עוד מעט יהיה פה גשר: החלו העבודות על גשר עמק הברכה

שלוש שנים וזה מוכן. גשר עמק הברכה (הדמייה: נתיבי איילון)
שלוש שנים וזה מוכן. גשר עמק הברכה (הדמייה: נתיבי איילון)

אם הכל יילך כמו שצריך אז באביב 2025 נוכל ליהנות מגשר חדש להולכי רגל ורוכבי אופניים שיחבר בין שכונת נחלת יצחק ומובלעת מידטאון. בינתיים צפויות כמעט שלוש שנים של עבודות ויש גם שינויים קלים בהסדרי התנועה באזור. אל תגידו לא ידענו

הניתוק של מזרח העיר מכל מה שנמצא מערבית לאיילון הוא החומר ממנו עשוי תכנון עירוני לקוי שמתעדף כלי רכב על פני תושבים, אבל גשר יהודית המוצלח, בין שכונת ביצרון לשכונת מונטיפיורי הראה את הדרך המהירה (יחסית) לחבר את צדי העיר מחדש באמצעות גשר להולכי רגל ורוכבי אופניים שהופך את חציית האיילון להרבה פחות סיוט מהמעברים הלא ידידותיים במחלף השלום, גשר יצחק שדה וגשר מוזס. כעת מבקשת העירייה לשחזר את הטריק המוצלח באמצעות גשר עמק הברכה שיחבר בין שכונת נחלת יצחק ובין שכונת מידטאון ההולכת ומתאכלסת על דרך בגין.

הלילה החלו העבודות על הקמת הגשר, שלב נוסף בתכנית העירונית לחיבור שני חלקי העיר באמצעות שיפור תנאי ההליכה והרכיבה בגשרים מעל האיילון. העבודות צפויות להימשך 32 חודשים ויש לקוות שלא יעוכבו בנסיבות פוליטיות כפי שקרה בגשר יהודית, כך שבאביב 2025 תוכלו לדווש כל הדרך מגבעתיים אל תוך מרכז תל אביב. בשלב הראשון, שיימשך שלושה חודשים, יערכו עבודות תשתית בשני צדי הגשר המתוכנן לקראת הקמתן של קורות התמיכה הזמניות. העבודות בשל זה יבוצעו בימים ראשון-חמישי, בשעות 07:00 עד 19:00 ובימי שישי מ-07:00 עד 14:00 בשטח האתר.

בעוד שלוש שנים זאת לא תהיה מובלעת מנותקת. מידטאון (צילום: שלומי יוסף)
בעוד שלוש שנים זאת לא תהיה מובלעת מנותקת. מידטאון (צילום: שלומי יוסף)

בעיריית תל אביב-יפו מבקשים להבהיר כי כבר משלב זה יחולו שינויים קלים בהסדרי התנועה באזור: קצהו המערבי של רחוב עמק ברכה יגודר לטובת עבודות ולא יתאפשר מעבר כלי רכב, אך יישמר מעבר בטוח להולכות והולכי רגל וגישות לעסקים לאורך הרחובות. עבודות לילה תבוצענה לסירוגין בשעות 00:30 עד 05:00, במסגרתן לא תתאפשר הכניסה מערבה מרחוב יגאל אלון לרחובות עמק ברכה ויקנעם. התחבורה הציבורית תפעל כסדרה. ויום אחד יהיה פה גשר.

>> סוף לסיוט? החלו עבודות השדרוג לרוכבים והולכי רגל במחלף השלום
>> מחירי השכירות משתוללים: מיהן השכונות הכי מתייקרות בעיר?