כתבה

סאגת התחנה המרכזית: בררנו מה קורה עם הבלוק. נרגענו מהתשובות

זה לא רק החלל, אלא מה שיש בתוכו. מועדון הבלוק ז"ל (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק blockclubtlv)
זה לא רק החלל, אלא מה שיש בתוכו. מועדון הבלוק ז"ל (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק blockclubtlv)

ההחלטה על פינוי התחנה המרכזית אמנם התקבלה בשמחה אך עם מעט חשש בנוגע למקומות הפועלים בה. לשמחתנו נראה שאין איום המרחף על המסיבה הבאה שבניתם עליה. עוד בפנים: סקופ ראשוני/מיוחד על סיום השיפוץ של הרחבה הראשית

28 באוקטובר 2021
אם אינכם מעודכנים בסאגת פירוק התחנה המרכזית – הנה עיקרי הדברים: לאחרונה הוחלט כי עד שנת 2023 יפונו כל האוטובוסים מהתחנה המרכזית, וצו הסגירה של המתחם ייכנס לתוקף מחודש הבא (דצמבר). לצד מחשבות ושאלות המתעוררות על מעבר האוטובוסים כמו גם מאות בעלי החנויות בתחנה המרכזית החדשה שעלולים לסגור את עסקיהם – גם הבלוק, המועדון האיקוני והאהוב ניצב בפניי הלא נודע.
"בתל אביב אי אפשר לדעת במאה אחוז מה באמת קורה או ייקרה, אבל מהשיחות שלנו עם העירייה ומחלקת כיבוי האש, אנחנו לא חושבים שמדובר במשהו שישפיע עלינו בתקופה הקרובה", מספר לנו בשיחה ירון טראקס, הבעלים של מועדון הבלוק. "אנחנו מודעים לכך שמתישהו לא תהיה תחנה מרכזית וישברו הכל. ברגע שזה ייקרה הבלוק יצטרך למצוא לוקיישן חדש, אבל אנחנו יוצאים מנקודת הנחה שיש לנו בערך עוד ארבע שנים במיקום בדרך שלמה".
באשר לשאלה "להיכן יעבור מפה?", טראקס שומר את הקלפים קרוב לחזה. "אנחנו תמיד מחפשים לוקיישנים חדשים בעיר, גם כשאנחנו לא מתכננים לפתוח מקום חדש. יש לנו חלום לפתוח מועדון בצפון הארץ אז אנחנו רואים לוקיישנים גם שם. בינתיים אפשר להיות רגועים – הבלוק לא עובר דירה בזמן הקרוב".
ירון טראקס, שומר הסף של הוייב (צילום: גוני ריסקין)
ירון טראקס, שומר הסף של הוייב (צילום: גוני ריסקין)
זאת לא הפעם הראשונה שמועדון הבלוק נאלץ לעבור. ב-2011 המועדון עבר מרחוב דוד חכמי (AKA "הבלוק הישן") למיקום הנוכחי בתחנה המרכזית החדשה, לאחר שנודע לבעלי המקום כי כביש ייסלל היכן שנמצא המועדון. לאחר ניסיונות התנגדות לתכנית זו מצד אנשי הבלוק, הוחלט לחפש למועדון לוקיישן חדש. מאז מעבר הלוקיישן לפני כעשור הבלוק נשאר כפי שהוא, ללא שינויים וללא שיפוצים. אלא שבשלושת החודשים האחרונים הרחבה הראשית נמצאת בשיפוצים, מה שמשאיר בליינים רבים בתהייה מתי נחזור לרחבה המפורסמת של הבלוק.
"אנחנו מעריכים שבנובמבר הרחבה תיפתח מחדש", מספר טראקס. "השיפוץ התעכב והפך מכמה שבועות בודדים לכמה חודשים. הגיע הזמן לחדש את הרחבה ולטפל בדברים שלא טיפלנו בהם עשר שנים. עד עכשיו אפילו את הרצפה לא החלפנו. לבלוק יש חספוס קסום שאני מאוד אוהב אבל היו דברים שהגיע הזמן לחדש: רצפה, מעקות, הגדלת רחבת הריקודים עצמה וטיפול בכמה אלמנטים אקוסטיים". כן, המועדון עם אחת ממערכות הסאונד הטובות בעולם עומד בפניי חידושים אקוסטיים שיעצימו את חוויית הבילוי אפילו עוד יותר. יש למה לצפות.
בינתיים מחר (29.10) תיערך מסיבת האלווין בבלוק. לפרטים נוספים. וביקשו לשים את זה ברקע: