מקום ראשון: המקום האחרון שבו היינו חושבים למצוא בר יין כזה

הופמן (צילום: גיל אבירם)
הופמן (צילום: גיל אבירם)

הופמן היא חנות יין ייחודית ובר יין חדש, מהמקומות האלה ששמים דגש על אוסף יינות שלא תמצאו בקלות במקום אחר, אלגנטי וקצת אדג'י, עם סט נשנושים קלאסי ואיכותי שלא גונבים פוקוס מהמשקה שבשבילו התכנסנו. ההפתעה היא שכל זה קורה בראשון לציון. אבל אולי צריך להפסיק להיות מופתעים

5 בפברואר 2024

הישארו עמנו רגע: ראשון לציון. נכון, זה בראשון לציון. אנחנו בתל אביב אוהבים להתנשא על ראשון לציון כמו על כל עיר אחרת בסביבה, אבל לצד החסרונות הברורים של כל עיר שאינה תל אביב, מתחילות להצטייר בשנים האחרונות גם הזדמנויות ראשל"ציות להרפתקאות קולינריות שאולי לא היו מתאפשרות למסעדנים כאן – החל ממסעדות ענק שהיו מובילות את בעליהם לפשיטת רגל בעיר הגדולה יותר, ועד מיזמים קטנים ואישיים שלא היו עומדים בעלויות אחזקת העסק בלוקיישן תל אביבי טוב. התוצאה היא מקומות כמו הופמן.

>> המוזיקה בפנים: "ענן" הוא בדיוק הבר שפלורנטין היתה צריכה

תל אביב כבר גדושה ומלאה בברי יין מיוחדים יותר או פחות, וחנויות יין שהן גם בר יין נפוצות מאוד אף הן, והתחרות אכזרית וקשה. אבל דווקא בעיר היין המקורית מצאה רותם לב ארי את הספוט המושלם להקים בו את המקדש הפרטי שלה לאוצרות יין ותרבות שתיית יין. לב ארי חיה שנים בתל אביב (וגם עבדה אצלנו ב"טיים אאוט") ועם שובה לעיר הולדתה החליטה להגשים את החלום ומצאה מקום מושלם לגמרי במקרה ליד הבית שלה, ברחוב קטן שיוצא מרחוב רוטשילד השוקק והמרכזי.

בר יין בעיר היין? הגיוני. הופמן (צילום: גיל אבירם)
בר יין בעיר היין? הגיוני. הופמן (צילום: גיל אבירם)

"היה לי חשוב להביא לראשון משהו שאין בה", הא מספרת, "חווית שתייה אחרת שהיא גם בילוי איכותי ונעים למי שמאס בנסיעות לתל אביב. הופמן הוא בר יין שכונתי או אזורי, מקום לא מתיימר, ואני הייתי רוצה לאפשר ללקוחות שלי לשתות יינות שונים שלא ניסו קודם, אבל בהתנהלות שכונתית ונעימה שגורמת להם להרגיש מאוד בנוח".

מגוון יינות באוצרות מוקפדת. הופמן (צילום: גיל אבירם)
מגוון יינות באוצרות מוקפדת. הופמן (צילום: גיל אבירם)

בדרך הארוכה לפתיחת המקום, למדה לב ארי את רזי היין ב-WSET, ואת התוצאות אפשר לראות במגוון היינות הייחודי בהופמן שנבחן ונבחר בקפידה רבה. מרבית התוויות אינן מוכרות וסיכוי נמוך להיתקל בהן בחנות יין שגרתית, לצד קלאסיקות מוערכות ומגוון מעניין של אזורי גידול, כשמרביתם מיובאים מאירופה וחלקם מגיעים מיקבים ישראלים מיוחדים. הדגש הוא על תמחור הוגן ונגיש – שתיית יין במקום במחירי חנות ומגוון יינות הנמזגים בכוסות ויתחלפו כשלרותם יתחשק.

אווירה חמימה עם אדג'. הופמן (צילום: גיל אבירם)
אווירה חמימה עם אדג'. הופמן (צילום: גיל אבירם)

משהו לנשנש? ברור, איך אפשר בלי, אבל בהופמן לא רוצים לתת לאוכל להשתלט על ההצגה – כפי שקורה בלא מעט ברי יין – ומתמקדים בקלאסיקות איכותיות כמוו צלחת שרקוטרי (79 ש"ח), צלחת דגים מעושנים וכבושים (82 ש"ח), צלחת גבינות ברקנית עם קונפיטורה ביתית (66 ש"ח) וצלחת לחמים שמגיעה עם חמאה, שמן זית ובלסמי מצומצם, זיתים וחריף (24 ש"ח). בימים חורפיים כמו אלה יש גם סנגריה חמה. נשמע כמו מקום שהיו שמחים לקבל בכל עיר. כן, אפילו אצלנו.
>> הופמן, השדה 12 ראשון לציון 052-3677815, עוד פרטים באינסטוש