מאיר, תירגע: הגן הכי אהוב בתל אביב

גן מאיר. צילום: Shutterstock
גן מאיר. צילום: Shutterstock

יתכן שמדובר בנקודת המפלט הטובה והחשובה במרכז העיר לרגע של חמצן ורוגע בתוך כל הטירוף. 10 דברים שאנחנו אוהבים בגן מאיר, שזה בערך אלפית מהדברים שאנחנו אוהבים בגן מאיר

1. את הכל. כי מה יש לא לאהוב בגן מאיר? זה גן מושלם לחלוטין, ולו היו עוד עשרה כמוהו בעיר היינו אנשים טובים, שלווים ומועילים יותר לחברה.

2. את הבריכה הקטנה. יש בה צפרדעים לפעמים! ודגים! וציפורים! וגינון בריכה פרוע וסוער עם חבצלות מים! נראה לנו שזה חבצלות מים! בכל מקרה, זה ממש כמו להיות בטבע, לו הטבע היה קטן וסגור בבריכת בטון.

3. את הלוקיישן. וזה עניין רציני. המיקום של גן מאיר במרכז העיר הסואן הופך אותו לנקודת מפלט אידיאלית והכרחית עבור רגע של חמצן ורוגע בתוך כל הטירוף, חוויה מרימה לאיכות החיים של כל עוברי האורח.

מצעד הגאווה בגן מאיר (צילום: Shutterstock)
מצעד הגאווה בגן מאיר (צילום: Shutterstock)

4. את הכלבים. באופן עקרוני כלבים בעיר זה ניג'וס, אבל תנו להם קצת ספייס וגינת כלבים גדולה, והקסם קורה והקהילה מתגבשת סביב חיות המחמד שלה וכולם שמחים חוץ מהשכנים (אבל אם אתם גרים על גן מאיר אנחנו לא מעוניינים לשמוע את התלונות שלכם).

5. את גינת המשחקים. היא אחת הכיפיות לילדים ומשפחות צעירות במרכז העיר, מתוחזקת ומאובזרת, לפעמים אפילו מגיעים עובדי עירייה ומוציאים מהמחסן מכוניות קטנות שהזאטוטים יכולים לדהור בהן ולהתנגש בעוברי אורח. זה חמוד מאוד. נשבעים.

6. את הקפה. כל גן ופארק עירוני צריך קפה. העובדה שלא בכל גן ופארק יש קפה היא מחדל שהעירייה צריכה לתת עליו את הדעת. הבעלים של הקפה במרכז הגאה בגן מאיר מתחלפים קצת יותר מדי, אבל הקפה נשאר וזה מה שחשוב בחיים ובכלל.

גינת כלבים בגן מאיר (צילום: דין אהרוני רולנד)
גינת כלבים בגן מאיר (צילום: דין אהרוני רולנד)

7. את המזנון. זה ממש ממול. זה שילוב אידיאלי כל כך, שלפעמים בא לנו לבכות משמחה. פיתה מעולה ובירה קרה בישיבה על ספסל בגן, אולי על הדשא אם השמש לא שורפת. למה מגיע לנו כל הטוב הזה. למה לא, בעצם.

8. את המתקנים. חוץ ממתקני הכושר שהפכו את חלקו המערבי של הגן לזירת אימונים סוערת, פזורים בו גם שולחנות פינג פונג, אופני כושר ושאר הפתעות חביבות, כאילו כל תפקידו של הגן הוא לפנק. רק תפתחו כמה מיטות לנמנום ואפשר לעבור לגור שם בקיץ.

9. את הדשא. הוא לא תמיד במיטבו, אבל אין ברדיוס של ק"מ שום מקום אחר שבו אפשר להתיישב על מדשאה רחבת ידיים (יחסית, כן?) ולקיים הלכות פיקניק מסורתיות בלי שאגזוז של מכונית יתבל לכם את מגש הגבינות שהבאתם מהבית. בתיאבון.

10. את דרך הקיצור. אנחנו לא סגורים איזו דרך זה מקצר, אבל כל תירוץ שיש לכם לעבור מטשרניחובסקי לקינג ג'ורג' ולהפך דרך גן מאיר – הוא תירוץ מעולה. לעבור אפילו פעמיים ביום בשדרה הראשית של הגן אם אפשר. ולאהוב את הכל.