פויה, ילדה רעה: די עם הטפות המוסר הצבועות של "האח הגדול"

תנו להם להסתדר לבד וזהו. "האח הגדול", רשת 13. צילם מסך
תנו להם להסתדר לבד וזהו. "האח הגדול", רשת 13. צילם מסך

ככל שהעונה הופכת למתוחה יותר, כך גם היכולת של האח לנזוף ש"זו הפעם האחרונה" הופכת למגוחכת - כי ברור שתהיה "פעם אחרונה" נוספת. אולי פשט תנו להם לריב עד המוות ופטרו אותנו מהמוסר המזויף הזה? האח החורג משחרר עקבות

11 באוגוסט 2022

אין לי מושג אם יש או אין קשר ישיר לאווירת השקט המתוחה של השבוע האחרון, אבל בבית "האח הגדול" איכשהו יש תחושה שבחוץ זלג פנימה, גם אם זה קרה ללא מודעות לכך. הפרק ששודר אתמול העיד על תחושה מאוד קשה – גם בתוך עונה שהיא מאוד אגרסיבית, זה היה פרק קשוח במיוחד. כולם נגד כולם.

כולם נגד כולם. "האח הגדול", רשת 13. צילם מסך
כולם נגד כולם. "האח הגדול", רשת 13. צילם מסך

שני עימותים תפסו את הכותרת במיוחד – בערך כמו חצי גמר של מפעל ספורטיבי גדול. מצד אחד היה עימות קשה מאוד בין בר לטליה, שממשיכות לעלות על קו העימות ביניהן (אפרופו תקרית המקלחת בפרק הקודם, ומונולוג ה"חריטות" של בר, שצוטט לא מעט ברשתות החברתיות). עימות נוסף ולא פחות מאסיבי היה בין נתנאל לקאזם, שכמו תמיד – התחיל במשהו קטן, והעיד על משהו גדול יותר.

>> בפרק הקודם הבנו את המוטיב האמתי שמסתתר בעונה הזו

נתנאל, כאמור, הוא קו העלילה המעניין ביותר של העונה במצב הנוכחי. אחרי פירוק הקשר עם דיאן, שסחב אותו בחלק הראשון של העונה, תחילה בניתוק "הברית" על ידי האח הגדול – ואחר כך בהדחה המאוד כואבת, הוא חיפש את עצמו בבית והפרק הזה סימן את כך שהוא מצא כיוון חדש – אולי כסוג של ממשיך דרכה של דיאן, ברמת העימותים הפומביים. בפרק הזה הוא הספיק להתעמת עם לירן (בבחינת "יו קילד מיי וומן, פריפר טו דיי"), בעימות חזק מאוד עם שרין (שעוד נגיע אליה) – וכמובן התקרית עם קאזם, שאף הובילה לעוד "נו נו נו" של האח הגדול.

למה היא בוכה? בוא נתחיל מזה שהיא בבית האח הגדול. "האח הגדול", רשת 13. צילם מסך
למה היא בוכה? בוא נתחיל מזה שהיא בבית האח הגדול. "האח הגדול", רשת 13. צילם מסך

וכאן צריך לומר: אולי די כבר עם הטפות המוסר? שוב האח הגדול נאלץ לאסוף את הדיירים ולנזוף בהם (הפעם מול קאזם ונתנאל באופן אישי), והבטיח שזו "פעם אחרונה" – עד ה"פעם האחרונה" הבאה. קאזם ונתנאל הם פחות או יותר הלב של העונה, מבחינת היכולות ורמת העניין בבית, והאח לא יכול להרשות לעצמו להדיח אותם. מה שכן, בפעם הזו הוא כן בחר בצעד אקטיבי – והעמיד את שניהם להדחה, שאי אפשר היה לצאת ממנה במסגרת "משימת הגורלות". השאיר את הבחירה בידי הקהל, שאלא אם תהיה הפתעה מרעישה – ישאיר את שניהם בבית גם הפעם.

>> לכל הריקאפים של האח הגדול

עוד אישה שממשיכה לתפוס כותרות היא שרין – שחווה אירוע מאוד מעניין. הפרק הזה סימן, בעיניי, את הסוף המוחלט של סאגת "קחי אותי שרין/קח אותי משה". הזוגיות בין השניים פסקה בעקבות ההחלטה החד צדדית של שרין לסגת, והתפוצצה כאשר משה החל חצי לפלרטט-חצי לצחוק עם טליה, ולהתקרב לנתנאל – שני דיירים ששרין לא התחברה אליהם. זה הוביל גם למונולוג קשה מאוד בחדר האח הגדול, וגם לתחושה ששרין התקשתה להגיב למצב הלא נעים שהיא נכנסה אליו. מדיירת קצת שולית היא הפכה ללב העניין, וזה לא ממש עשה לה טוב. גם ברמת הלחץ – היא החלה בלא מעט קטטות, כולל אחת ממש משום מקום עם אופק.

המשימה השבועית היתה "משימת הגורלות" – שאני חייב להודות שפחות התחברתי אליה (כולל משחק ארוך כאורך הגלות עם דינה וקאזם ב"חדר הקוביות", שלא הבנתי מאיפה הוא בא). יש תחושה שהמשימות הן שוב ניסיון קצת לפורר את האווירה הקשה שיש בין הדיירים, אבל זו – כך נראה – רק הולכת ומתעצמת. בכל מקרה, היא הולידה רשימת מועמדים חזקה מאוד להדחה בפרק שישודר הערב (הדחה כפולה): על שולחן הניתוחים יעמדו נתנאל, קאזם, דניאל, לירן (שכנראה תעמוד כל שבוע להדחה), טליה, משה, דרור ודוד. אפשר להמר שמה שלא קרה בשבוע שעבר, יקרה השבוע ודוד יודח. כל היתר פשוט נראים חזקים מדי. בכל מקרה, ומי שלא יילך, צפויות עוד עלילות בבית הסוער במדינה.