הדרבי התל אביבי

בעזרת הפודקאסט: 4 אליפויות מאז שהתחלנו להקליט

רגע אחד מכבי תל אביב כדורגל אפריל 2019. צילום: ניר קידר
רגע אחד מכבי תל אביב כדורגל אפריל 2019. צילום: ניר קידר

שני הפודקאסטים - הצהוב והאדום - מתכוננים על הקווים לקראת הדרבי (ב'). בצד הצהוב: ההשפעה של "מכביבול" ברורה ומוחשית (גם אם נעזרנו מעט באיביץ')

27 בדצמבר 2020

בניגוד לפודקאסט האדום, ההשפעה הישירה של פודקאסט מכביבול על הצלחת הקבוצה הצהובה היא ברורה ומוחשית. באורח פלא, מאז שהתחלנו להקליט את מכביבול, הקבוצה לקחה ארבע אליפויות בשבע שנים ולא סיימה מתחת למקום השני בליגה.

בצד האדום: אנחנו כאן בשביל הקללות במחצית

אם תשוו את הישגי הקבוצה בתקופת הפודקאסט להישגי הקבוצה לפני הפודקאסט תראו את הקשר הסיבתי הברור בין הקלטת הפודקאסט, גם אם בתחילה באמצעים כמעט מחתרתיים ובאיכות שמע של הקלטה מתוך קופסת שימורים שהונחה בשירותים במרתף, ובין הישגי הקבוצה.

לא זו אף זו, בתקופת מכביבול מכבי הגיעה פעמיים לשלב הפלייאוף בליגת אירופה, דבר שלא עשתה מעולם לפני מכביבול, עלתה פעם אחת לשלב הבתים בצ'מפיונס ליג, וגם עשתה איביץ' לליגה בשתי עונות רצופות.

מכביבול נולדה מתוך הרצון לדון באהבה האדירה של אוהדי מכבי לקבוצה, וגם לחוות דעה פסבדו מקצועית על הנעשה בקבוצה ועל סגנון המשחק שלה. יובל קליין יזם את הפוד, ומיד הביא אתו את הניתוחים הסטטיסטיים והמערכתיים בזמן שטל בן יהודה נותן קונטרות של אווירה והקפדה על יציאה מהאצטדיון לפני רגעים מכריעים כמו למשל טיל לוגסי, כדי לשמר את המסורת שיצר עם הסל ההוא של דרק שארפ (הערת המערכת: בדיקת "טיים אאוט" מעלה כי בן יהודה מכחיש את השני, מאשר את הראשון ומתייעץ עם עורכי דינו).

אוהדי מכבי תל אביב (צילום:Ian Walton/Getty Images)
אוהדי מכבי תל אביב (צילום:Ian Walton/Getty Images)

לאחר מכן, כאשר יובל נאלץ גם להתפרנס ורעה בשדות זרים אדומים, הוא פינה את מקומו לכמה זמן לגיל שלי שהצטיין בתחזיות מופרכות ובחגיגות מוקדמות מדי של הישגים שהתחרבשו, למגינת ליבם של האוהדים הצהובים שמצטיינים בחשש גדול מהנאחס בהנהגת הכוהנת הגדולה איה שורק, שאף משתתפת מדי פעם בפודקאסטים כדי לנסות למתן מעט את ההשפעה השלילית הזאת על הישגי הקבוצה, ובעיקר על מצב רוחם של האוהדים.

עודד קרמר הצטרף לפודקאסט ומיד הוביל את הקבוצה לשתי עונות מדהימות של הישגים (גם ולאדימיר איביץ' תרם את חלקו), בעוד דובי יעקובוביץ' מקפיד להמר על מכבי חיפה כאלופה בכל עונה. מעונתו הראשונה של קרמר נזכור בעיקר את הפודקאסטים מהחניון, ובעיקר את הפודקאסט שחירבן סופית את העונה של הפועל באר שבע שהצליחה, תוך כדי הקלטת הפודקאסט מהחניה בנתניה, לאבד יתרון של שער מול הפועל חיפה, ולהפסיד את המשחק.

מכבי תל אביב הביעה את הערכתה לפועלה של מכביבול ולתרומתה לאליפויות באמצעות מתן גישה לקפטן האגדי שרן ייני, שבניגוד ליובל שפונגין שנתן ראיון למכביבול ועדיין הצליח להפסיד אליפות לבאר שבע, הקפטן חגג עם האוהדים את האליפות שנלקחה תחת מטר הגשם בפברואר כיאה לאלופה גאה באמת.

אז זהו סיפורה של מכביבול, פודקאסט שמוקלט על ידי אוהדים, למען אוהדים (ובעיקר למען עצמם שכן אנשי מכביבול סובלים מחוסר יכולת לרסן עצמם וחייבים לדבר על האהבה הגדולה בחייהם), מכביבול חוגגת את האהבה הגדולה לספורט, למכבי, ולתיעוב האדומים באשר הם.

הפודקאסט "מכביבול" משודר ברדיו תל אביב 102FM