ללמידה בקבוצות, ווייפיי, קפה במחיר מצחיק ויחס אדיב מאוד מהצוות. שימו לב: אכיפת השקט במקום קפדנית במיוחד, ואם תענו לטלפון (בעצם, אם בכלל יצלצל) – תזכו מיד לעשרות פרצופים מאשימים מהלומדים בסביבה.

צפיפות:  ★★★★★
ווליום:  ★★★★★
מחיר:  ★★★★★
שירות:  ★★★★
בונוס: פוטנציאל הכרויות וקפה זול.
מזא"ה 9, ראשון־חמישי 9:00־22:00 , שישי־שבת סגור

קפליקס שלמה המלך

עם ארבעה סניפים הומים ברחבי העיר קפליקס כבר הפך לאימפריה, אבל משתדל להקפיד על האווירה השכונתית בכל אחד מהסניפים. זה שבשלמה המלך ממוקם בדירת באוהאוס ומאכלס באהבה בעיקר את אלו שמצוידים בלפטופים, המתיישבים על המרפסת הקטנה לצד הרחוב. מקום אמנם אין הרבה, אבל מי שיקפיד לבוא באופן קבוע ייהנה מ"כוס שכן" – ספלי קפה אישיים שעליהם יוטבע שמו.

צפיפות:  ★★★
ווליום:  ★★★
מחיר:  ★★★★
שירות:  ★★★★
בונוס: אג'נדה קהילתית.
שלמה המלך 12, ראשון־חמישי 7:00־19:30, שישי 7:00־15:30, שבת סגור

לחמנינה ביצרון

בחלקה המזרחי והשקט של תל אביב מעבר לאיילון שוכן בית הקפה לחמנינה. בסניף המקור שלו מול הבימה רוב היום צפוף ורועש אבל בסניף המזרחי תוכלו להשיג את השקט הנחוץ לעבודה וללימודים הרחק מההמולה האורבנית של לב העיר.
התפריט זהה בשני הסניפים- ארוחות בוקר כריכים וסלטים, אופציות טבעוניות מרובות והמחירים סבירים ביחס לתמורה. השירות לא בדיוק חם ומזמין אבל מצד שני יניחו לכם לנפשכם גם אחרי שעתיים עם קפה קר בלבד.

צפיפות: ★★★
ווליום: ★★★★
מחיר: ★★★★
שירות: ★★
בונוס: פוקצ'ה נוטלה וסטוקינג על סלבס מקומיים שעובדים ב"כאן"
יונה קרמניצקי 14, ראשון-חמישי 7:00-22:00, שישי 7:00-16:00, שבת סגור 

לחמנינה. כל הפחמימות שבעולם (צילום: באדיבות לחמנינה)
לחמנינה. כל הפחמימות שבעולם (צילום: באדיבות לחמנינה)

לנדווור הבימה

את בית הקפה הזה כולם מכירים, ואמנם זה לא מאוד היפסטרי לשבת בבראנץ׳ של רשת גדולה אבל אם חשקה נפשכם נשנושים קלים (מתוקים או מלוחים) ועבודה ממושכת על הלפטופ מבלי שכל עשר דקות תגיע מלצרית לשאול אם הכל בסדר ובכך תרמוז לכם שאתם יושבים יותר מדי זמן על החליטה הזאת, זה לגמרי המקום בשבילכם. האוכלוסיה בסניף היא בעיקר אנשים כמוכם, שבאו לפגישת עבודה או לדמיין שהם מנהלים את העולם מעמוד הפייסבוק שלהם, ובני הגיל השלישי שהרגע יצאו מההצגה בהבימה.  

צפיפות: ★★★★
ווליום: ★★★★
מחיר: ★★★
שירות: ★★
בונוס: אפשר לעבור במסע דילוגים לסניף החדש של בבקה, ומשם ללחמנינה, ומשם לנחמה וחצי
שדרות תרס"ט 2, תל אביב יפו, ראשון-חמישי 7:00-00:00, שישי 7:00-18:00, שבת 8:30-00:00 

בוקה

בבוקה מדגישים שלא מדובר ברשת עם סניפים, אלא בשני בבתי קפה שכונתיים ייחודיים, המציעים אוכל מגוון ואווית קז׳ואל מתבקשת. תפריט כולל: ארוחות בוקר, סלטים, כריכים, תבשילים, פסטות ומגוון קינוחים. גם בעלי החיים שלכם מוזמנים להצטרף שכן המקום ידידותי במיוחד להולכים על ארבע. 

צפיפות: ★★
ווליום: ★★★★
מחיר: ★★★
שירות: ★★★★
בונוס: לא צריך למצוא דוגווקר
בוקה

קפה נונה

בנונה  דוגלים בפשטות ותכלס, בית הקפה הביתי הזה יציע לכם מאכלים שהייתם עושים בעצמכם בבית רק בלי שתצטרכו להתאמץ. התמורה ביד נדיבה והטעמים מספקים. בורקס הפינוקים מפנק באמת, ויש כריכים סלטים ועיסקיות צהריים משתלמות. בנוסף, היתרון הגדול בנונה בדומה לסטריטס, הוא שהמקום פתוח 24 שעות ביממה ורק מחכה לארח אתכם בשעות הבלתי סבירות בהן הריכוז שלכם בשיא. 

צפיפות: ★★★★
ווליום: ★★★★
מחיר: ★★★★
שירות: ★★★
בונוס: בורקס בשתיים בלילה בלי שיפוטיות
שלמה אבן גבירול 44, ראשון-שבת- כל היום