חמש לסביות אוכלות קיש. ואז מתחיל פסטיבל דרמה קווין שלם

"5 לסביות אוכלות קיש" (צילום: אורון קפלן)
"5 לסביות אוכלות קיש" (צילום: אורון קפלן)

בין מבול אירועי הגאווה שינחתו עלינו בחודש הבא, מתבלט פסטיבל "דרמה קווין" לתיאטרון גאה שחוזר אל התיאטרון הלאומי הבימה זו השנה השנייה ברציפות, כך שמדובר כבר במסורת מפוארת. בתוכנית: מחזמר לכל המשפחה, סטנדאפ, מחזות מקוריים ומחזות בינלאומיים והרבה אהבה וגאווה

בוודאי הבחנתם שסופ"ש הגאווה הפך לשבוע הגאווה שהפך לחודש הגאווה שעוד יהפוך לשנת הגאווה ואז כל המעצבנים שאומרים "בשבילי כל יום הוא יום הגאווה" סוף סוף יהיו צודקים. אבל אנחנו לא מתלוננות: התוצאה של הצמיחה האקספוננציאלית בתחום הגאווה בתל אביב מובילה לכך שסביב מצעד הגאווה מתפתחים שלל אירועי תרבות וחברה ומסורות חשובות לא פחות, כמו, סתם דוגמה, פסטיבל "דרמה קווין" לתיאטרון גאה שחוזר לאולם 4 של תיאטרון הבימה זו השנה השנייה ברציפות (כן, פעם שנייה בתל אביב זה כבר מסורת).

גאווה משפחתית, עכשיו המחזמר. "גאוות הסוואנה" (צילום: עירד רובינשטיין)
גאווה משפחתית, עכשיו המחזמר. "גאוות הסוואנה" (צילום: עירד רובינשטיין)

החל מיום שישי הבא (2.6) יציג תיאטרון המשולש שבוע שלם של הצגות, מופעים ואירועים גאים, תוכן להט"בי מקורי ובינלאומי, בהשתתפות כשמונים יוצרות ויוצרים מהקול הגאה החדש של ישראל. וכמו כל דבר בעת הזאת, זה כמובן אקט פוליטי. "בתקופה שבה זכויות האדם בישראל נמצאות תחת מתקפה, כשהקהילה הגאה חשופה למתקפות אלימות מצד פורעי חוק, וקבוצות מיעוט נוספות בחברה הישראלית נמצאות בסכנה, בתיאטרון המשולש מתעקשים להציב את קהילת הלהט"ב בקדמת הבמה. ולא סתם במה, הבמה של התיאטרון הלאומי – הבימה", כך נמסר מטעם יוזמי הפסטיבל.

>> "דניאל בעלי": תיאטרון במיטבו על ריסוק החלום הלהט"בי-בורגני
>> התיאטרון הגאה הגיע ללב המיינסטרים. יש לו עוד דרך לעשות

בפסטיבל השנה הוחלט להרחיב כמות ההצגות שבמרכזן סיפור על נשים מכל קצוות הקשת הלהט"בית, זאת על רקע הפגיעה המתמשכת במעמד האישה, ולצד מאבקן של יוצרות התיאטרון הישראלי להבטיח ייצוג שווה של לפחות 50% יוצרות נשים בתיאטרון. על הבמה תעלה גם הקהילה הטרנסית, ולראשונה בישראל יוצג מחזה עם שני גיבורים על הקשת הטרנסית. מנהלי התיאטרון – יובל קורן, רום רזניק ונמרוד דנישמן – מסרו: "אנחנו מקווים שבאמצעות הסיפורים שאנחנו מספרים בהצגות שלנו, בהובלת עשרות יוצרות ויוצרים להט"בים, נצליח לחזק את הזהות הלהט"בית של עוד ועוד נשים ואנשים מהקהילה, לתת עבודה ליוצרות ויוצרים להט"בים ולהרחיב את הרפרטואר הלהט"בי בתיאטרון הישראלי".

אף עין בקה לא נשארת יבשה. "דניאל בעלי" (צילום: אורון קפלן)
אף עין בקה לא נשארת יבשה. "דניאל בעלי" (צילום: אורון קפלן)

בין ההצגות הבולטות בפסטיבל: "גאוות הסוואנה", מחזמר מצחיק, מותח ומרגש לכל המשפחה בבימויו של תום ווליניץ; "ויוה לה דיווה", ערב משותף של תיאטרון המשולש וקבוצת "טעות בליהוק", שכולו הרמות לנשים הגדולות של המוזיקה; "חמש לסביות אוכלות קיש", המחזה האמריקאי שהמהדורה המקומית המצליחה שלו רצה כבר שנה שנייה בהצלחה; "דניאל בעלי" שסחפה את אוף-ברודווי ומקבלת גרסה ישראלית מוצלחת מאוד שכבר פורגנה כאן למכביר; מופע הסטנדאפ של עמית ויינברג "אבא שלי בת" ועוד ועוד ממתקים. התוכניה המלאה כאן.

>> פסטיבל דרמה קווין, 10.6-2.6, הבימה 4. עוד פרטים וכרטיסים פה בקליק