הבאנו גביע: "יורשים" ניצחה. טקס פרסי גלובוס הזהב הפסיד

קירן קאלקין, שרה סנוק וטום מקפיידן, זוכי גלובוס הזהב (צילום: רובין בק/AFP/גטי אימג'ס)
קירן קאלקין, שרה סנוק וטום מקפיידן, זוכי גלובוס הזהב (צילום: רובין בק/AFP/גטי אימג'ס)

"יורשים" ו"אופנהיימר" היו המנצחותה גדולות של טקס פרסי גלובוס הזהב, אבל עם מנחה שהסכים לתפקיד ימים ספורים לפני האירוע, מונולוג פתיחה מביך, זוכים צפויים, כמעט אפס הפתעות (למעט דיס גדול על "ברבי") ומעט מדי רגעי כיף, נראה שהטקס הזה קרוב לסיים את תפקידו בעולמנו

ערב משעמם ביותר, נטול הפתעות וללא רגעי שיא של ממש ערב על טקס פרסי גלובוס הזהב ה-81 שנערך אמש בלוס אנג'לס: "יורשים" לקחה את כל הקופה הטלוויזיונית עם ארבעה פרסים, כשאחריה "הדב" ו"ביף" עם שלושה פרסים כל אחת, בעוד את הניצחון הגדול בקולנוע גרפו "אופנהיימר" וכריסטופר נולאן עם חמישה פרסים, כש"ברבי" מובסת על ידי "Poor Things" ("מסכנים שכאלה") בקטגוריית הקומדיה והשחקנית הקומית וזוכה בפרסים רק על שיר הנושא של בילי אייליש ועל "הישג קופתי וקולנועי", פרס חדש ומעליב למדי שנתפר למידותיהם של שוברי קופות.

>> המצעד השנתי: 20 הסדרות הכי טובות ב-2023
>> המצעד החודשי: 20 הסדרות הכי טובות בטלוויזיה כרגע

המפסיד הגדול של הערב היה הטקס עצמו. אחרי מספר שנים של טלטלות ושערוריות, היה זה טקס פרסי גלובוס הזהב הראשון תחת בעלות מסחרית חדשה, לאחר שניהולו הוצא מידי תא הכתבים הזרים בהוליווד שחלש עליו עשורים ארוכים עם כל גילויי השחיתות הנלווים לכך. את הטקס הנחה לראשונה השחקן והסטנדאפיסט ג'ו קוי, שהסכים להנחות את האירוע עשרה ימים לפני התרחשותו לאחר שמרבית הקומיקאים הבכירים בהוליווד סירבו. במונולוג פתיחה חלש בן 10 דקות הוא גם התנצל ואמר "קיבלתי את התפקיד ממש הרגע, אתם רוצים גם בדיחות?".

הרגעים הטובים באמת של הערב התרחשו עם עלייתם של שחקני "יורשים" לבמה כדי לקבל את הפרסים שלהם, כשקירן קאלקין מנצל את ההזדמנות כדי להשתעשע עם פדרו פסקל מ"האחרונים שבינינו" ואמר לו מעל גבי הבימה "פדרו, תמצוץ", וכשמת'יו מקפיידן ניסה לטעון שהוא השחקן הגבוה ביותר בקאסט של יורשים, רק כדי שניקולס בראון (גרג מ"יורשים") יקום מהקהל ויקרא עליו תיגר.

רגע ישראלי של נחת נרשם כשהשחקנים ג'ון אורטיז ("אמריקן פיקשן") וג'יי קמרון-סמית' ("יורשים") ענדו סיכות של סרטים צהובים בתמיכה וסולידריות עם משפחות החטופים בעזה. רגע גלובלי של נחת נרשם כשאחרי כל ההתבכיינויות שלו על תרבות הביטול ועל כמה שאסור לו להתבדח יותר על שום דבר, זכה ריקי ג'ארוויס בפרס על מופע הסטנדאפ הטלוויזיוני של השנה, ויצטרך עכשיו למצוא משהו אחר להתבכיין עליו. ואלה הזוכים הגדולים בטלוויזיה (כי למי אכפת מהזוכים בקולנוע, בואו נודה באמת).

הדרמה הטובה ביותר: יורשים
הקומדיה הטובה ביותר: הדב
הסדרה המוגבלת הטובה ביותר: ביף
השחקן הטוב ביותר בדרמה: קירן קאלקין ("יורשים")
השחקנית הטובה ביותר בדרמה: שרה סנוק ("יורשים")
שחקן המשנה הטוב ביותר בדרמה: מת'יו מקפיידן ("יורשים")
שחקנית המשנה הטובה ביותר בדרמה: אליזבת' דביצקי ("הכתר")
השחקן הטוב ביותר בקומדיה: ג'רמי אלן ווייט ("הדב")
השחקנית הטובה ביותר בקומדיה: איו אדבירי ("הדב")
השחקן הטוב ביותר בסדרה מוגבלת: סטיבן יאון ("ביף")
השחקנית הטובה ביותר בסדרה מוגבלת: אלי וונג ("ביף")

טקס גלובוס הזהב® הערוך והמתורגם ישודר היום (יום שני) בשעה 21:00, ב- yes VOD וב- STING+