רואים לכם: שוב קל מדי לפצח את הקוד של "הזמר במסכה"

אפילו אופירה אסייג ושחר חסון הצליחו לנחש מי הפטריה ומי הפלאפל. וכשהצופים מקדימים את התוכנית בצעד אחד מתעוררת השאלות: מי זוכה בסוף ובמה? איך מנצחים פה? מה קורה? מי אנחנו?

סטטיק ועוד כל מיני. "הזמר במסכה" (צילום מסך: קשת 12)
סטטיק ועוד כל מיני. "הזמר במסכה" (צילום מסך: קשת 12)
20 באוקטובר 2020

ובכן, הנה זה הגיע, הרגע שאנחנו צעד אחד לפני התוכנית. עוד לפני שבועיים כתבתי כאן שהפטריה היא מיכל אמדורסקי (זוכרים את רמז דגל ההונגריה?) והנה הקלפים מתחילים להיפתח בדיוק לפי הסדר, ומי היה מאמין, אפילו אופירה הצליחה לעלות על זה רגע לפני החשיפה. איך היא ניחשה? אף אחד לא יודע, אבל מה זה משנה, העיקר שהיא הדביקה את הפער ואפילו שכנעה את צדי לצודד בה, מה שנותן לה ולו נקודה, אני חושב, שתומר בפרס כספי בסוף התוכנית אולי? רגע, אולי לא? מי זוכה בדבר הזה? השופטים מתחרים? מה קורה פה? מי זה?

טוב, עם כל השאלות המרחפות, בואו נעבור רגע על הדברים שברורים לנו כשמש: אפשר כבר לומר בביטחון שהמקצה הזה של המתמודדים הוא הקשה מבין השניים. את הפטריה ידענו, וגם זהות השפירית כבר ידועה לכל. למי שעדיין לא היה ברור מהרמזים שמדובר ברינת גבאי, גם סבב הרמזים הנוכחי תמך בטענה עם המשפט "אני רגילה לעמוד מול אנשים חשובים והשופטים הכי קשים וישרים שיש", שהם כמובן ילדים. והיו גם את הנעליים האדומות, שהתאימו לתפקידה של גבאי בהצגה הקוסם מארץ עוץ. הרמז של אי.טי אולי לא התחבר לי לדבר, אבל בסוף נגלה שזה איזה ראשי תיבות של אתי טוויטו, שהיתה המאפרת שלה בגיל 6. בכל אופן, על גבאי כבר אין ספק.

שפירית ושמה רינת גבאי, נקסט. "הזמר במסכה" (צילום מסך: קשת 12)
שפירית ושמה רינת גבאי, נקסט. "הזמר במסכה" (צילום מסך: קשת 12)

הספק מתחיל גם להתפוגג סביב דמותה של הפופקורן, שנחשדה על ידי בתור ניקול ראידמן, אבל אני מתחיל להאמין לתאוריה שמדובר באורנה דץ. כזכור, אנחנו מחפשים רמזים חד משמעיים ושקשה להכחיש, ובדיקה של המספרים שהפיעו ברמז האחרון (64, 01, 85, 77, 06 ו-24) מגלה דבר מעניין – דץ נולדה ב-1964, ב-1985 נישאה למשה דץ (באולמי הדולפין, אגב, שהופיע בפרק הקודם), בשנת 2001 החלה להנחות את התוכנית מהפך (אותו מהפך של 77, שקול שידורו אף הופיע ברמזים הראשונים), ובשנת 2006 את "המראה", שמבוססת על הריאליטי "הברבור". כן, היו לנו גם ברבור וגם מראה ברמזים הקודמים. 24, כמו שאולי אתם כבר מנחשים, מתייחס לערוץ בו היא שידרה לאורך השנים.

אם כן, ברגע שמפצחים קוד אחד אפשר לצעוד אחורה ולפצח בדיעבד עוד רבים. איך לא הבנו שהמשה בתיבה מתייחס למשה, שקרין גורן קשורה ל"אין חגיגה בלי עוגה" ושהחץ וקשת קשור לשיר "קופידון" ששרה בקדם האירוויזין? נו, בטח נרגיש ככה גם כשנצליח סוף סוף לפצח את הרמזים של הדמות המאתגרת ביותר, החסידה. למרות שאני כן מבין שאולי עבדו עלינו עם דמות החסידה ולא בטוח שמדובר באישה יראת שמיים, אני עדיין לא קונה את תאוריית הלוסי אהריש שנרקמה אי שם ברשת. הדגש על ילדים, נושא שרחוק ממנה, עדיין מונע ממני להסתפק בזה ועד שלא נמצא את הרמז שיעזור לפצח את הקוד, כל שאר הרמזים שקולים מבחינתי לתאוריה שהפטריה היא אתי לוי – פשוט לא מחזיק מים.

יש מספיק פופקורן בעולם, תרגעו. "הזמר במסכה" (צילום מסך: קשת 12)
יש מספיק פופקורן בעולם, תרגעו. "הזמר במסכה" (צילום מסך: קשת 12)

ובכל הנוגע לפלאפל, נראה שדווקא בשבוע שעבר פספסתי את הרמז המכריע לטובתו של אורי ששון. קודם כל, למדנו שזה לא מייקל לואיס בזכות הנטייה של מיכל אנסקי להתמזמז עם סלבז, אז יופי (וזה גם לא דודי). אבל הרמז המכריע היה, כפי שהופץ כבר ברחבי פורומים שונים, מספר הקלפים שהחזיק המאבטח בסשן הפסיכולוגי: 9 קינגים, 7 מלכות ו-11 נסיכים, מספר שתואם את 9 מדליות הזהב שלו ,7 מדליות הכסף ו-11 מדליות הארד.

הנה, רבותי, רמז מפצח. סדרת הרמזים האחרונים, עמוסת דימויי ספורט וצעיפי נבחרת ישראל, לגמרי תומכת בתאוריה וכמובן גם כשצועדים אחורה אפשר לפצח רמזים נוספים (למשל המאבק במשקל, לחיצת היד למאבטח ועניין החתול לאריה, שמתקשר לכותרת ריאיון ישן איתו). ואני לא מאמין, אבל היחיד שניחש אורי ששון זה שחר חסון, ללא ספק השופט הכי גרוע בפאנל. האם זה אומר שיש סיכוי שהוא יזכה? רגע, לא אמרנו שהשופטים לא זוכים בכלום? נו, לפחות אנחנו מתחילים להבין יותר טוב את הרמזים, כי את התוכנית עצמה כבר מזמן ויתרתי על לנסות לפצח.

לנו יש פלאפל ומדליות בג'ודו. "הזמר במסכה" (צילום מסך: קשת 12)
לנו יש פלאפל ומדליות בג'ודו. "הזמר במסכה" (צילום מסך: קשת 12)