הזמר במסכה: יהודה לוי או צחי הלוי – זאת השאלה

הזמר במסכה הופכת אט אט לדודה המעצבנת הזו שמספרת סיפור ארוך שכבר ברור לכם הסוף שלו, ואתם רק רוצים להגיד לה "נו כבר, תסיימי". רק התרנגול משאיר אותנו במשחק

איך הוא שר? להתראות בגמר. הזמר במסכה (צילום מסך)
איך הוא שר? להתראות בגמר. הזמר במסכה (צילום מסך)
10 בנובמבר 2020

אחרי החשיפות הצפויות של אורנה דץ ועינת שרוף, הפופקורן והמלפפון החמוץ בהתאמה, ואחרי שהבנו כבר את השיטה לפיצוח הרמזים הרבים (ובעיקר, שלא כדאי להסתמך על אשליות כמו הקול או ההתנהגות מתחת לתחפושת), הזמר במסכה הופכת אט אט לדודה המעצבנת הזו שמספרת סיפור ארוך שכבר ברור לכם הסוף שלו, ואתם רק רוצים להגיד לה "נו כבר, תסיימי". וכן, משיכת הפרקים בהחלט לא עוזרת. גם את שני הפרקים האחרונים העברתי בעיקר בלאשש את רוב הניחושים המוקדמים, אם כי הפעם, לראשונה מזה לא מעט פרקים, התעורר בליבי ספק קל בנוגע לניחוש אחד.

תנו רמז שזאת גלית גיאת ודי. הזמר במסכה (צילום מסך)
תנו רמז שזאת גלית גיאת ודי. הזמר במסכה (צילום מסך)

אבל קודם, בואו נתחיל בניחושים שרק התחזקו. היעל, שהיתה לאורך זמן רב קלף פתוח, סיפקה לנו גם הפעם רמז מובהק בדמות האמירה "לעבור מ-142 קמ"ש ל-24 קמ"ש", שמתייחסת ל-142 הפרקים של שמש ול-24, הערוץ אליו עברה גלית גיאת. היו עוד כמה רמזים קטנים: ציפור גן עדן ולוטוס הן תנוחות יוגה (גיאת מבצעת יוגה בתוכניות שונות) צבע הכפפות מרפררות לדגל ספרד (הלא הוא בוסתן ספרדי), הדשא הסינטטי (שיחקה ב"אגדת דשא") וזר השושנים (השתתפה במופע "זר של שושנים) בהחלט סגרו את העניין.

גם הדרקון והפלאפל קיבלו חיזוקים לניחוש המוביל, גם אם לא מדובר ברמזים חד משמעיים: החולצה עם שם השיר "I Will Survive" מתייחסת אולי להיותו של השיר חלק מהסרט "פרסיליה מלכת המדבר", סרט מכונן בתרבות הדרג שממנה צמח איציק כהן. גם גלימת הכומר מרמזת אולי לתפקידו ככומר בהצגה "רומיאו ויוליה". עבור הפלאפל, "בירת הידיד" שהתהדרה בתמונתו של הלורד וינגייט (הידוע גם בתור "הידיד") היא עוד רמז לטובתו של אורי ששון, וכך גם צבעי החצים שמתייחסים לצבעי הדגל האולימפי, אבל הרמז המעניין היה שהחץ האחרון ננעץ בדיוק בין ה-75 ל-100, וששון התפרסם בכך שהצליח לטפס בקטגורית המשקל שלו אל מעל המאה (מה שמתייחס למשקל, שחזר ברמזים קודמים).

והנה פריים שיככב בסיוטים שלנו. הזמר במסכה (צילום מסך)
והנה פריים שיככב בסיוטים שלנו. הזמר במסכה (צילום מסך)

עבור השפירית והחסידה לא התווספו רמזים רבים מדי, אבל המעטים שכן היו די מובהקים. זהותה של רינת גבאי כבר לא שנויה במחלוקת כפי שהיתה בהתחלה, אבל הסיפור מסגרת של לנסות ולהיכשל שוב ושוב עם דמות סוכן/בן זוג דומיננטית בהחלט מצביעים לכיוונה, והפעם נוסף לזה גם תמונה עם חסידה והספרה 10, מה שכנראה מתייחס לחברת ההפקות שהקימה עם בעלה "חסידה הפקות" בשנת 2010. אצל החסידה נוספו לנו עוד שני רמזים ברורים עם הספר "כותרת בהתהוות" ועם האוטובוס לירושלים ופרנקפורט, והפלא ופלא – לוסי אהריש למדה גם באוניברסיטה העברית בירושלים, גם התמחתה בכלי תקשורת בפרנקפורט וגם למדה בבית ספר כותרת. גולשים חדי עין גם הוסיפו שהם זיהו בטן הריונית קטנטנה שמתאימה, אבל בתור גבר רווק לא אשקר שזה דבר שאני יכול להבחין בו.

אם כך, היחיד שנשאר לנו הוא גם הניחוש היחיד שלי שהצליח להתערער – התרנגול. לאורך העונה נזרקו הרבה שמות של גברים מסוקסים באווירת ניינטיז קשה, והאמת היא שכולם פחות או יותר מתאימים לדמות וגם לחלק נכבד מהרמזים. הניחוש המקורי שלי, צחי הלוי, מתיישב נפלא עם האטיטוד והקפה והעובדה שהוא רמז לא פעם ולא פעמיים שיש לו קריירת שירה קיימת, אבל זה מתאים גם לגל תורן הנפלא שלא רק יכול תאורתית לשחק עם קולו, אלא גם יושב בדיוק מושלם עם רמזים שנשתלו בטוקבקים שהתייחסו באופן די מובהק לשירי מרסדס בנד.

גולשים חדי עין זיהו בטן קטנטנה. הזמר במסכה (צילום מסך)
גולשים חדי עין זיהו בטן קטנטנה. הזמר במסכה (צילום מסך)

השבוע, לעומת זאת, קיבלנו סרייה של רמזים שמצביעים בבירור על יהודה לוי – קלפי ה-LA וסיגל אבין, חברי היי פייב (והגילוי של סטטיק שיהודה לוי ניסה להתקבל ללהקה), סמל הוט ואפילו ביצת הקינדר (לוי שיחק ב"המדרשה" דמות שמכונה קינדר), כולם מצביעים לעברו. ובכל זאת, משהו לא משכנע אותי. זה רמזים קלים מדי, לא? כאילו מנסים לגרור אותנו בכוח לעבר הבחירה השגויה, דבר שראינו עם הפופקורן והניסיונות להטעות אותנו לחשוב שזו דפנה דקל עם אמירות כמו "מי יציל את הבית שלי". אם כן, אני הולך הפעם עם האינסטינקטים, וכנגד שיטת הרמזים המובהקים, ונשאר עם הניחוש המקורי צחי הלוי. עם איך שהתרנגול שר, נראה לי שנגלה את האמת רק בעוד כמה שבועות, בגמר.