פרסי האוכל 2019

היפנית והבר: המסעדה החדשה הטובה בתל אביב

למרות שנה קשה למסעדות חדשות בתל אביב, הקרב היה צמוד והמועמדות היו מעולות: מיהן היפנית שסחפה את הקהל והגסטרו-בר שהרשים את המומחים?

יפנת שלא מתחנפת? בשורה מרגשת. קיטו קאטו (צילום: דרור עינב)
יפנת שלא מתחנפת? בשורה מרגשת. קיטו קאטו (צילום: דרור עינב)

2019 הייתה שנה קשה לפתיחות של מסעדות חדשות בתל אביב, הפלופים היו רבים, יוקר המחיה וגזירות האוצר גבו קורבנות. ובכל זאת, גם בשנה כזאת הצליחו מסעדנים ושפים בעיר לפתוח מקומות שהם תוספות חשובות והכרחיות לסצנת האוכל המקומית, כאלה שלא ברור איך הסתדרנו בלעדיהן. 

הפרס הזה הוא אות להערכה שמגלם בתוכו גם את הקושי הלוגיסטי והמאמץ היצירתי שבהקמת מסעדה חדשה וטובה שכבר מרגעיה הראשונים מצליחה להצדיק את קיומה, וכל המועמדות בקטגוריה ראויות לו. אייבי של אסף דוקטור היא מסעדה מסעירה וייחודית, שחקי שחקי של יהלומה לוי ושמעון משל כיפית ומשוחררת כמו שהרבה מסעדות היו רוצות להיות, ג'ורג' וג'ון של שף תומר טל עשתה פרמיירה מוחצת שמכוונת לטופ של מסעדות עירנו.

הזוכות בקטגוריה מסמנות אולי את התפנית בהעדפות הקהל ואת השינוי בקונספט של שפים ומסעדנים בעיר: מקומות צבעוניים ושמחים שמצליחים להישאר אלגנטיים ויכולים להתאים לערב זוגי רומנטי אבל גם לחבורות קטנות וצוהלות של לוגמי קוקטיילים ומנשנשי נשנושים. 

ההפתעה הגדולה בקטגוריה היא קיטו קאטו, היפנית של שף יאמה סאן מ-TYO בדיזנגוף פינת בר גיורא, לוקיישן בו נכשלו כבר רבים. המבקרים עם פתיחתה, ומצביעי פרסי האוכל 2019 בחרו בה בהמוניהם. התפריט המהודק והטעמים היפניים הלא מתחנפים מילאו ואקום שאפילו לא היינו מודעים לקיומו, ובעיר שבה מעט מדי אופציות יפניות ראויות זו בהחלט בשורה מרגשת.

מקום בילוי מושלם. בר 51 (צילום: אנטולי מיכאלו)
מקום בילוי מושלם. בר 51 (צילום: אנטולי מיכאלו)

מערכת Time Out והפורום הקולינרי שלה בחרו ברוב קולות בבר 51 של שף מושיקו גמליאלי, כי יותר משהמקום השמח הזה ברחוב הירקון הוא גסטרו-בר, יש בו מטבח עילי שמוגש באווירת בר והופך אותו למקום בילוי מושלם עם אוכל מוקפד שמבוצע במיומנות הגבוהה ביותר. את ההבדל המשמעותי הזה הבינו גם מצביעים רבים בפרסי האוכל 2019 שהעניקו לה את המקום השני.

לא רע בכלל בשביל שנה קשה.

>> דיברנו עם שף מושיקו גמליאלי ממש עם פתיחת בר 51 

>> גם אלון הדר אכל בקיטו קאטו ומצא שם בשורה לתל אביב