איך עושה חסידה: נראה לנו שעלינו על לוסי אהריש

"הזמר במסכה" חצתה את הגבול בפיצול הפרקים הבלתי נסבל שלה, ובמקום גילוי מסכה קיבלנו עוד ערימת רמזים שגרמה לנו להרגיש כמו צדי צרפתי

תגידי, את מדליקה משואה זו לתפארת מדינת ישראל? (צילום מסך: קשת 12)
תגידי, את מדליקה משואה זו לתפארת מדינת ישראל? (צילום מסך: קשת 12)
27 באוקטובר 2020

עד היום הייתי מאד סלחן לפיצולי הפרקים הבלתי נסבלים של "הזמר במסכה". אתם יודעים, קורונה ואין כסף ולקשת יש להיט בידיים וכו', אבל הנה, ממש כמו אצל חבריהם ברשת13, גם הם עברו את הגבול. אחרי ששתי הקבוצות סוף סוף התאחדו, קיוויתי שההרגל העקום הזה יפסק, אבל במקום לפצל פרק רגיל לשניים הם פשוט יצרו פרק באורך מלא ללא שום גילוי מסכה, רק כדי להחזיר בפרק הבא שישה מהמתמודדים לעוד סבב ביצועים. בחיי, זה מרגיש כאילו הם מנסים לייאש אותנו עד לרמת צדי-צרפתי-לא-מצליח-להבין-מי-זה.

בכל אופן, בשלב הזה של התוכנית אני מקווה שטבלת הניחושים שלכם מלאה כמו שלי, וכל מה שנותר לכם הוא רק לנסות להעביר את החוט האדום בין הרמזים המקשרים ולסגור סופית את הניחושים. הפרק הזה, שהציג סוף סוף את כל המשתתפים בראן אחד, עזר לי לסדר בראש את מי שאני בטוח לגביו, ואולי קצת ערער כמה אחרים.

היי מורטי, זאת פיקל עינת שרוף! (צילום מסך: קשת 12)
היי מורטי, זאת פיקל עינת שרוף! (צילום מסך: קשת 12)

המלפפון החמוץ שלנו, למשל, שכבר קבענו בעבר שהוא עינת שרוף, בהחלט קיבל כמה רמזים שתומכים בזיהוי: השלט "אבודים בחנות יד שניה" מתקשר לתפקידה ב-"אבודים באסיה", והחיבור בין העורבים לזמיר אולי הטעה את השופטים לעבר מאיה וורטהיימר, אבל לדעתי מתייחס למשפט "באין ציפור שיר.." שמתקשר לקולה הלא אופייני של שרוף (התמונה של אביב גפן שצצה מיד אחרי אולי גם מתחברת לנושא). אבל בתכלס, הרמז הוודאי שלי מהפעם זה השלט "2+4 באותו מחיר", שמתייחס לשתי הבנות שלה, שהביאו לה 4 נכדים.

גם הרמזים של השפירית המשיכו להצביע על הבאנקר של רינת גבאי, עם רמזים מובהקים לקשר הצמוד עם בעלה/הסוכן שלה, צילום האלבום של טורי איימוס (גבאי עיבדה את השיר "לילה טוב" של האחרונה) ועפרה חזה (הובילה אלבום משירי חזה).

לאורנה דץ יש מספיק פופקורן בעולם (צילום מסך: קשת 12)
לאורנה דץ יש מספיק פופקורן בעולם (צילום מסך: קשת 12)

הפופקורן, הלא היא אורנה דץ, גם השתמשה באלבומים כדי להעביר את המסר כששלפה את האלבום "שוב בתמונה" של ירדנה ארזי (דץ ליוותה אותה בשיר "עוד נגיע" מהאלבום במוקדמות האירוויזיון) והניחה על הפטיפון אלבום של אריה מוסקונה תוך כדי אמירת המשפט "כמוני אין אף אחת" (יחד עם משה דץ היא הקליטה את אחת הגרסאות לשיר הפתיחה של "במחסן של כאילו"), כל זה תוך כדי שתיית רוזה, רמז לבן זוגה עד לאחרונה, אהרון רוזה.

אצל הדרקון קצת התערערתי, למרות שאני עדיין מאמין שמדובר באיציק כהן. רצף המפורסמות שלפי הרמז "עמדו אצלו בתור" לא הכי הסתדר לי, אבל צריך לזכור שרמזים שלא מסתדרים יכולים להיות רמז אסוציאטיבי פרטי שנועד להטעות, אז אני לוקח את הספק בערבון מוגבל, במיוחד כשמוטיב האיפור והשיער (כהן למד עיצוב שיער) כן מתאימים לדמות.

שים לנו חומוס-צ'יפס-סלט, אורי ששון (צילום מסך: קשת 12)
שים לנו חומוס-צ'יפס-סלט, אורי ששון (צילום מסך: קשת 12)

גם עם זיהוי הפלאפל כאורי ששון היה קצת קשה הפעם, בעיקר כי הרמזים המעורפלים על ספורטאי לא ממש הביאו משהו חדש, והרמז המשמעותי היחיד היה קעקוע ה-"אאא" שהופיע, שאולי מתייחס לאורי, אלון (שם אחיו) ואיציק (שם אביו), או לחילופין, למשפחת הג'ודו הישראלית שמורכבת מאורי (ששון), אריק (זאבי) ואורן (סמדג'ה).

האחרונים לזיהוי הם אלו שלא הצלחתי להדביק להם את כל הרמזים או שהטעו עם רמז מסוים. היעל, למשל, אמרה שהיא מצאה גב כלכלי, פרט מידע שלא מסתדר עם גלית גיאת. אפשר לייחס את זה לטלנובלה "כסף קטלני", אבל זה מרגיש לי תלוש. מצד שני, גם דן תורג'מן (שיחה בסרט שביים) וגם סמל המכביה (אותה הנחתה) אכן מתיישבים היטב.

איציק כהן, אתה הדרקון הראשון שלי (צילום מסך: קשת 12)
איציק כהן, אתה הדרקון הראשון שלי (צילום מסך: קשת 12)

גם התרנגול לא התחבר לי באופן מושלם להימור של צחי הלוי (בעיקר הציטוט על האח הלא מוצלח), אבל הספיקה לי התמונה עם מיה דגן כדי להרגיש שאני עדיין בכיוון הנכון, שכן מדובר בתמונה שצולמה מאחורי הקלעים של צילומי קמפיין גולף בו מופיעים מיה דגן, גיסתה יעל גולדמן פפר ונחשו מי, צחי הלוי (שראשו החליף את ערן פפר מהתמונה המקורית).

למעשה, היחידה שלא הייתי בטוח לגביה ואוששה על ידי הרמזים סופית מבחינתי היתה החסידה. כבר ניחשתי כאן את לוסי אהריש בחשש קל, אבל גיגול של המשפט הבולט "צאו לנו מהרחם" הוביל כבר בתוצאה הראשונה לריאיון עם הכותרת הזו מאת אהריש, והמשפט "החסידות פורצות דרך" התחבר לנימוקי ההחלטה לתת לה להדליק משואה בתור "פורצת דרך למען שיח פלורליסטי". בקיצור, ממש כמו רשימת משתתפי הפרק הזה, גם ברשימת הניחושים שלי, הפרק הזה לא שינה שום דבר. אני מבין אותך צדי, אני מבין אותך ממש.