תקלוט בחמש מערכות: די.ג'יי טניס הוא השגריר הכי טוב שלנו בעולם

הוא מגיע לנגן כאן בפעם השישית אפילו שיש לו משפחה ברמאללה, הוא אוהב את מסעדת האחים והוא חבר של רד אקסס. ריאיון עם די.ג'יי טניס

די ג'יי טניס ורד אקסס (צילום: אנט אני)
די ג'יי טניס ורד אקסס (צילום: אנט אני)
17 במאי 2018

מנפרדי רומנו בן ה־47 הוא איש רב פעלים שמחזיק באמתחתו היסטוריה שיכולה להספיק לתקופת חיים שלמה. רומנו, שמוכר יותר תחת שם הבמה די.ג'יי טניס, שימש בין היתר כמנהל של להקות פאנק והארדקור, סיים תואר במדעי המחשב, היה שף מקצועי וייסד את הלייבל האיטלקי האלקטרוני הנחשב Life & Death. כעת, תחת כובע המוזיקאי והדי.ג'יי, הוא מגיע לישראל לפסטיבל Life and the desert שייערך בחאן נחל ערבה ולצדו ליינאפ משובח שכולל בין היתר את הצמד האיטלקי מרווין וגאי, הישראלים רד אקסס, מוסקומן ואוטרקי ואמנים נוספים מחו"ל.

ניגנת עם רד אקסס לא מעט בשנתיים האחרונות, כולל באמסטרדם עיר מגוריך. איך נוצר החיבור ביניכם?

"בשנים האחרונות אני בוחן את הגדילה של סצנת המוזיקה הישראלית. רד אקסס הם חלק מהגל החדש של הסצנה הזאת, והם ככל הנראה האמנים החזקים ביותר משם. פגשתי אותם לא מזמן, והיה קליק מיידי בינינו. גם את 'המסך הלבן' אני אוהב. יש לי יחסים טובים עם תל אביב והאמנים שלה, שאותם אני רואה כחדשניים".

די ג'יי טניס (צילום: אנט אני)
די ג'יי טניס (צילום: אנט אני)

עוד כתבות מעניינות:
ארקטיק מאנקיז החדש הוא לא אלבום של ארקטיק מאנקיז
בומבה אסטראו: האהבה הקולומביאנית החדשה שלכם
נצנצים, שתן ודם: נסעתי לסקר את האירוויזיון וככה זה נראה מקרוב

זה הביקור השישי שלך בישראל וזו הפעם הראשונה שאתה מנגן מחוץ לתל אביב. איך התרשמת מהעיר עד כה?

"לא ידעתי למה לצפות מתל אביב. אני בא ממשפחה שיש לה דעה פוליטית מוצקה על יחסי ישראל ופלסטין ויש לי גם קרובי משפחה ברמאללה, שנמצאים שם מאז שנות ה־70. אני לא מכיר כל כך את שאר ישראל, אבל האנרגיה של תל אביב מדהימה – יש שם ערבוב של תרבויות אוכל שאני נהנה ממנו מאוד ותרבות הלילה חזקה מאוד. הייתה לי הזדמנות לנגן בבלוק, ומאז זהו אחד מחמשת המועדונים האהובים עליי ביותר בעולם".

הרחק ממערכת הסאונד של הבלוק ינגן רומנו באווירה מדברית יותר, במיקום ששימש את פסטיבל גרזן. במקור היה אמור להתקיים Life & the desert במצוקי דרגות שעובר בקו הירוק. לדבריו הוא לא היה מודע למיקום הראשוני אבל שמח על המעבר לאתר החדש.

אין זו הפעם הראשונה שבה רומנו מנגן במדבר. כשנשאל על המיקומים הייחודיים ביותר שבהם ניגן השיב ללא היסוס – מדבר נוואדה, כולל פסטיבל ברנינג מן שאותו הוא פוקד זה כמה שנים. רומנו דוחה את הטענות שהפסטיבל איבד את הייחודית שלו, בתשובה שרלוונטית גם לשיח האינסופי על מידברן. "צריך לדמיין את ברנינג מן בתור עיר שמשקפת את החברה המודרנית. הפסטיבל מתפתח כמו ערים גדולות בעולם. הרשתות החברתיות מאירות זרקור על חלק מסוים של ברנינג מן, שאכן נהיה טרנדי אבל מדובר רק על אחוז קטן של באי הפסטיבל שמרגישים צורך להשוויץ בנוכחות שלהם שם".

הסאונד שלך, שמשתקף בסטים ובהפקות שלך, נשמע עמוק ומהורהר למדי. מאיפה זה בא?

"תמיד חשבתי על זה – התנסיתי בעבר בסמים פסיכדליים, ובאופן כללי אני אדם רגשני שמקבל חום מהדברים והאנשים שסביבי, אז מדובר בשילוב ביניהם. אני מתעמק במלודיות ומלנכוליות, וגם המוזיקה שגדלתי עליה – עם להקות כגון פוגאזי, הוסקר דו, מיי בלאדי ולנטיין והקיור – מכילה רכיבים רגשניים".

מלבד עיסוקו במוזיקה רומנו הוא גם חובב אוכל מושבע, שעבד בעברו כשף ונהנה לבשל גם כיום ארוחות מקצועיות, אם כי בעתיד הקרוב לא מסתמן שילך בדרכו של הראפר אקשן ברונסון שמככב בתוכניות אוכל משלו. "לתקלוט ולבישול יש גישה דומה שמבוססת על רגשות ומהווה סוג של מדיטציה. התקלוט מבוסס על יצירתיות וחיבור עם הקהל, בעוד בבישול מדובר על נתינה, דבר שאני עושה עם תשוקה עבור אדם אחר. אני יכול וצריך לעשות את שני הדברים ואני לא יכול להפריד ביניהם, הם שני צדדים של אותו המטבע". גם על סצנת האוכל בישראל יש לרומנו רק מילים טובות. הוא משבח את אסף דוקטור, בעלי המסעדות האחים ודוק, על גישתו לאוכל. "הוא יוצר מנה ממה שיש לו, במקום לתכנן מראש. בישלנו פעם אחת יחד וזה היה פנטסטי. הוא יוצר משהו מיוחד".

בריאיון מלפני שנה אמרת שאתה לא מתכוון לתקלט לעוד זמן רב. למה להפסיק, הגיל הוא שיקול בעניין הזה?

"אני מאמין שאין גיל למוזיקה, אבל ההגבלה היחידה היא הגוף שלך. אנחנו גם ניצבים כעת בפני ההיבטים הפסיכולוגיים והנפשיים של המקצוע, ותראה את המקרה של אביצ'י שפותח את העיניים שלנו. יש הרבה לחץ וכסף מסביב. בסופו של דבר צריך למצוא את האיזון בין הגוף, המוח והבריאות לבין החברים שמסביבך וההיאחזות במציאות. ככה תוכל להמשיך לתקלט לנצח. לניסיון יש קשר להיותך די.ג'יי טוב, ואם אתה מסוגל לשרוד בתוך הבועה הזאת, תוכל לעשות מה שאתה רוצה למשך זמן רב".

← Life & the Desert, חאן נחל ערבה, שישי (18.5) 16:00 עד שבת (19.5), 300 ש"ח