הדשא של השכן: פסטיבל אדם אדמה מביא את הטבע לכיכר רבין

כיכר רבין תהפוך למובלעת של טבע כפרי במרכז העיר, במסגרת פסטיבל אדם אדמה

פסטיבל אדם אדמה. הדמייה: סטודיו Hue
פסטיבל אדם אדמה. הדמייה: סטודיו Hue
6 באפריל 2015

גרים בתל אביב, אבל חולמים על בית במושב? בפסח הקרוב יתכסה הבטון של כיכר רבין באדמה טרייה, בכרי דשא ענקיים וב־200 עצי פרי שיצבעו את האפור העירוני בצבעי אביב. עם טרקטורים, עם כלי עבודה חקלאיים ועם ערמות חציר גדולות יגיע הטבע הכפרי למרכז העיר ונוכל לטעום ממנו, לא רחוק מהבית.

מה עוד יהיה שם? מבוך ענק מערמות חציר, סדנאות יצירה לילדים מחומרים מהטבע וחומרים ממוחזרים, תערוכת טרקטורים וכלי עבודה חקלאיים מהספר "הטרקטור בארגז החול", לונה פארק טרקטורים קטנים לילדים, במת הופעות והצגות, ספרייה ניידת שבה ספרים העוסקים בטבע ובסביבה ושוק שבו יוצעו ירקות במחיר שקל וחצי לק"ג ופירות במחיר חמישה ש"ח לק"ג.

השנה היא שנת שמיטה – שנה שבה אנחנו אמורים לתת לאדמה לנוח, וזה הרעיון המרכזי מאחורי הקרנבל הכפרי שחונה במרכז העיר. את הפסטיבל עורכת עמותת שנת השבע – ארגון ללא מטרות רווח שמבקש להסביר את הקשר של ערכי השמיטה מלפני 2,000 שנה לחיים המודרניים. עדי ליפסקי רוגב, מנהלת השיווק של העמותה, מרחיבה: "בתחילת הדרך ניגשתי לעניין כאתגר מקצועי נטו, אבל מהר מאוד גיליתי שאני מתחברת מאוד לערכים שעומדים בבסיס הרעיון העתיק הזה – ערכים חברתיים של שוויון ונתינה שחשובים כל כך ליצירת חברה טובה יותר. באופן אישי אני מאמינה שזו דרך בריאה יותר להתבונן בחיים, להירגע מדי פעם מהמירוץ היומיומי שלנו, מהמרדף האינסופי אחר עושר והצלחה, לנשום קצת אוויר וליהנות ממה שיש לנו – משפחה, חברים, ובכלל".

ומה אנחנו צפויים לראות באירוע הקרוב?

"אירוע מקסים באווירה כפרית וייחודית, ממש ליד הבית, חוויות ופעילויות לילדים. אירוע שמאפשר לילדים לגעת באדמה, להתלכלך, ולהכיר מקרוב את הכפר ואת העבודה החקלאית. מהפעילויות גם הילדים וגם המבוגרים ייהנו, וללא עלות".

פסטיבל אדם אדמה, 7־8 באפריל, חול המועד פסח, כיכר רבין, חינם