דיוויד בואי מגיע לשבוע בתל אביב. הוא מת? אתם בעצמכם מתים

מסע אל תוך נשמתו של גאון. דיוויד בואי (צילום: מתוך פוסט הסרט "Moonage Dream")
מסע אל תוך נשמתו של גאון. דיוויד בואי (צילום: מתוך פוסט הסרט "Moonage Dream")

140 דקות של ספקטקל טריפי ופסיכדלי בתוך מוחו של דיוויד בואי הי"ד, זה מה שמבטיח - וגם מקיים - הסרט התיעודי החדש "Moonage Daydream" שכבר זכה לביקורות משתפכות אחרי הקרנתו בפסטיבל כאן ונוחת כאן ביום חמישי לשבוע בלבד של הקרנות חגיגיות. לא להחמיץ בשום פנים ואופן אומרים לכם

11 בספטמבר 2022

כמעט שבע שנים חלפו מאז מותו הבלתי נתפס של דיוויד בואי, הלב עדיין לא התאחה מחדש, הצער והאבל לא התפוגגו, והשבוע נקבל הזדמנות מופלאה במיוחד להתאחד עם פועלו ולחטט קצת בפצע הזה שמסרב להגליד: הסרט התיעודי המופלא "Moonage Daydream" עולה לשבוע אחד בלבד של הקרנות ברחבי הארץ – וכאן אצלנו בעיר בקולנוע לב ובקולנוע רב חן דיזנגוף – וצפוי להיות מוקרן גם באיימקס בסינמה סיטי.

"Moonage Daydream" של במאי הדוקו האמריקאי המוערך ברט מורגן (שיצר גם את הסרט הדוקומנטרי מצוין על קורט קוביין, "Montage of Heck" ואת הדוקו זוכה האמי "ג'יין" על ג'יין גודול), הוא פרויקט שיצא לדרך לאחר מותו של בואי ונערך במשך שש שנים בשיתוף פעולה רשמי עם משפחתו של בואי. הוא קרוי על שם שיר נשכח של בואי מאלבומו השני וומדובר בספקטקל בן 140 דקות המכיל צילומים שמעולם לא נראו מהארכיב הפרטי של בואי, כמו גם קטעים נדירים מהופעות חיות, ודיאו-ארט שייצר בואי ופסקול בן 45 קטעים שצפוי לצאת השבוע כאלבום משולש.

הסרט הוקרן בפרמיירה חגיגית בפסטיבל קאן האחרון, זכה לביקורות משתפכות ומגיע אלינו עם הבטחה למסע נוצץ, טריפי ופסיכדלי בתוך מוחו של דיוויד בואי שאינו מתיימר לסכם כרונולוגית את כל פועלו, אך מביא את צופיו "קרוב מתמיד אל פתרון האניגמה הסקסית הקרירה שהיה בואי" (זה ציטוט מהביקורת ב"Variety", אל תסתכלו עלינו). מעניין לציין שאת הקריינות לסרט מספק בואי בעצמו, מתוך קטעים שהקליט בתקופות שונות טרם מותו. מי שכבר צפו בסרט במסגרת פסטיבל הקולנוע של ירושלים לפני כחודשיים מספרים על חוויה קולנועית מוזיקלית בלתי נשכחת. אל תחמיצו.
>> "Moonage Daydream", החל מחמישי (15.9) ברחבי הארץ. פרטים וכרטיסים כאן

 >> סאונד אנד ויז'ן: 7 ההופעות הכי איקוניות של דיוויד בואי בקולנוע
>> נביא אמת: 4 דרכים בהן חזה דיוויד בואי את העתיד
>> זכרון דברים: מוזיקאים ישראלים חולקים כבוד אחרון לדיוויד בואי