"היפה והחנון" חוזרת? יש לנו לפחות עוד 7 רעיונות גרועים

הרבה השתנה מאז 2014. "היפה והחנון" (צילום מסך: יוטיוב)
הרבה השתנה מאז 2014. "היפה והחנון" (צילום מסך: יוטיוב)

רשת 13 הכריזה השבוע שהיא שוקלת להחזיר למסך את להיט הריאליטי "היפה והחנון", רעיון כה גרוע שזה נסך בנו השראה להציע מיחזורים גרועים נוספים לערוצי הטלוויזיה המסחרית, מ"קחי אותי שרון 2023" ועד "דודו מספר לגולו 2023". כסף על הרצפה

30 בספטמבר 2022

הוועדה הבינלאומית לרעיונות גרועים התכנסה כהרגלה בחודש ספטמבר, הסעירה את מיטב המוחות שלה, בחנה אופציות מטופשות מרחבי הגלובוס כולו ולבסוף הכריעה ובחרה: רשת 13 שוקלת להחזיר מתהום הנשייה את להיט הריאליטי העתיק "היפה והחנון". מכל קצוות תבל נשמעו מחיאות כפיים סוערות פלוס פסקול צחוק מוקלט, כי גם בתעשיית הטלוויזיה הממחזרת, הדלה כל כך בתוכן מקורי, לא נשמע רעיון כה גרוע זה זמן רב.

כזכור (סתם, אף אחד לא זוכר), "היפה והחנון", עשתה ארבע עונות בשש שנים, קצב הפקה בלתי סביר במונחים עכשוויים, שברה את שיאי הרייטינג של ערוץ 10 המקרטע והצליחה לחבר בין כל המניפולציות הדוחות שהופכות ריאליטי ללהיט ובין הומור חביב ואווירת פיל-גוד. במשך זמן קצר, בעיקר בעונה השנייה והשלישית, היא הפכה לממתק גילטי פלז'ר מקובל. בדיעבד אפשר להאשים אותה כשותפה בנרמול הטמטום והפיכתו לבידור לכל המשפחה, אבל בינינו, מי לא שותף.

ובכל זאת, מדוע זה רעיון גרוע? ראשית, כי מיחזור רעיונות מהעשור הקודם מעיד על כך שאין רעיונות טובים יותר, וזה דבר גרוע מאוד שהורג את הטלוויזיה כמדיום יצירתי ומחרב את הפריים טיים של ערוצי הברודקאסט כבר 20 שנה בקירוב. בנוסף, קרו כמה דברים בעולם מאז ש"היפה והחנון" ירדה מלוח השידורים, מתמודדי הריאליטי כבר לא תמימים, ולא בטוח כלל שהניסיון לשדך בין נשים נאות וקלות דעת ובין גברים דלוחי מראה וחדי מחשבה יעבור את מחסום הבלעכס הציבורי.

אבל לא באנו להוריד ולהשחיר. חלילה. אם מה שרוצים בערוצים המסחריים של ישראל זה רעיונות גרועים, אז יש לנו המון. ישיבת מערכת סוערת באורך שתיים וחצי דקות הולידה בקלות שבעה רעיונות גרועים יותר, ואם יתנו לנו מספיק כסף נשמח מאוד לבצע אותם גרוע כמו שבטלוויזיה אוהבים.

קחי אותי שרון 2023

להיט הריאליטי הראשון בישראל, כוכבת הריאליטי הראשונה בישראל, הפורמט המועתק הראשון בישראל. 20 שנה אחרי – הם חוזרים. שרון איילון מהממת מתמיד, נושקת ל-50, רווקה נחשקת שוב אחרי פרידתה מבנו של הטייקון שאול אלוביץ', ועכשיו 15 מחזרים מתמודדים שוב על ליבה, ביניהם גם בן אצולה מדובאי, מתעשר הייטק בתול, אוליגרך רוסי קשיש, גולדיגרים צעירים וחטובים ומישהו שניצח באח הגדול מתישהו. זה רעיון די טוב יחסית לרעיון גרוע אז אנחנו רוצים אחוזים.
הטוויסט העדכני: אסי עזר ורותם סלע מנחים. ככה זה עכשיו ולא שואלים למה.
הטוויסט המוזר: הצופים שוב מחזירים בגלגל הצלה את רודריגו גונזלס אפילו שהוא בכלל לא מתמודד.
הטוויסט האקטואלי: המתמודדים ילוו על ידיד צוות שופטות פמיניסטיות שבאו להרוס את הרומנטיקה.

חטופים 2023

פעם אחת זה ממש הצליח לקשת: הדרמה "חטופים" שודרה ב-2010 ועוד לפני שידורה נרכשה על ידי פוקס לצורך רימייק. התוצאה הייתה "הומלנד", מהלהיטים הגדולים של העשור בארצות הברית ובעולם, ויתכן שגם היצוא התרבותי הישראלי המצליח בכל הזמנים. עכשיו כל מה שצריך זה רימייק ל"חטופים" שאפשר יהיה למכור לאמריקאים כשהם ירצו לעשות רימייק ל"הומלנד". וכולנו הרי יודעים שהיום הזה יגיע. לנו זאת נשמעת כמו השקעה בטוחה לעתיד, כך שדי בטוח שזה באמת רעיון גרוע.
הטוויסט העדכני: העונה נפתחת עם חזרתם הביתה של השבויים רותם סלע ואסי עזר.
הטוויסט המוזר: קלייר דיינס, בהופעת אורח בתפקידה המונומנטלי כקארי מת'יסון, מצטרפת ליחידת מסתערבים בפרק קרוסאובר מיוחד עם "פאודה".
הטוויסט האקטואלי: מהדורות האקטואליה ידווחו על אירועים שהתרחשו בפרקים כאילו קרו באמת, וזה עדיין יהיה יותר קרוב למציאות ממה שהן מדווחות בדרך כלל. 

2025 2023

פלופ הריאליטי העצום של קשת חוזר בעיקר כדי שנוכל להגיד "2025 2023" ולהצחיק את עצמנו. עשרות מיליוני השקלים שהושקעו בפורמט הכושל הזה סוף סוף יצדיקו את עצמם כשאל תוך "העיר" יכנסו 22 תושבים חדשים, כולם חברי וחברות כנסת לשעבר, ויחולקו לקבוצות על פי מידת נאמנותם לנתניהו. במשחק האולטרה-קפיטליסטי ינצח מי שצבר הכי הרבה כסף במהלך ימי השהות בעיר כתוצאה ממתנות שמותר לדרוש מחברים בתמורה להטבות רגולטורית. המנצח יזכה בהבטחת בחירות לתפקיד שר.
הטוויסט העדכני: רותם סלע. אסי עזר. מה לא הבנתם.
הטוויסט המוזר: רובוטים בדמותה של שרה נתניהו ישוטטו בעיר המלאכותית ויטילו אימה על המתמודדים.
הטוויסט האקטואלי: פאנל השופטים יהיה הפאנל של "פגוש את העיתונות" והתוכניות ימוזגו.

מבט לחדשות עם חיים יבין 2023

נכון, לא חסרות לנו מהדורות חדשות ואקטואליה וחיים יבין תלה מזמן את המיקרופון ואפשר לאחל דברים הרבה יותר נחמדים לאדם שהגיע לגיל 90 מאשר קאמבק למסך, אבל תהיו איתנו רגע, כי הנה רעיון גרוע: בכל ערב יגיש יבין את החדשות הנכונות לאותו ערב, אבל מ-1993. החדשות יהיו הרבה יותר נחמדות, הרמה העיתונאית תהיה גבוהה בהרבה, רבין ופרס שוב יחתרו לשלום, ערוץ 2 יתחיל לשדר, מייקל ג'קסון יגיע לפארק הירקון, אביב גפן יוציא את "עכשיו מעונן" ואפשר יהיה להירגע קצת. כולם אוהבים נוסטלגיה, אז למה לא במהדורה המרכזית?
הטוויסט העדכני: המגיש יהיה Deep Fake של חיים יבין בצעירותו (יחד עם רותם סלע ואסי עזר).</span
הטוויסט המוזר: בסיום כל תוכנית יודח אחד המתמודדים למרות שאין בכלל מתמודדים.
הטוויסט האקטואלי: בסיומו של כל אייטם תובא תגובת הליכוד.

אלנבי 2023

דרמת הפשע הרומנטית שמבוססת על רב-המכר של גדי טאוב שודרה בערוץ 10 ב-2012, ובמרכזה רומנטיזציה שוביניסטית של חיי החשפניות ממועדוני החשפנות של רחוב אלנבי. בעונת ההמשך שתשודר ב-2023 כל מה שנשאר מאלנבי זה הררי חורבות מעבודות הרכבת הקלה, מועדוני החשפנות נסגרו בגלל הפמיניסטיות שהרסו את הרומנטיקה, וגדי טאוב משוטט בדד ברחוב השומם ומקלל שמאלנים דמיוניים. אין כלום באלנבי ולא יהיה כלום. וזהו. זאת הסדרה.
הטוויסט העדכני: נחשו את מי פוגשת החשפנית המרכזית בסיפור, בהופעת אורח מרגשת, כשהיא באה לאודישן של תוכנית ריאליטי?
הטוויסט המוזר: עירית לינור בהופעת אורח כחשפנית לשעבר שהפכה לפעילה פמינאצית נגד מועדוני חשפנות. לא ראינו את זה בא. 
הטוויסט האקטואלי: בפרק הסיום מתגלה שכל החשפניות מאלנבי עברו ל-OnlyFans והפכו למיליונריות בפרצוף של הניידים והפרוגרס.  

המראה 2023

פורמט ריאליטי שהקדים את זמנו ורוב הציבור הדחיק את עצם קיומו, בבחינת "אני לא מאמין שבאמת הראו את זה בטלוויזיה:. ב-2004 רכש ערוץ 10 את הזכויות על הפורמט האמריקאי "הברבור", שבו מספר נשים משנות מקצה לקצה את המראה החיצוני שלהן בסדרה של ניתוחים פלסטיים. הפורמט האמריקאי נגנז אחרי שתי עונות וכמה תביעות של מתמודדות, אבל ב-2006 עלתה הגרסה העברית: "המראה" בהנחיית אורנה דץ. זה היה מביש ומביך, זה היה סקסיסטי ומיזוגני, וגם בערוץ 10 קצת התביישו ותקעו אותה ב-11 בלילה. מכל הסיבות האלה בדיוק זה יהיה להיט גדול עכשיו.
הטוויסט העדכני: מנצחת מי שבתום הניתוחים הכי דומה לרותם סלע ואסי עזר.
הטוויסט המוזר: הפרס הוא השתתפות בעונה הבאה של "חתונמי"
הטוויסט האקטואלי: יש מתמודד.ת א-בינארי.ת שמבקש.ת להתנתח באופן שיתאים אותם לכל המגדרים האפשריים 

דודו מספר לגולו 2023

עדיין מוקדם להשתעשע מפרשת דודו טופז על כל ספיחיה והיבטיה, ואנחנו ממוקמים כנראה מרחק כמה שנים טובות מגל נוסטלגיה אפלה שעוד יגיע, אבל "דודו מספר לגולו" הייתה משהו אחר. התוכנית היומית שודרה במסגרת שידורי הניסיון של ערוץ 2 ב-1990, כשמדי ערב היה טופז מספר סיפור-לילה-טוב לבובה חמודה וסטלנית למראה ומשכיב את ילדי המדינה לישון. אלה היו הרגעים האחרונים של התמימות הטלוויזיונית בישראל. עכשיו, באמצעות טכנולוגיית ה-Deep Fake, הם חוזרים, הם כועסים ורוצים נקמה. עלילת הסיקוול האדג'ית מתרחשת 35 שנים אחרי המקור כשגולו הוא גבר מעורער שמדמיין שפעם היה בובה בתוכנית טלוויזיה, בעוד דודו, ובכן, מת.
הטוויסט העדכני: הסדרה מעוררת סערה תקשורתית עוד לפני צילומיה כשיוצריה מסרבים ללהק את אסי עזר ורותם סלע לתפקידים הראשיים.
הטוויסט המוזר: הסדרה כולה מתרחשת באותו חדר שבו דודו סיפר לגולו סיפורים לפני השינה. מקריפ.
הטוויסט האקטואלי: ה-Deep Fake של דודו טופז מתראיין ל"הארץ" ומגלה שהוא כבר לא שמאלני.