מוזיקה, תכשיטים ו"האח הגדול": 8 הדברים הכי טובים שיצאו מכפר סבא

"כפר סבא 2000", זוכה מועדון קריאה, עשה לנו חשק לבדוק אילו עוד הפתעות הנפיקה העיר הירוקה. זה היה הרבה יותר פשוט משחשבנו

פי אלף יותר "כפר סבא 2000" (צילום: Shutterstock)
פי אלף יותר "כפר סבא 2000" (צילום: Shutterstock)
14 במאי 2018

לשדרות יש את כנסיית השכל, לקרית גת את נינט והוד השרון חוגגת את נטע ברזילי – אבל כשחושבים על כפר סבא חושבים ירוק, ולא מהסוג הכיפי. אז מה בכל זאת יש בעיר הזאת, שבה מתרחשת עלילת הספר זוכה מועדון קריאה, "כפר סבא 2000"?

את הספר (בהוצאת פן וידיעות ספרים) כתבה ילידת כפר סבא ג'וליה פרמנטו, שתדבר עליו במפגש הקוראים על גג העירייה בשבוע הספר (14.6). כדאי שתשיגו עותק, כי בקרוב נערוך סביבו אירועים שיכניסו אתכם לאווירת נעורים, מסתורין ומילניום טראשי וטוב. כאן תוכלו לקרוא קטע מהספר, וכאן תוכלו להאזין לפרקים ממנו. בנוסף, הספר יימכר בהנחה של 50% באתר הוצאת ידיעות אחרונות, וגרסה מוקלטת תימכר ב-50% הנחה באתר אייקאסט. פרויקט מועדון קריאה משותף ל-Time Out ועיריית תל אביב-יפו.

עוד כתבות מעניינות:
חתיכים קוראים ספרים: יצאנו לרחוב הלוהט
יצאנו לבדוק: מה תל אביבים קוראים?
למקרה שפספסתם: מה קורה במועדון קריאה?

דורית רביניאן

אם כבר ספרים, אי אפשר שלא להזכיר את דורית רביניאן – הסופרת המצליחה שנולדה וגדלה בכפר סבא (וכבר שנים תל אביבית מן המניין). גם אם אתם לא חובבי ספרות, כנראה שאת השם אתם כבר מכירים: ספרה "גדר חיה", העוסק ברומן בין מתרגמת ישראלית לצייר פלסטיני, הוציא את שר החינוך נפתלי בנט משלוותו והוא פסל אותו מתכנית הלימודים. האפקט היה נהדר: המונים נהרו לחנויות הספרים באוטובוסים כדי לבדוק מה עצבן כל כך את בנט, והוא הפך לרב מכר.

דורית רביניאן (צילום: איליה מלניקוב)
דורית רביניאן (צילום: איליה מלניקוב)

עידן רייכל

האיש והראסטות (לשעבר) הוא הסלב הראשי של העיר הירוקה, שתושביה אוהבים כמובן לציין ש"הוא משלנו". תגידו מה שתגידו על המוזיקה שלו, אבל אי אפשר להתווכח עם העובדה שמדובר באחד האמנים הישראלים המצליחים. את זיכרונות הילדות המתוקים ניתב רייכל היישר לצפון הישן של תל אביב, שם הוא חי באושר ועושר עם אשתו ושתי בנותיו, וממשיך לשגר סינגלים דביקים לאולפן ביפו בקצב היסטרי.

Meira T

אל תתנו לשם לתעתע בכם: מאירה טוגנהפט, בעלת מותג התכשיטים היוקרתי Meira T, נולדה וגדלה בכפר סבא. אמנם את הארץ היא עזבה בגיל 6 ואת הקריירה שלה פיתחה בעיקר בניו יורק, אבל זה הספיק כדי לנכס את ההצלחה בצורה הכי ישראלית שיש, עם כותרות כמו "התכשיטנית מכפר סבא שכבשה את הסלבס בעולם". על אף שבארץ היא לא הייתה מוכרת במיוחד, מדובר ביקירת כוכבות הוליווד. בין לקוחותיה של טוגנהפט תוכלו למצוא שמות מפוצצים כמו ג'ניפר לורנס, אמה סטון, קריסטן סטיוארט וסינדי קרופורד. בשנה שעברה היא אפילו פתחה חנות ישראלית ראשונה בקניון גינדי TLV. ובכן, אנחנו מצפים לחנות שנייה בכפר סבא.

yes

חברת הטלוויזיה בלוויין אולי לא נולדה בכפר סבא, אבל היא יושבת בעיר בכל תפארת משרדיה. מדי בוקר מתכנסים שם מיטב המוחות כדי לחשוב איך למנוע מהלקוחות לעבור לנטפליקס, אבל עם העונה השמינית של "משחקי הכס" באופק לא היינו דואגים.

משחקי הכס (צילום: באדיבות yes)
משחקי הכס (צילום: באדיבות yes)

אילן קורן

נציג כפר סבא ב"אח הגדול" אמנם הספיק לנצל רק שתיים מתוך 15 דקות התהילה שלו, אבל החלטנו לפרגן לו ברשימה העירונית. עם כניסתו לבית האח השאיר מפיק האירועים האקסטרווגנטי בעיר את אשתו ושלושת ילדיו, והתמסר לריאליטי שכבר באמת יצא לנו מכל החורים. נקווה לפחות שהוא לא יבייש את הגאווה הכפר סבאית.

אילן קורן (צילום: יח"צ)
אילן קורן (צילום: יח"צ)

רשף לוי

כותב מוכשר נוסף שיצא מכפר סבא ומאז מיצב את עצמו כדמות משמעותית בתרבות הישראלית. לוי עושה הכל מהכל: תיאטרון, ספרות, קולנוע, טלוויזיה וגם לא מעט סטנדאפ מסוג "יש לי מיליון ילדים איפה החיים שלי". ב-2008 הוא שם את כפר סבא על המפה כשאת חוויות הילדות המקומיות שלו ("אבא שלי היה מכריח אותנו לאסוף יחד איתו חרא של יונים") הוא תרגם לסרט המצליח "איים אבודים", שעלילתו, המספרת את סיפורה של משפחת לוי, מתרחשת בכפר סבא של שנות ה-80.

הטיילר דרדן

לא מדובר באנרכיסט מסתורי שמגלם בראד פיט, אלא בבר הראשי של כפר סבא שהוקם על חורבות הבלו בר, ויש הטוענים שמדובר במקום מיתולוגי. קצת קשה להכתיר מקום כ"הכי טוב" כשאין לו מתחרים בסביבה, אבל אם חייבים להשוות אז קחו את הגרגא פיטיץ' בהרצליה. אם נשים בצד לרגע את השם התמוה והדעות הקדומות, לגמרי מדובר בנקודת אור והרמות בכפר סבא המנומנמת.

כביש 531

אם תשאלו את תושבי השרון מהו הדבר הכי טוב שיצא מכפר סבא, סביר שהתשובה תהיה "כביש 531". ליטרלי. הכביש החדש (יחסית) עשה לתושבי כפר סבא-רעננה-הרצליה ונספחיהם את החיים הרבה פחות פקוקים. אל תטעו, הדרך לא הייתה קלה. במשך שנים ארוכות הארגונים הירוקים התרעמו, ארבע עתירות הוגשו לבג"צ והתקציב כמובן היה גדול בהרבה מהמתוכנן. היום, כשהכביש כבר פתוח, הדרך מתל אביב לכפר סבא כבר לא כזאת נוראית. נשבעים.