אהווה! בר תימני נפתח בשוק הכרמל ואתם צריכים קוקטייל חוויאג'

ג'דה (צילום: נועה תירם)
ג'דה (צילום: נועה תירם)

קוראים לו "ג'דה", שזה סבתא בתימנית מתברר, ונועה תירם חלמה ותיכננה אותו בזמן חודשי המילואים הארוכים שלה מתחילת המלחמה. עכשיו היא מגשימה את החלום ופותחת בר תימני בכרם התימנים לכבוד הסבתא התימניה שלה. אין חות'ים אבל יש לחוח עם תות'ים

28 בפברואר 2024

קוקטייל חוויאג' שתיתם כבר? סביר להניח שהתשובה לשאלה הזו היא לא. וזה לא באשמתכם. פשוט עד עכשיו לא היה מקום שתוכלו לשתות בו קוקטייל חוויאג' ולגלות שבעצם מדובר בשילוב מסקרן ומפתיע. אבל עכשיו יש. זה קורה בבר התימני החדש שעונה לשם "ג'דה" וממוקם כמובן בכרם התימנים, הלוא הוא המקום שהכי צריך בר תימני בעולם.

>> פופ אפ הראמן שהתאהבנו בו הפך לבית קפה יפני בשוק הכרמל
>> רוח אייטיז: שוק הכרמל מקבל עוד תאילנדית אותנטית וזולה

"ג'דה" זה סבתא בתימנית ומאחורי המקום החדש לא עומדת סבתא, אלא נכדתה, נועה תירם, שהחליטה להקדיש את המקום החדש למורשת התימנית של סבתה האהובה. תירם פעילה בחיי הלילה התל אביביים בשלוש שנים האחרונות. מאז ומתמיד, כך מתברר, היא חלמה על מקום משלה שבו תביא את המסורת התימנית למרכז ותתאים אותה לחיי הלילה.

התימניאדה של כרם התימנים. ג'דה (צילום: נועה תירם)
התימניאדה של כרם התימנים. ג'דה (צילום: נועה תירם)

"לא רציתי לפתוח עוד מקום של אוכל תימני עם מרק רגל", מספרת תירם, "אלא להראות שאוכל תימני והתרבות השמחה הזו יכולים לעשות אדפטציה גם לחיי הלילה. כזה שבו דרינקים ונשנושים קלאסיים של בר פוגשים טוויסט תימני". החלום קרם מה שחלומות קורמים דווקא כשגויסה תירם למילואים בתחילת המלחמה, שם תוך כדי המשמרות הארוכות חשבה כיצד לממש את החזון, שרבטה לעצמה רעיונות לתפריט, חשבה על עיצוב המקום ועל הלוקיישנים האידיאלים.

תגידו היי לקוקטייל החוואיג' ששינה את חיינו. ג'דה (צילום: נועה תירם)
תגידו היי לקוקטייל החוואיג' ששינה את חיינו. ג'דה (צילום: נועה תירם)

כששבה מהמילואים הצטרפה לאחיה, כאמור מבעלי קבוצת שולי לוצי, כדי לבדוק ספייס קטן שהתפנה ברחוב יום טוב. היא ראתה אותו ואמרה לו: "תן לי". וכך, בגיל 26, הג'דאית נועה תירם פתחה את ג'דה, ממש שבועיים לאחר שהשתחררה משירות מילואים. היא עיצבה את המקום, תלתה תמונות מסורתיות ושאר קישוטים ודיוקן גדול וממוסגר של סבתה. במקום מתנגנן פלייליסט תימני קלאסי לצד עכשווי (מרגול לצד חביב גלבי) והוא מתאים היטב לאווירה השמחה של רחוב יום טוב בפאתי השוק.

לחוח שהוא שירה תימנית צרופה. ג'דה (צילום: נועה תירם)
לחוח שהוא שירה תימנית צרופה. ג'דה (צילום: נועה תירם)

בתפריט, כאמור, קוקטייל חוויאג' שיצרה נועה ומבוסס על רום, חוויאג', ג'ינג'ר ולימון (39 ש"ח) שלגמנו ואהבנו במיוחד. חוץ מזה יש גם קוקטייל קהווה אהווה שהוא גרסה תימנית לאספרסו מרטיני ומכיל וודקה, אספרסו טרי וקרמל (37 ש"ח), יש גם ספייסי מרגריטה, אפרול שפריץ ונגרוני בלתי תימניים בעליל, ומחיריהם הנעימים נעים בין 39-34 ש"ח, שזה מקום נעים לנוע בו.

היי חתיך, בוא נהיה חברים. ג'דה (צילום: נועה תירם)
היי חתיך, בוא נהיה חברים. ג'דה (צילום: נועה תירם)

מה אוכלים? התפריט, שנמצא כעת בשלבי הרצה, מכיל את מנת הדגל שהיא גבינת בושה צרובה עטופה בלחוח משוח בדבש (54 ש"ח), מנה שהיא שירה צרופה ומנחמת בעיניינו. יש גם קובנה עם רסק, סחוג טרי וטחינה (44 ש"ח) כמובן, או פוקאצ'ה של סאלוף ותרד עם גבינות, תרד ושרי קונפי (42 ש"ח) או סלט ירקות טריים מהשוק שאפשר (ורצוי) להוסיף להם לחוח או סאלוף. לקינוח ספיישל יש לחוח עם שוקולד, בננות מקורמלות ותותים (מהר, איך אומרים "שלום לך חמוד" בתימנית, זה דחוף לנו).
>> ג'דה, יום טוב 33, ימים א- ה בין 18:00-00:00, יום ו': 11:30-15:00