הולי מולי: טעמנו את קורנפלקס אוראו החדש

הקופסה הכחולה הפציעה בפיצוציות והפכה לכוכבת צילומי האינסטוש הליליים בעיר. התכולה מתוקה להחריד אבל מצטיינת בקריספיות וראוייה בהחלט כמאנצ'. רק אל תקראו לזה דגני בוקר

קורנפלקס אוראו. צילום: שרון בן דוד
קורנפלקס אוראו. צילום: שרון בן דוד

אין הרבה מילים בעולם הסמוך-לקולינרי שמעוררות תאווה יותר מאוראו. קשה בכלל לחשוב איך להגדיר את המושג הזה. הרי אוראו זו לא באמת עוגיית סנדביץ', שכן זו כבר עברה כל כך הרבה וריאציות (המוזרות והמדהימות שבהן מתוארות כאן מטה), שחלקן לא מזכירות בכלל עוגיה. אוראו זה קונספט, זה רעיון, זה אידיאל. האידיאל הזה נחשב לפופולרי מאוד גם בישראל, שנהנית מכמה פורמטים שלו – לבד מהעוגיות הקלאסיות ניתן למצוא בארץ גם את עוגיות המיני, את העוגיות הדקיקות ואת הכפולות, את מצופות השוקולד ועוד. בחודשים האחרונים, בהשקה כמעט פיראטית, הגיעה למכולות, לפיצוציות ולמרכולים הקטנים (ולאו דווקא לרשתות הגדולות) גם היציאה האחרונה של אוראו – קורנפלקס אוראו. הולי מולי.
אט-אט החדירה השקטה הזו הפכה לדיבור כל תל-אביבי, והקופסה הכחולה הפכה לכוכבת בסטוריז שיכורים לפנות בוקר. היינו חייבים לטעום.

תחזיקו אותנו. קורנפלקס אוראו. צילום: שרון בן דוד
תחזיקו אותנו. קורנפלקס אוראו. צילום: שרון בן דוד

עכשיו באמת: דיסקו טוקיו נפתחת 

ביי ביי באן מי: אסיה נסגרת 

הקורנפלקס של אוראו מזכיר בגדול את פרוסטד צ'יריוס – הגרסה מצופת הסוכר של טבעות שיבולת השועל הפופולריות בישראל (זכורה מהקופסה הכחולה), שדי נעלמה מהמדפים בישראל בשנים האחרונות. היא היתה זכורה בעיקר בתור הדבר הכי מתוק שהעליתם על דעתכם. וקשה לומר משהו אחר על אוראו – נדמה שמהנדסי המזון לקחו כאן את שכבת "הבצק" השחורה של העוגיה, עשו ממנה טבעת, ועוד עשו עליה סיבוב של ציפוי מי סוכר שהתייבשו. פרוסטד אוראו. אלוהים אדירים. התוצאה המתקבלת מתוקה להחריד, ולא תמיד קלה בגרון (לאלה מכם שאוכלים את הקורנפלקס שלכם עם חלב שקדים סטנדרטי, למשל, שהוא מתוק מחלב רגיל – זה עלול להיות יותר מדי). מאידך, במבחן עם חלב סטנדרטי או כחטיף יבש, האוראו עושה עבודה מצוינת.

נקודה נוספת שבה מצטיין האוראו, אם משווים אותו כמתבקש לצ'יריוס, היא במד הקריספיות והקראנצ'יות. בעוד שצ'יריוס לא מסוגלים לשרוד דקה אחת בחלב מבלי להפוך לרכיכה ספוגית משל הייתה יו"ר אופוזיציה בישראל, האוראו שרדו כמה דקות, מספיק לפחות עד שנסיים את כל המנה – וזהו בהחלט מאפיין חשוב בבחירת דגני הבוקר שלהם (אנחנו באמת הולכים להמשיך לקרוא לזה 'דגני בוקר'? למרות שאין בזה כמעט דגנים, ואנחנו אף פעם לא אוכלים את זה בבוקר)?

בשורה התחתונה, למטרה שלשמה נראה שהמוצר הזה הוכנס למדפי המרכולים התל אביביים – מאנצ' לילי, ולאו דווקא מתחרה לדגני הבוקר המקובלים – זו בהחלט הפתעה נעימה.

אוראו צ'ורוס
אוראו צ'ורוס

עוד חמישה מוצרי אוראו שהיינו שמחים (אבל ממש) לראות בארץ: 

1. אוראו חמאת בוטנים

במיוחד לעדת מעריצי הבמבה: אוריאו מתוק-מלוח במילוי חמאת בוטנים שנותנת פייט למתיקות של עוגיות השוקולד. אם אתם מוצאים כזה, שימו במזוודה חבילה בשבילנו.

2. אוראו עם סוכריות קופצות – Firework

טוויסט על העוגיות הקלאסיות עם סוכריות מתפוצצות שמתחבאות בתוך המילוי. ברגע שנותנים ביס מתחילה חגיגת פיצוצים על הלשון ואת ההמשך אתם כבר יודעים לבד – צחוקים וגנבות.

3. אוראו Cinnamon Hot&Spicy

מהדורה מוגבלת לאנשים שלא פוחדים לאתגר את חוש הטעם עם מילוי בצבע אדום (ט"ו באב מישהו?) וארומת קינמון נשכנית. למרות השם העוגיות לא באמת חריפות אבל הקינמון שולט מקצה לקצה.

4. Oreo Thins Bites Fudge Dipped

מיני-אוריאו דקות ואלגנטיות בציפוי פאדג' שוקולד בטעם קלאסי, קוקוס ומנתה. מי שחשב לחסוך קלוריות בגודל העוגיות קיבל אותן עם ריבית והצמדה בפאדג'. יאמי.

5. אוראו צ'ורוס

בפעם הבאה שאתם בסופרמרקט בחו"ל תנו הצצה במקפיא ואולי תמצאו את הדבר המושלם הזה, שמחבר אוריאו וצ'ורוס. אפשר לחמם בתנור או לטגן בשמן עמוק, ולבזוק מעל פירורי עוגיות וסוכר שמגיעים בשקית קטנה בתוך האריזה.