הבלוק נגד נתניהו: במוצ"ש הקרוב רוקדים בבלפור

חיי הלילה מתעוררים בבלפור: מועדון הבלוק קורא לעלות להפגנה במוצ"ש בפוסט ויראלי חריף ומנומק (וארוך!) נגד ראש הממשלה: "מקווים שכולם יצעדו לצידנו למען עתידה של ישראל כמדינה דמוקרטית"

האדם הלא סביר. מתוך הפוסט של מועדון הבלוק נגד נתניהו, 2020 (עיצוב: פרופאגנדה)
האדם הלא סביר. מתוך הפוסט של מועדון הבלוק נגד נתניהו, 2020 (עיצוב: פרופאגנדה)
4 באוגוסט 2020

ההפגנות בבלפור מלאות באנשי חיי הלילה של תל אביב, חלקם מאורגנים בקבוצות מחאה כמו "הלם תרבות" ו"הבעלבתים" וחלקם מפגינים, צועקים, שרים ורוקדים בכיכר פריז כאזרחים מן השורה. היום (שלישי) אחר הצהריים הם קיבלו חיזוק משמעותי ממועדון הבלוק שקורא בפוסט חריף ומנומק לחבריו ובלייניו להצטרף אל המחאה במוצ"ש הזה בבלפור.

"בזמנים כאלה אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לעמוד מהצד בחיבוק ידיים ולצפות במדינה שלנו דוהרת לקראת אסון", כך נכתב בעמוד הפייסבוק של המועדון, "ולכן במוצ"ש הקרוב אנחנו חוברים למחאה ומקווים שכל הקהל שהלך איתנו לאורך השנים, בליינים, עובדים, תקליטנים וחברים, יצעדו לצידנו למען זכויותינו כאזרחים וכבני אדם, ולמען עתידה של ישראל כמדינה דמוקרטית".

עולים לבלפור, יש מסיבה. הבלוק (צילום: TheBlockTLV)
עולים לבלפור, יש מסיבה. הבלוק (צילום: TheBlockTLV)

בניגוד לפעילים רבים בחיי הלילה, הפוסט כלל אינו קורא לממשלה לאפשר למועדונים חזרה לפעילות ואינו עוסק בהגבלות הקשות שמחקו את הסצנה כולה. הפוסט שאורכו לא פחות מ-1,800 מילה (!) מגולל ברהיטות וללא עכבות את כשליו ומחדליו של נתניהו לאורך השנים. "כל אחד מהדברים שרשמנו כאן מספיק כשלעצמו כדי לסיים את כהונתנו של ראש ממשלה בישראל", אומרים בבלוק, "ביחד הם מציירים תמונה מפחידה וסוריאליסטית של עולם כל כך מעוות ועקום, שבשנים הבאות עוד נשאל את עצמנו איך חיינו שנים בתוכו".

בתוך שעתיים מרגע עלייתו צבר הפוסט יותר משלושת אלפים לייקים ו-800 שיתופים. זו אינה הפעם הראשונה שהבלוק מתערב בענייני היום ומושך אש פוליטית, וזכורה במיוחד פעילותו נגד גירוש הפליטים מדרום תל אביב והצלחתו בשכנוע הבוילר רום שלא להצטרף לחרם ה-bds על חיי הלילה בתל אביב.