גמר "רוקדים עם כוכבים" היה אירוע עם סוף צפוי מעידן טלוויזיוני אחר

הזוכה מראש. "רוקדים עם כוכבים". צילום מסך// קשת 12
הזוכה מראש. "רוקדים עם כוכבים". צילום מסך// קשת 12

הפייבוריט, האנדרדוג והאתנחתא הקומית - שלישיית הגמר של ריאליטי הריקודים המצליח גילמה את ארכיטיפ הז'אנר, ובסוף כצפוי ניצח בדיוק מי שהיה אמור לנצח. בניכוי קטעי הקישור והחיקוי הגרוע של וויל סמית', אפילו אפשר לומר שקיבלנו אירוע די מרשים. מה לעזאזל? ממתי זה דבר שקורה?

12 באפריל 2022

|| הכתבה פורסמה במקור באתר הספוילר – תראו תראו ||

גילוי נאות: כותב שורות אלה לא יודע לרקוד. אני לא רוקד כשעצוב, ולמען האמת, גם לא ממש רוקד כששמח. שנים של מבוכה וחרדות חברתיות עשו את שלהן, ובואו נגיד שגם לבר המצווה שלי היו צריכים לגרור אותי בשביל שאעשה כמה תנועות מגושמות להפליא, כפי שצוות הצילום שליווה את האירוע יכול להעיד (ואני מאוד מקווה שהקלטת תושמד בקרוב). לפיכך, אני אולי מועמד קצת מוזר לדבר על הגמר של "רוקדים עם כוכבים", אבל בשביל לשבת על ספה ולראות טלוויזיה לא צריך לדעת לרקוד.

הגמר של "רוקדים עם כוכבים" הציע משהו שכבר כמעט ואזל מהמדפים – שואו מתוקתק ולגמרי אובר דה טופ. עשר שנים עברו מאז העונה הקודמת של התכנית, שלא רק התקיימה בזכיינית אחרת, אלא גם בעולם אחר לגמרי. עולם שבו הטלוויזיה לא נכבשה לחלוטין ע"י הריאליטי ועידן בו גם הפקה גרנדיוזית שכזו היתה יכולה לשרוד. ובכל זאת, יש משהו נורא מתוק במוצר הזה גם אחרי עשור בו הוא נעדר מהמסכים. החליפות, אווירת הטקס כללית ואפילו גרם וחצי של מודעות עצמית. יואב צפיר, הבמאי של העונה הזאת, הוא אדם שיודע להרים הפקות גדולות מהחיים – ובמובן הזה, מצא מין את מינו. וכמו בתכניות ריאליטי המוקפדות שצפיר הפיק בעבר, גם כאן ישנו נראטיב ברור לכל אחד המתמודדים שטיפסו עד הגמר – הספורטאי אלכס שטילוב, הקומיקאית עדי אשכנזי והמעצבנת מעיין אדם.

שואו מתוקתק, מנחה מתוקה. "רוקדים עם כוכבים". צילום מסך// קשת 12
שואו מתוקתק, מנחה מתוקה. "רוקדים עם כוכבים". צילום מסך// קשת 12

כל אחד מהם יושב על תמה מאוד מרכזית בתולדות הריאליטי הישראלי. שטילוב, למשל, הוא "פייבוריט ההפקה" הקלאסי, האיש שקיבל עשיריות מהשופטים החל מהריקוד הראשון ועד הגמר, זה שלא איבד נקודה אחת כל העונה! ושלא אשמע הייטר, שטילוב הוא אחד מגדולי הספורטאים האולימפיים בהיסטוריה של ישראל וכזה שגרם לי במהלך הצפייה לחשוב פעמיים על הנטייה המינית שלי (וזה עוד בתכנית שהוגשה ע"י לוסי איוב, רק אומר). אבל חייבים להודות גם שיש משהו קצת לא הוגן בלשלוח מתעמל – גם אם לא מתעמל אמנותי – לתחרות ריקוד. זה קצת כמו לשלוח כדורגלן לתחרות בעיטה בפחית. עם כל הכבוד הראוי לתהליך המדהים שעבר על שתי המתחרות האחרות, לא היה להן באמת סיכוי מול יכולות התנועה הדי מדהימות של שטילוב. זה היה משחק מכור כמעט מהשנייה הראשונה, למרות שההפקה ניסתה ככל שביכולתה לייצר אשליה של מאבק.

>>גאווה לאומית: 10 הסדרות הישראליות הכי טובות בטלוויזיה כרגע

כל הנקודות לשטילוב. "רוקדים עם כוכבים". צילום מסך// קשת 12
כל הנקודות לשטילוב. "רוקדים עם כוכבים". צילום מסך// קשת 12

מעיין אדם סומנה בתור האנדרדוג. זו שמההתחלה לא היתה אמורה להיות בגמר, שחטפה גידופים מדוד דביר ואפילו נפצעה בבוקר הגמר. זו שעוברת תהליך, ומרגע לרגע נבנית בתור הסינדרלה. עד שזה נגמר במקום השלישי. עדי אשכנזי, שהיתה הפייבוריטית האישית שלי, הגיעה בתפקיד האתנחתא הקומית – מי שהגיעה עם מבט קצת ציני, כיאה לקומיקאית ותיקה, ושהביטה בפורמט קצת מהצד, אבל במהרה נפלה בשבי והתאהבה בריקודים. גם הבחירות המוזיקליות שלהם בריקוד הראשון חיזקו את התמות הברורות – אדם עלתה עם "It's My Life" של בון ג'ובי (אנדרדוג כבר אמרנו?), שטילוב בחר ללכת משהו הרבה יותר קלאסי עם "Feeling Good" בביצוע של מיוז ואשכנזי הגיעה עם הטוויסט הסיפורי והביצוע ל"Formidable" של סטרומה (קלי-ש-אה).

>>אבא חבר אמר לי לכתוב סדרה עליך: תולדות הדדי אישיוז הטלוויזיוני

באה לצחוק, יצאה בפיזוזים. "רוקדים עם כוכבים". צילום מסך// קשת 12
באה לצחוק, יצאה בפיזוזים. "רוקדים עם כוכבים". צילום מסך// קשת 12

"רוקדים עם כוכבים" בנויה קצת על השטיק של האירוויזיון, אפרופו לוסי איוב – אירוע על הגבול שבין בידור כשלעצמו לספורט תחרותי. וכמו באירוויזיון, גם כאן היו קטעי קישור קצת מוזרים. מהרקדנים לירן דנינו (עם הפיצ'ר הקבוע של גמר תוצרת "קשת" – הקליפ המרגש) ורותם כהן שהגיעו כדי לשיר (וחצי לרקוד), ועד הצ'אנס של השופטות רונה לי שמעון ואנה ארונוב לרקוד גם הן (דבר שכידוע, הן לא עשו אף פעם בעבר). זה הרגיש כמו סתם הזדמנות לקבל עוד מחמאות מהשופטים, וזה היה מאוד מוזר. וזה עוד לפני שדיברנו על השחקן משה אשכנזי, שעשה מחווה די דבילית לוויל סמית' עם ניסיון לתת כאפה לאלכס שטילוב (כן, אחלה רעיון משה, לכפכף את הבנאדם הכי חזק באולם חוץ מהשומרים בכניסה).

>>הקוף, השמרן והמוות שמחכה: אלו התכניות הקומיות הכי טובות ביוטיוב

שמו כבר כתוב על הגביע. "רוקדים עם כוכבים". צילום מסך// קשת 12
שמו כבר כתוב על הגביע. "רוקדים עם כוכבים". צילום מסך// קשת 12

דווקא בסיבוב השני של הגמר היה משהו נורא משחרר – זה שהמתמודדים יכלו לעשות את מה שהם רוצים הוריד לי את כל המגננות איתן הגעתי. מעיין אדם התפרעה עם "It's Raining Men" (למה בעצם כולנו התרגלנו לגרסה של ג'רי האליוול?), שטילוב עלה עם "אלוף העולם" (איזו הפתעה!) ועדי אשכנזי, שפתחה לי את הלב לגמרי עם חצי ביצוע וחצי סטנד אפ, במה שהיה אמור להקנות לה זכייה, אפילו אם רק בזכות המקוריות. אבל החיים פחות אידיאליים. בסופו של דבר קיבלנו אירוע די מרשים שהסתיים עם תוצאה צפויה מראש, ושטילוב לקח את התואר שהיה מראש בידיו. לפחות רקדתי קצת בדרך. ז'תומרת, לא באמת. אוקי, אולי קצת. באמת שאף אחד לא ראה. אני חושב.

>>בואו לקרוא על עוד תכני ריאליטי באתר המסכים שלנו, הספוילר – תראו תראו