מתיחות בדרום

כוננות בתל אביב: ההנחיות, המקומות שסגורים וכל העדכונים

עשרות רקטות נורו לעבר ישראל, מעוטף עזה עד תל אביב, אחרי ההתנקשות בחייו של בכיר הג'יהאד האיסלאמי הלילה. כל ההנחיות העדכניות של פיקוד העורף ועיריית תל אביב-יפו

12 בנובמבר 2019

שגרה למרות המתיחות: שר הביטחון נפתלי בנט הכריז על "מצב חירום מיוחד" בכל היישובים בטווח של 80 ק"מ מרצועת עזה. עם זאת, נכון לשעה זו החיים בתל אביב מתנהלים כסדרם, למעט הנחיות של פיקוד העורף המגבילות אירועים לעד 300 משתתפים, ובשטח סגור בלבד. היישובים אשר חוטפים את רוב האש לאורך היום והערב נמצאים בעוטף עזה. נכון לשעה זו הלימודים בבתי הספר ובאוניברסיטאות עדיין מבוטלים.

ברקע הדברים מטחי הרקטות שנורות משעות הבוקר לעבר ישראל, מעוטף עזה עד גוש דן, לאחר ההתנקשות בבכיר הג'יהאד האיסלאמי בהא אבו אלעטא, ותקיפות צה"ל ברצועת עזה לאורך היום.

על פי הדיווחים, תקיפה נוספת התרחשה בדמשק ושם נהרג בנו של בכיר אחר בג'יהאד. סוריה מייחסת את התקיפה לישראל. על פי דובר צה"ל, הפעולה הלילה היא אירוע נקודתי ונעשתה לאחר שנודע שאבו אלעטא תכנן ירי רקטות וחדירה לתוך ישראל. במסיבת עיתונאים בשעות הצהריים הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי אבו אלעטא היה "פצצה מתקתקת", וכי ישראל אינה מעוניינת בהסלמה.

מעיריית תל אביב-יפו נמסר: "עקב המצב הבטחוני ובהתאם להנחיות פיקוד העורף לא יתקיימו לימודים במערכת החינוך. כמו כן, העירייה נערכת לפתיחת כל המקלטים ברחבי העיר. הודעות ועדכונים יועברו בהמשך באתר האינטרנט העירוני ובפייסבוק". לאיתור המקלט הקרוב למקום מגוריכם לחצו כאן. עוד הודיעה העירייה כי תושבים אשר מרגישים קושי רגשי וצורך בשירותי רווחה יכולים לפנות למוקד 106 פלוס בטלפון מספר 9106*.

כבר בשעות הבוקר החלו להישמע קולות בתל אביב שקוראים להתנהל כשגרה, ומסעדות רבות פועלות כרגיל, בהן המזנון, מסעדות קבוצת R2M, בית תאילנדי, בנדיקט ועוד. מנגד, מי שהגיע הבוקר לדיזנגוף סנטר מצא אותו סגור, אם כי מאז גם הוא נפתח:

מפיקוד העורך נמסר כי אין לקיים אירועים של מעל ל-300 איש, גם לא בשטח סגור. על כן בוטלה הופעתו של יוני רכטר הערב, שהייתה אמורה לפתוח את פסטיבל הפסנתר.