תעשו בזזזזזז: דבורה, הכשרה של אייל שני, נפתחת לצהריים

להסניף אותן. אייל שני ועגבניות בצהריים (צילום: אריאל עפרון)
להסניף אותן. אייל שני ועגבניות בצהריים (צילום: אריאל עפרון)

שישה חודשים אחרי הפתיחה, מסעדת דבורה מתיישרת עם שאר המסעדות של הקבוצה של אייל שני ופותחת את הדלתות גם בשעות הצהריים - וגם התכונות היותר מרגיזות שליוו אותה עם פתיחתה, כמו הגשת מנות על צעצועי פלסטיק, נעלמו

30 באוגוסט 2022

שוקינג, אין מילה אחרת שתיטיב להגדיר את אייל שני. הוורבאליות הציורית עדיין שם אך הלוק שונה לגמרי מזה שמוכר לנו מ"מאסטר שף". בששת החודשים שחלפו מאז נסתיימו הצילומים החליף שני את דיאטת אינסוף הביסים ("בממוצע אנחנו אוכלים 7,500 קלוריות ביום צילום") בתזונה נטולת גלוטן וסוכר. וכך, בגזרה דקיקה להפתיע, הוא פותח את מסעדת דבורה לסרוויס צהריים.

דבורה במלון דברה בראון (צילום אריאל עפרון)
דבורה במלון דברה בראון (צילום אריאל עפרון)

בימים כתיקונם שני אינו נוטה להתערבב עם התקשורת. סניפי המזנון שנפתחים זה אחר זה ושאר אירועים שעבור שפים אחרים מהווים סיבה למסיבה עוברים אצלו בדממה. הפעם כן. אולי הוא עושה את זה רק בגלל השת"פ עם מלונות בראון, אבל מה אכפת לנו למה, העיקר שהוא עושה את זה: לבוש חלוק צחור גדול ממידותיו החדשות הוא משייט בנחת בין המוזמנים וללא צלחת מתווכת הוא פורס עגבנייה בשרנית (אלא מה) על דלפק השיש, מתבל במלח ושמן זית ומתמוגג מאושר. "אתם הראשונים לחוות מ-120 סוגי העגבניות שאנחנו מגדלים", הוא מספר.

>> מבקר המסעדות שלנו ניסה לבוא עם גלאי בולשיט. אבל זה לא עזר לו מול דבורה
>> אתם ידעתם שלאייל שני יש גם ג'אז בר מעולה? כי יש לו גם ג'אז בר מעולה

120 סוגי עגבניות. אייל שני ובנות טיפוחיו (צילום אריאל עפרון)
120 סוגי עגבניות. אייל שני ובנות טיפוחיו (צילום אריאל עפרון)

דבורה היא המסעדה הכשרה השנייה של שני ושותפו שחר סגל, לאחר מלכה. בחלוף שישה חודשים מאז הפתיחה היא מתיישרת עם שאר מסעדות הקבוצה ונפתחת בצהריים. צעצועי פלסטיק ששימשו כלי הגשה מסיחי דעת בימי ההרצה של המסעדה סולקו מהנוף ומינון ההתפייטות הופחת גם הוא. אפשר עדיין למצוא בתפריט "צלחת של חריפים שמסחררים את הארוחה ואת הנפש" וגם "אבן נחל עטופה מטפחות גראבלקס" עם סלע על תקן כלי הגשה, אך ברוב המקרים השפה עניינית. דיל הצהריים נפתח במאזה ירקות וגזוז או סודה, והוא מתומחר לפי המנה העיקרית. במסלול הראשון ניתן לבחור מנה אחת, לדוגמה פסטה עגבניות מגי (69 ש"ח), מינוט סטייק אנטריקוט על טחינה וטרטר עגבניות (92 ש"ח), שניצל מינוט סטייק כתום (110 ש"ח) ו"שיפוד אנטריקוט על גחלים, נוטף קצף עגבניות וטחינה" (140 ש"ח).

קרפצ'ו סחרחר. דבורה (צילום אריאל עפרון)
קרפצ'ו סחרחר. דבורה (צילום אריאל עפרון)

מסלול חלופי מציע שתי מנות קטנות לבחירה, למשל שעועית לימה עם שחלות עגבניות וחריף, שקית שעועית ירוקה משכם, "סוכריות תינוקות קישואים" ו"רטטוי עשוי כולו תמצית קרני השמש של המזרח התיכון" (79 ש"ח, או 42 ש"ח עבור מנה אחת). באגף "יסודות הקיום" ממוקמים סשימי המאצ'י – שלוש פרוסות דג בשרניות בשמן זית ונוזל (שחלות?) עגבניות, מנה בעלת טעמים עזים ונקיים, קרפצ'ו רוסטביף (64 ש"ח), צלחת החריפים המסתחררת שלעיל (29 ש"ח) וסלע הגראבלקס (49 ש"ח). מטבח פתוח ודלפק מעוטר ערימות ירקות טריים מדגישים את חשיבות חומרי הגלם אליבא האג'נדה המוכרת של שני. סרוויס הצהריים פועל בימים ראשון-חמישי בשעות 12:00-16:00. הניווט ברחוב בן יהודה החפור הוא משימה מפרכת בפני עצמה, אך אם אייל שני קורא, לא נבוא?
מסעדת דבורה, בן יהודה 87, תל אביב