האנשים מאחורי זופה וסנדוויץ' פותחים את "זופה – אוכל עירוני"

האיחוד של Zuppa וסנדוויץ', הוליד את זופה - אוכל עירוני: מרקייה, סנדוויצ'ייה ומוצרי מעדנייה תוצרת בית

הפקת מתכונים זופה. צילום: אנטולי מיכאלו
הפקת מתכונים זופה. צילום: אנטולי מיכאלו
11 בנובמבר 2015

בדצמבר 2007 נפתחה זופה באבן גבירול על ידי קובי בנדלק ועופר אלמליח כמרקייה המגישה מרקים מורכבים ומתוחכמים. השניים באו מעולם של בישול עילי ופתחו את המקום כפרויקט עונתי. לקוח בא, מתיישב לאכול או לוקח לדרך תוך דקות אחדות מנה של מרק חם ומהביל. עם בוא הקיץ ניסו בנדלק ואלמליח להפעיל במקום חנות דים סאם. בעוד המרקייה בחורף פעלה באופן נפלא, בקיץ התקשה הדים סאם להמריא. הצמד גילה שההסבה למכירת מוצר שונה גוזלת זמן ומשאבים ואינה כדאית וכך המשיכו להפעיל עסק עונתי למשך חצי שנה בלבד.

הפקת מתכונים זופה. צילום: אנטולי מיכאלו
הפקת מתכונים זופה. צילום: אנטולי מיכאלו

בשנה השנייה הם ניסו להמשיך להפעיל את זופה כשירות שליחויות מרק בלבד, אבל התפעול היה סבוך מדי. הפתרון הגיע ב־2010 כשפתחו בפינת נחלת בנימין ואחד העם מקום נוסף, שבצד אחד של המבנה הוא מרקייה וצדו השני – סנדוויצ'ייה משודרגת. כמו כן הוחלט שזופה באחד העם תפעל כל השנה, ובאבן גבירול היא תישאר עונתית.

הפקת מתכונים זופה. צילום: אנטולי מיכאלו
הפקת מתכונים זופה. צילום: אנטולי מיכאלו

אך לאחרונה צצה הזדמנות לשינוי: בעלת החנות הסמוכה לזופה באבן גבירול החליטה לצאת לגמלאות. השניים מיהרו לספח את השטח כדי לפתוח מרקייה גדולה שיש בה מטבח גדול דיו כדי להכין מרקים וכריכים כל השנה. בעקבות ההתרחבות, שני הסניפים עברו מיתוג מחדש וייקראו מעתה "זופה – אוכל עירוני". להיצע המרקים והכריכים התווסף שירות של מכירת מוצרי מזווה: קורנביף חזה בקר כבוש (12 ש"ח ל־100 גר'; השפים מבטיחים שאין בו את אותן תוספות שארגון הבריאות מזהיר מפניהן), רטבים, חמוצים, כבושים, ממרחים ועוד – הכל מיוצר במקום מלבד הלחם. עוד יציעו בשני הסניפים כריכים שכבר הפכו לקאלט: אומאמי (36 ש"ח), סלופי ג'ו (48 ש"ח), סלטים (38־56 ש"ח), תבשילים משתנים ועוד. במבחר המרקים שיוגשו יהיו מרק קרם סרטנים ודלעת שהפך לחביב הקהל ומבחר גדול של מרקים טבעוניים. אנחנו מהמרים שהמרק הכי אופנתי יהיה מרק זוקיני ותערובת דואה מצרית עם זרעי כוסברה, אגוזים, פפריקה ואורגנו (22־62 ש"ח למרק כולל לחם וחמאה).

Zuppa – אבן גבירול

Zuppa – אחד העם