עוזבים את האי: העונה הזו של "הישרדות" תחזור לנשוך את רשת בישבן

במקום סיכום עונה: הנבל האמיתי של "הישרדות" לאורך 60 פרקים הייתה רשת 13. היחס השערורייתי לצופים - כן, הם באמת חושבים שאתם טיפשים - הופך גם את שידור הגמר לבלתי מעניין

צודק כל כך (מתוך "הישרדות")
צודק כל כך (מתוך "הישרדות")
11 בספטמבר 2020

כאן היה אמור להיות ריקאפ סיכום עונה, רגע לפני הגמר. היה אמור להיות כאן טקסט שמהרהר במסע הכומתה הטלוויזיוני שעברנו, הערכות לקראת הגמר, ניתוח התפלגות אפשרית של קולות המושבעים, אולי איזה בדיחה אחת או כמה על חשבונו של בני. הייתי כותב על המתח האחרון בין ירדן לעידן, על האופטימיות הבלתי נלאית של אלינה, על החיוך הממזרי של ישראל, אולי על ההדחה של אסי. אבל במקום פרק ההדחה המותח ביותר, מועצת שבט שהתקיימה על האי כמה שעות קצרות אחרי משימת צמיד החסינות שראינו ביום שלישי, קיבלנו עוד חבילת יח"צ עצמית, יריקה אחרונה ועסיסית בעיני הצופים הנאמנים מאת הנבל האמיתי של העונה – רשת.

במשך ארבעת החודשים האחרונים כתבתי כאן כ-40 טקסטים על העונה השלישית והמאוד פופולרית של הישרדות VIP, עונה שאולי התחרתה ב"חתונה ממבט ראשון" בראשית דרכה, אבל השתלטה לחלוטין על טבלאות הרייטינג מאז שהאחרונה ירדה. תאמינו לי, זה לא היה קל. לא כי היה חסר מה לכתוב, ברוך מחלקת הליהוק הם עשו את עבודתם מצוין, אלא כי גם בעידן ה-VOD זה היה סיוט לעקוב אחרי הפרקים, להבין מה פרק ששווה את המילים שיפכו עליו ומה סתם בזבוז זמן, להתחמק ככל הניתן מווילות מודחים שצצו במקום פרק אמיתי, להתעזר בסבלנות מול עריכת פרקים שערורייתית שסחטה 37 יום ל-60 פרקים.

"חברים, אנחנו ניפגש ממש עוד מעט במועצת השבט האחרונה במשחק", אומר גיא מבלי לדעת שהלכה למעשה, מועצת השבט תתקיים רק שנה אחרי. למה? כי רצו לעשות גמר כפול

אני מביך בסך הכל את היחס של רשת לתרנגולת מטילת ביצי הזהב שלהם. הקורונה בדיוק הכתה, הרייטינג דיבר בשם עצמו וקברניטי הערוץ לא היססו לסחוט את חומרי הגלם המצוינים עד לפיסת הפריים האחרון. עונה שערורייתית שכזו, אחת שמניבה כותרות באופן שבועי בימים של תהו ובוהו זה באמת מתנה לערוץ קורס, אבל מבין השורות עולה יחס מחפיר לצופים שבסך הכל רצו להתחייב לריאליטי מטופש על כמה סלבז סוג ז' מנסים להדליק אש באי מבודד. במקום זה הם קיבלו מוצר נצלני עם מערכת יח"צ עוצמתית שפעלה מצאת החמה (מוזמנים לבדוק כמה אזכורים היו לתוכנית בתוכניות הבוקר) ועד צאת הנשמה, באופן כמעט מילולי.

כבר היו עשרות קשים ששברו את גב הגמל הזה, אבל אתמול היה סדן שניפץ את החוליה האחרונה בגבו. הפרק של יום שלישי, שהיה מוצלח לכל הדיעות, הכין את הקרקע להדחה האחרונה, שכבר נערכה כאמור על האי עצמו. "חברים, אנחנו ניפגש ממש עוד מעט במועצת השבט האחרונה במשחק", אומר גיא מבלי לדעת שהלכה למעשה, מועצת השבט תתקיים רק שנה אחרי. למה? כי רצו לעשות גמר כפול, חצי ראשון יהיה ההדחה האחרונה בשידור חי במוצ"ש (ואתם כבר יודעים שהם ימתחו לזה את הנשמה), והחצי השני יהיה הגמר הממשי. עזבו את זה שבמקור חשבנו (וכך גם המתחרים) שלגמר מגיעים רק שלושה. עזבו את זה שהם פשוט העלימו הדחה שקרתה על האי כדי לבצע אותה מחדש כאן. עזבו את זה שאני בטוח שאיכשהו הם יצליחו להפוך גם את הגמר לחגיגת חסויות. מה שמרגיז יותר מהכל זה שרשת באמת חושבים שאנחנו טיפשים.

היחס של רשת לצופים היה שערוריתי יותר מהיחס של ליטל לבערך כולם. הדבר הכי כיף לפני גמר הוא לנסות להבין מי עשוי לנצח, אבל הערבוב המביך של רשת השאיר אותנו מול מערך ניחושים בלתי אפשרי, מה שהופך אותו לבלתי מעניין

עם כמה שנהנתי לראות את מעשיות שבט חביב מול שבט בוזגלו, היחס של רשת לצופים היה שערוריתי יותר מהיחס של ליטל לבערך כולם. החל מהתערבויות הפקה בוטות, דרך תוכן מסחרי מרומז כמו בעיטה לביצים ועד לחוסר שקיפות מוחלטת שלא מאפשרת לצופה להינות מהמשחק. הדבר הכי כיף לפני גמר הוא לנסות להבין מי עשוי לנצח, אבל הערבוב המביך של רשת השאיר אותנו מול מערך ניחושים בלתי אפשרי, מה שהופך אותו לבלתי מעניין. 

את העונה הזו כבר קיבלתם רשת, שמח בשבילכם שבתקופה כזו קשה הייתה לכם תוכנית דגל חזקה, באמת. פרנסתם של אנשים תלויה בזה. אבל הזלזול הזה בלקוח שלכם עוד יחזור לנשוך אתכם בתחת. אולי זה יקרה כבר עם המירוץ למיליון, כשקשת תציע אלטרנטיבה ראויה וצופים ימאסו במסטיק הנמתח תמידית שלכם, ואולי בעונה הבאה שלא תהיה מורכבת מאנשים חצי מפורסמים. אחר כך, כשתשבו במשרדי הראול ולנברג שלכם ותשאלו איפה טעיתם, תיזכרו בערב שבו ויתרתם על מועצת שבט חשובה לטובת ריאיונות מלטפים, תחרויות ידידותיות עם גיא זוארץ וקבוצת מיקוד של טוקבקיסטים ותפנימו שאין אף אחד אחר להאשים חוץ מכם.