בפעם הראשונה בהיסטוריה: דיזנגוף סנטר נסגר בצל ההסלמה

המוסד הוותיק לא נסגר אפילו אחרי הפיגוע בקו 5 בדיזנגוף. דן פילץ, מבעלי הסנטר: "היה בלבול בבוקר, אנשים שהיו בדרך לפה ברכבת ובאוטובוס לא ידעו מה לעשות". אחר הצהריים נפתח הסנטר מחדש

לא כל כך נעים לראות סנטר סגור (צילום מתוך פרופיל הטוויטר @HerrShapiro)
לא כל כך נעים לראות סנטר סגור (צילום מתוך פרופיל הטוויטר @HerrShapiro)
12 בנובמבר 2019

***עדכון:*** הסנטר נפתח מחדש לציבור אחר הצהריים

חיסול בכיר הג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה הביא לבוקר מתוח במיוחד עבור תושבי דרום הארץ ומרכזה, ובשורה לא פחות מהיסטורית לתושבי העיר תל אביב: הייתה זו הפעם הראשונה שאחד המוסדות הוותיקים והמזוהים עם העיר, דיזינגוף סנטר, נסגר בשל אירוע ביטחוני. זה לא קרה לא במבצעים קודמים, לא במלחמת המפרץ ואף לא בפיגוע בקו 5 ברחוב דיזנגוף.

השכם בבוקר קיבלו בעלי הסנטר הודעות סותרות מפיקוד העורף – שהנחה לסגור את המקום כחלק מההנחיה לא להגיע למקומות עבודה שאינם חיוניים – והודעה מהמשטרה, שהורתה להמשיך בעסקים כרגיל. עם זאת, בהמשך הנחתה המשטרה אף היא לסגור את המקום. מאוחר יותר התקבלה הנחיה נוספת, שעל פיה פתיחת העסקים נתונה לבחירה. בשעות הצהריים חלק מחנויות הסנטר כבר נפתחו בחזרה.

"היה בלבול בבוקר, אנשים שהיו בדרך לפה ברכבת ובאוטובוס לא ידעו מה לעשות", אומר דן פילץ, מנהל ומבעלי הסנטר. הוא וצוות הניהול נמצאים בסנטר ומספקים מענה לשאלות הרבות שצצו עקב חוסר הבהירות שנגרמו בשל הנסיבות הביטחוניות. הוא מספר שבמקום מתקיימת תנועה עדינה. "עכשיו הסנטר פתוח חלקית, חלק מהעסקים פתוחים וחלק לא. יום שבו יורים על ישראל טילים הוא אף פעם לא מועיל לעסקים, והשאלה עכשיו היא כמה מהר יחזרו לשגרה".

"אני לא זוכר מתי נסגר הסנטר מטעמים ביטחוניים", ממשיך פילץ, "ואני מקווה באופן אישי שהחיים יחזרו לסדרם בהקדם, יחד עם הרגיעה הביטחונית בכל החזיתות".