"הזמר במסכה" פרק 2: איך הפסקנו לפחד ולמדנו לאהוב את הטראש

אפשר להפסיק לצקצק: יש לנו משחק חברה כלל ארצי בעטיפת טראש בלתי מתנצל. ויש לנו גם ניחושים על אלי אילדיס, סופיה טייב, אתי אנקרי וניקול ראידמן

כמו פטריות הזייה אחרי הגשם. "הזמר במסכה" (צילום מסך: קשת 12)
כמו פטריות הזייה אחרי הגשם. "הזמר במסכה" (צילום מסך: קשת 12)
30 בספטמבר 2020

אל תחשבו שאני לא רואה אתכם, כל מיני צקצקני מקלדת שלא חיכו עד שהטל פרידמן ישיר כדי לכנות את הזמר במסיכה מוצר פריים-טיים ציני ורדוד. כלומר, אתם צודקים, אבל איזה מוצר פריים-טיים לא ציני ורדוד היה בשנים האחרונות? מישהו עדיין מאמין ש"חתונה ממבט ראשון" זה ניסוי חברתי? מישהו קונה את הלוקש ש"יצאת צדיק" נועד להגן על הצרכן הישראלי? באופן אירוני, דווקא התוכנית שבה כולם מסתתרים מאחורי מסיכה היא התוכנית הכי גלויה על המסך – משחק חברה כלל ארצי בעטיפת טראש מבדר ולא מתנצל.

הפרק השני של הזמר במסיכה היה מהנה יותר לצפייה, אולי בגלל שלא היה צורך בגינוני התחלה מאולצים (פחות מחמש דקות עברו עד תחילת הנאמבר הראשון), ואולי בגלל שאחרי שלא פענחנו את טל פרידמן, אפשר להבין טיפה מהחוקיות המאד מבלבלת, מטעה ולפעמים פשוט נבזית של הרמזים. יחד עם העובדה שבפרקים הבאים ניחשף לאט לאט לעוד מידע, התוכנית מייצרת ערך מצטבר ונותנת יותר סיכויים לניחושים. כרגע, אחרי היכרות ראשונית בלבד עם ליינאפ הפורימון של מחלקת התחפושות, להמר זה חצי התאבדות. אבל בכל זאת נעשה את זה, כי כאן כל הכיף.

תפוס ת'כריש אחי, תפוס ת'כושלאמא של הכריש (צילום מסך: קשת 12)
תפוס ת'כריש אחי, תפוס ת'כושלאמא של הכריש (צילום מסך: קשת 12)

הפרק החל עם הביצוע המאוד מוצלח של השפירית ל-"Symphony" של קלין בנדיט, שיר אלקטרוני מרים שבהחלט הראה יכולות של זמרת פופ, אבל עם מעט בעיות הגייה באנגלית וטוויסט קטן של כינורות ערביים. על פניו, כל הרמזים מתאימים להימור של ססטיק, בן אל ואופירה, כלומר, זהבה בן או אתי לוי. המטוס שמתקשר ל"חי ב-LA LA לנד", הבובה של זהבה ושלושת הדובים יחד עם המשפט "היו גם טיפות קטנות של מזל", האזכור לאבא ולאחות וגם רמז קטן שחמק מהשופטים, המבט על ההשתקפות בשלולית שמרמז על תאומים. אני מאמין שזו אתי מכיוון שהיא הוציאה בעבר אלבום באנגלית, נגעה קצת במוזיקה אלקטרונית ובעיקר, לא שכחה איך לבטא את צלילי האות רי"ש.

גם הכריש, על פניו, סיפק הרבה רמזים שמצביעים לכיוון אחד – אלי אילדיס. החיבה לספורט מוטורי, המארס הטורקי (מרמז לאביו הטורקי), המיקום בתחנת מוניות (אילדיס היה נהג מונית וסדרן בעברו), אכילת השניצל (אולי רמז לגירושיו מצמחונית מפורסמת) וכמובן, האזכור של "רישיון להינות". בדיקה קלה גם הוסיפה רמז חשוב נוסף: יש לו קרדיט דיבוב בסרט, קבלו את זה, "תפוס ת'כריש". נראה שסטטיק ובן אל תפסו יפה.

אין ספק, אנחנו חיים בזמנים מעניינים (צילום מסך: קשת 12)
אין ספק, אנחנו חיים בזמנים מעניינים (צילום מסך: קשת 12)

הפטריה, לעומתם, היתה הרבה יותר מסתורית. קודם כל, בשל קומתה הנמוכה. בפרק הזה למדנו להעריך גובה באמצעות השוואה ל-1.91 של עידו, ולפי מיקום הכתפיים הפטריה לא יכולה להיות גבוהה יותר מ-1.60. מעבר לזה, ברור שמדובר במישהי עם ניסיון שירה והרמזים הצביעו על קשר לנינט ולשיפוט ריאליטי שישר זרק את סטטיק ובן אל לעבר שירי מימון. אני לא יודע, נשמע לי קל מדי ולכן אהמר על הפתעה – סופיה טייב, אחותה של, מתמודדת משחקי השף וקונדיטורית (מה שמסביר את המתוק). ניחוש פרוע, אבל עם הרמזים עד כה כבר קשה לדעת.

החסידה היא מקרה מעניין, מכיוון שברור כשמש שמדובר באישה דתיה עם משפחה גדולה, אבל שאר הרמזים כל כך מפוזרים עד שקשה לאסוף מהם משהו. כן, גיגלתי את המחוז ההוא בגרמניה, WTF. הנראות של אישה דקיקה וגבוהה בשביס מעלה לראש את אתי אנקרי (שגם מתאימה לקול הנפלא), לינור אברג'יל או כפי שהציעה אופירה, נרקיס. אלו אופציות מעניינות, אבל אף אחת לא מתיישבת היטב עם הרמזים, ותכלס גם גלית גיאת (ההצעה של סטטאל) אולי מתאימה לקול, אבל מה הקשר דתייה? מוקדם מדי לקבוע, אז סתם  בשביל הכיף אהמר על אתי אנקרי.

מיסטר פלאפל, לאף אחד לא אכפת (צילום מסך: קשת 12)
מיסטר פלאפל, לאף אחד לא אכפת (צילום מסך: קשת 12)

מה שמשאיר אותנו עם הפופקורן והפלאפל, שני הנשנושים של הפרק, במובן של אוכל לא משביע ולא מספיק מעניין. אצל אף אחד מהם לא קיבלנו רמזים רבים, בעיקר למדנו שהפלאפל הוא דוגמן ודי.ג'יי שנאבק במשקל שלו ושהפופקורן מוכרת בתור גולד-דיגרית. הראשון לא הצליח להנפיק ניחוש מספיק מעניין (אולי דודי בלסר, ילד טוב ירושלים) והשני נתן ניחוש קל מדי (ניקול ראידמן, או לחילופין, לאה שנירר) אז רק כדי לשמור על זה מעניין אהמר על שמעון גרשון (ילד טוב ירושלים+שרוכים אדומים-לבנים) וג'ניפר סנוקל (סתם נו, זו ניקול).

וכך נשארנו עם ניתוח בדיעבד של הקקטוס, השופר והטרול ינון מגל, שבחייאת, גם בעוד עשור לא היינו מצליחים לנחש. זה היה גילוי מפתיע לא רק כי מגל צריך כבר להיות פרסונה נון גרנטה על המסך וליד נשים, ולא רק שהקול שלו עובד מעבר לכל זיהוי, גם הרמזים הפזורים היו באמת מוגזמים. ארבעה קקטוסים כרמז לארבעת הילדים עוד בסדר, ואפילו נחליק על המשוואה המתמטית של גל"צ+רשת ב'=מס' העוקבים בטוויטר, אבל ההטעיה עם המדליות השתתפות מצעדות (שזרקה לעבר ספורטאי) היתה מלוכלכת, ומה הקשר סנדלים? מי בכלל יודע שהוא הולך עם סנדלים? עם רמזים כאלה, אנחנו נצטרך הרבה זמן כדי להצליח לפענח את תריסר הזמרים שנותרו. 

רואה לכם בעיניים זאתי (צילום מסך: קשת 12)
רואה לכם בעיניים זאתי (צילום מסך: קשת 12)