האנשים שעושים את להט"ביסטן: 18 להט"בים להקים איתם מדינה

אנו מכריזים בזאת. להט"ביסטן זה כאן (צילום: גטי אימג'ס; עיבוד תמונה: טיים אאוט דיגיטל)
אנו מכריזים בזאת. להט"ביסטן זה כאן (צילום: גטי אימג'ס; עיבוד תמונה: טיים אאוט דיגיטל)

אם באמת היינו מייסדים את להט"ביסטן, כמו שבערוץ 14 הוזים, היו דרושים לנו האנשים הטובים ביותר כדי להניע את גלגלי המדינה החדשה שבדרך. אספנו 18 מועמדים ומועמדות שאנחנו אוהבים ואוהבות במיוחד ועכשיו זה פתאום נראה כמו רעיון לא רע בכלל

ביום שבו תקום להט"ביסטן יהיה צורך בהרבה אנשים טובים שיאיישו את תפקידי ההנהגה וההובלה הקריאטיבית של המדינה הצעירה שבדרך. מבלי להיכנס לשאלות הקשות של ייצוג ומגדר פלואידי שבוודאי עוד יידונו ויידונו על מדשאות גילרמן ובמבואות הפאי גארדן, הרשימה שלפניכם מייצגת להט"ביסטנים משפיעים בדרכם ובתחומם שאנחנו, כאן במערכת טיים אאוט, סבורים שיועילו למדינה החדשה בהשראתם ובחוכמתם ויאפשרו חיים של שגשוג, שלום והרמות לתושביה. ישנם עוד רבות ורבים ורבות.ים שראויים וראויות להיכלל בה ונשמח לצרף אותם בהקדם. אנחנו ממוקמים.

>> מסמכי להט"ביסטן נחשפים: פרויקט מיוחד לחודש הגאווה
>> הכי קורעים בלהט"ביסטן: הקומיקאים שעושים אותנו גאים

מלכה, דיווה, נשיאה: דנה אינטרנשיונל

לא באמת צריך להוסיף כאן טקסט. את התרומה שלה לקהילת הלהט"ב ולנרמול של הלט"ביות אי אפשר לכמת. אפשר רק להשתחוות

דנה אינטרנשיונל מתוך אירוויזיון 1998. צילום: זיו קורן
דנה אינטרנשיונל מתוך אירוויזיון 1998. צילום: זיו קורן

נותן את הדם: ניצן הורוביץ

הפוליטיקאי הבכיר שבא מתוך הקהילה, ואמנם לא השר הגיי הראשון, אבל כן השר הגיי הראשון שלא מתנער מהקהילה כמו אמיר אוחנה. בין יתר מעלותיו, הורוביץ העביר ממש לא מזמן מן העולם את התקנה שאסרה על להט"ב לתרום דם, ואם הייתה להט"ביסטן הוא היה השגריר המושלם שלנו לישראל.

עשה היסטוריה. השר ניצן הורוביץ (צילום: איליה מלניקוב)
עשה היסטוריה. השר ניצן הורוביץ (צילום: איליה מלניקוב)

יציאת העשור: שרית חדד

היציאה של שרית חדד מהארון, אחרי שנים של שמועות וניסיונות אאוטינג, היא אירוע בעל חשיבות תרבותית-לאומית בלתי מבוטלת. נסיכת הים התיכון הבלתי מעורערת שזכתה למעמד של אוצר לאומי החליטה שהיא לא מפחדת יותר והקרינה אומץ על רבים ורבות נוספים. מותר להתרגש.

מתוך קליפ היציאה מהארון, "אהבה כמו שלנו". שרית חדד
מתוך קליפ היציאה מהארון, "אהבה כמו שלנו". שרית חדד

השופטת הלאומית: ספיר ברמן

החיבוק המדהים שבו התקבלה ספיר ברמן על ידי המיינסטרים הישראלי – השופטת הטרנסג'נדרית הראשונה בליגת העל בכדורגל – היה רגע נדיר של נחת שהראה שאולי בכל זאת התקדמנו כחברה. האופן שבו השתמשה ברמן בתשומת הלב כדי להפיץ מסרים של קבלה וסובלנות בפך אותה לנכס אדיר עבור המאבק לשוויון.

ספיר ברמן בריאיון עם דנה וייס (צילום מסך: קשת 12)
ספיר ברמן בריאיון עם דנה וייס (צילום מסך: קשת 12)

שר בלי תיק חליפי: יניב ביטון

אם להט"ביסטן תתתגעגע ליולי אדלשטיין או לאריה דרעי, ביטון ישמח לשמש כשר בלי תיק בפרלמנט הלהט"ביסטני ולמלא את מקומם בדייקנות על פי הצורך. השחקן הווירטואוז הוא גם פרסומת מהלכת ללהט"ביות קז'ואלית, כזו שכובשת את מקומה במרכז הבמה בטבעיות ובלי דרמה, אבל גם בלי להתנצל לרגע.

יניב ביטון (צילום: איליה מלניקוב)
יניב ביטון (צילום: איליה מלניקוב)

ראש ממשלת השינוי: רומי אברג'יל

כמה אומץ יש בדרך שבה האישה הצעירה הזאת מתמודדת עם הליכי שינוי המין שבהם בחרה והאופן שבו היא מגשימה את עצמה, תוך שיתוף מתמיד ברשתות החברתיות והעלאת המודעות לקשיים עימם מתמודדים.ות טרנסג'נדרים. בונוס: היא באמת נראית מדהים.

@romyabergel

ההרגשה הזאת של לשים בגד ים ולא צריך להסתיר כלום ????❤️

♬ Build a bitch – Bella Poarch – ????????????????

המשורר הלאומי: יוסי צברי

להט"ביסטן תזדקק לאיש של מילים פוליטיות קשות ומושחזות שיידע לנסח במשקל ובחריזה ובפלואו מושלם גם את החדים והרדיקליים שבמסרים. הוא יהיה שם בכל ההפגנות, הוא ינאם בכל העצרות, ויהיה לזה גרוב, ונעשה את המוב, בן גביר אל תהיה עצוב.

מחזיק התיק הביסי: רן דנקר

כל כך יפה לו שמלה. וכל כך יפה לו הכנות מחוץ לארון והאלגנטיות השובבית הזאת שבה הוא מתנהל פתאום, כאילו השיל מעליו אזיקים ושלשלאות. ובעצם למה כאילו. רן דנקר עשה השנה שירות אדיר לקהילה ולרעיון הביסקסואלי, ובהלהט"ביסטן החדשה הוא יקבל את הקול שלנו.

השיר המושמע ביותר השנה. רן דנקר (צילום: יחסי ציבור)
השיר המושמע ביותר השנה. רן דנקר (צילום: יחסי ציבור)

>> גאווה לכולם? גם השנה נמחקת הקהילה הביסקסואלית

שרת החינוך ונסיכת הלסביון: שיר ראובן

אחת הנשים המצחיקות בישראל, תסריטאית מחוננת שמצילה את הייצוג הלסבי על המסך ("ילדות סכסכניות"), אידיאולוגית חסרת פחד ובאופן כללי יוצרת חכמה עם לב גדול ומוח מטונף שהיינו מפקידות בידיה ללא היסוס את עתיד ילדינו. ככה אם לא יצא מהם כלום לפחות יהיה מצחיק.

 

שר לענייני מולטי טאלנט: שחר טבוך

בזמן שאתם בישראל מנסים להבין אם שחר טבוך זה בצחוק או ברצינות, אם הוא שחקן ("שעת נעילה") או מוזיקאי("פחדן") או בכלל כוכב רשת מזן חדש, אנחנו בלהט"ביסטן מקבלות אותו בתור כל הדברים האלה ועוד ומה שבא לו להיות, כי חמידות כזאת לא קונים במכולת והחמידות היא סלע קיומנו הלהט"ביסטני.

שר הספורט וחדרי הכושר: אורי קוקיה

הכדורסלן המקצועני הראשון בישראל שיצא מהארון, אי שם ב-2017 הרחוקה, לטובת כל חובבי ה"כמה התקדמנו". קוקיה אמנם יצא מהארון רק בשלהי הקריירה שלו אך מאז הוא שגריר נאמן של נרמול הלהט"ביות בספורט. וגם לארד. בלהט"ביסטן כולם יחויבו ללכת לחדר כושר לפחות פעם ביום ואין מתאים מאורי קוקיה יפקח על כך.

 

מחזיק תיק הסייבר: עדן דניאל גבאי

הוא היה ברשימת הרווקים הנחשקים שלנו לשנת 2022, ממש לא מזמן, וזו לבדה סיבה טובה לקחת אותו איתנו ללהט"ביסטן. אבל הוא גם כוכב רשת ויוצר תוכן אינטרנטי מוביל ואנחנו נצטרך איתנו מישהו שיודע לצחוק על סלבז (בלהט"ביסטן כולם סלבז) ולפקח על שימוש נאות בטיקטוק. אמרנו נחשק? אמרנו.

עדן דניאל גבאי. רוקנרול בייבי (צילום: מיקה גורוביץ, ארט דיירקטור: הדר חזן)
עדן דניאל גבאי. רוקנרול בייבי (צילום: מיקה גורוביץ, ארט דיירקטור: הדר חזן)

שרת הרווחה והצדק החברתי: ספיר סלוצקר עמראן

אחת הלוחמות והאקטיביסטיות הגדולות שידעה קהילת הלהט"ב, תמצאו אותה בכל מקום שבו יש אי צדק שצריך להיאבק בו ובכל חזית שבה נעשות עוולות נוראיות לאזרחים מוחלשים, ויחד עם כרמן אלמקייס והארגון שהקימו, "שוברות קירות", היא עושה דברים חשובים שאולי לא תקראו עליהם בעיתון (רגע, אתם קוראים על זה עכשיו בעיתון) אבל משנים חיים של א.נשים. זכינו.

ספיר סלוצקר עמראן (צילום: איליה מלניקוב)
ספיר סלוצקר עמראן (צילום: איליה מלניקוב)

שרת התרבות, הבידור והפאן: אריקה ג'נדריקה

יש מצב שאריקה היסטריקה מיס אמריקה, או איך שלא בא לה לקרוא לעצמה היום, הולכת להיות הדבר הכי גדול בדראג הישראלי ממש בקרוב, אבל אנחנו התאהבנו עוד הרבה לפני שזה נהיה טרנדי ויהיה מעניין לראות את המיינסטרים מתמודד עם התופעה. כואב הכוס? אתם אמרתם. ולא יפה לדבר ככה.

אריקה קוסלוב. פאביולס ללא הבדל דת, גזע ומגדר (צילום: דין אהרוני רולנד)
אריקה קוסלוב. פאביולס ללא הבדל דת, גזע ומגדר (צילום: דין אהרוני רולנד)

ראש עיריית תל אביב-יפו: חאדר אבו סייף

תל אביב-יפו היא בירת להט"ביסטן, כידוע, ואת חאדר אבו סייף, יקיר מערכת טיים אאוט לדורותיה, השתלנו לפני כמה שנים בעירייה כדי שיחקור את השטח, ילמד את המטרייה וישתלט על העמדה מבפנים בבוא העת. כרגע הוא אמנם מככב שם בענייני דיגיטל, אך בהינתן האות יפעלו גורמים פרו-להט"ביים בקומה ה-12 כדי לסלול לו את הדרך ללשכה. רק אל תספרו. בעיקר לו.

יותר תל אביבי מזה אין. חאדר אבו סייף (צילום: דין אהרוני רולנד)
יותר תל אביבי מזה אין. חאדר אבו סייף (צילום: דין אהרוני רולנד)

השרה לענייני פסקול: אליוט

עם הקמתה של להט"ביסטן יחוקק חוק לפיו לכל אזרח יהיה פסקול מרים משלו, ומי שתופקד על יצירת הפסקול היא אליוט המלכה, ואם אתם צריכים לשאול למה אז לא הייתם פה בעשורים האחרונים ולא שמעתם אותה מחממת את עופרה או ממציאה לסבו-פאנק ישראלי ולא קראתם את הכתבה הזאת. אז תקראו.

אליוט במסיבת צ'יזקייק (צילום באדיבות צ'יזקייק)
אליוט במסיבת צ'יזקייק (צילום באדיבות צ'יזקייק)

>> המשפחה הלסבית הגדולה שלי: אליוט על "Rebel Dykes"

מחזיק תיק הרוח: אילן שיינפלד

למה אומרים שתרבות הלהט"ב שטחית? טובי המשוררים, הסופרים והאמנים הם להטב"קים מכל המינים והסוגים, והם לא פחות תרבות להט"בית מחיבה אובססיבית לטראש, בריטני וריקודים בחוטיני על משאיות. המשורר המעולה אילן שיינפלד, שהוא גם אקטיביסט פוליטי חסר פחד, יהיה ממונה על הצלפה לא בהכרח מילולית בישבנם של המטנפים על תרבות להט"בית. אנחנו לא כאלה נחמדות.

 

אם הבית והממונה על המסיבות: אריאלה לנדא

מהג'ואיש פרינסס ועד בית אריאלה, לנדא היא מנהיגת מחתרת בחיי הלילה וסביבה מתאספים סטרייטים ולהט"בים מכל הסוגים כבר יותר משני עשורים למטרות התערפלות משותפת ושמחת חיים. היא עשתה הכל וראתה הכל ובשעות הקשות של המסיבות בלהט"ביסטן אפשר יהיה לסמוך על התושיה שלה.

אריאלה לנדא בבית אריאלה (צילום: איליה מלניקוב)
אריאלה לנדא בבית אריאלה (צילום: איליה מלניקוב)