"הישרדות" פרק 15: ההיבריס של ישראל עוד יעלה לו בהדחה

אלינה זקוקה לנס, וקוראים לו זהר שטראוס. זה, או שישראל יעלה לאסי על העצבים וימצא את עצמו בחוץ

ישראל ואלינה (מתוך "הישרדות")
ישראל ואלינה (מתוך "הישרדות")
15 ביוני 2020

אחרי פרק הדחה די משמים בשבת (ככה זה הולך להיות מעכשיו? כי אם כן אפשר לגמרי לזפזפ), שבט קפרה מתעורר מהאנגאובר של ריבים לעוד בוקר מתיש. ג'רבי כבר לא יכולה לשמוע את הקול של ליטל, קוז'י רק רוצה לישון, סמיון רב עם עצמו על אוטובוסים בשבת ועידן חביב, כהרגלו, שותק מקשיב. ליטל, בהתאם לנאום העלבון שירקה במועצת השבט, מטיילת לבדה בין העצים כאילו היתה ביגפוט. היא מבינה טוב מאוד שאלא אם יקרה נס ומישהו יעשה טעות גורלית (בני, אנחנו מסתכלים עליך), היא תהיה הבאה לעוף, ובצדק. כשהייתה חלק מהרוב היא נהנתה להתעלל בחבריה, ועכשיו כשהיא במיעוט היא אמנם לא מפסיקה לנבוח, אבל אין לה שום דרך לנשוך, ולכן היא נאחזת בתקווה האמורפית שבמשחק הזה הכל יכול להשתנות.

ליטל, ששש (מתוך "הישרדות")
ליטל, ששש (מתוך "הישרדות")

בינתיים בשבט הומברט הומברט, שכמעט ושכחנו שנמצא במשחק הזה מרוב שהוצפנו בקפרה, ההצטרפות הטבעית של ישראל לכת הבוזגלו השאירה את אלינה וביטי בעמדה בעייתית. אסי, רגב ואלה כבר התגבשו, ישראל הוסיף את משקלו ואפילו הסוכן החופשי דוד דביר כבר הבין איפה מרוחה החמאה. אחרי ריב חסר טעם על ההומופוביה של אסי (מפתיע כמו בדיחה של בני ברוכים), אלינה וביטי מתכננות תוכניות שלא ייצאו לפועל, כי נו באמת, הן מסתמכות על יכולת הוויכוח של ביטי מול אסי. זה קצת כמו להיכנס לריב על השד העדתי עם ליטל – אין איך לצאת מזה טוב, או בכלל.

ביטי ואלינה רצו לקחת את המושכות במשא ומתן בבקתה מתוך הבנה שזה אולי המקום שבו יש להן השפעה על עתידן בשבט. הרי לשבת ולבכות בצילו של הברזנט לא יציל אף אחת. אבל לשבט (Aka הבוזגלוס 2.0) יש תוכניות אחרות – לשלוח את השחקן הכי שנוא על השבט השני. בטח אחי, אתה רוצה את טובת השבט. בטח אסי, אתה בוחר בו רק כי יש לו יותר ניסיון חיים מביטי. רגע, תגיד, זה לא אתה שסירבת שדוד דביר יילך לבקתה בסיבוב הקודם? לאיש יש יותר ניסיון חיים מאשר ליהלום בעגיל שלך ועדיין העדפת ללכת בעצמך.

מקרה אבוד (מתוך "הישרדות")
מקרה אבוד (מתוך "הישרדות")

בקיצור, טובת השבט בתחת ההומופובי שלו, אסי דואג לאינטרסים של אדם אחד בלבד, והוא נושא את שם המשפחה בוזגלו. להגנתו, ברור שגם אלינה דואגת לאינטרסים של עצמה, כך שאף אחד מהצדדים לא מחזיק ביתרון מוסרי. מצד שני, לאסי בהחלט יש יתרון מספרי, מה שהופך את המלחמה בו לכמעט חסרת סיכוי. כמעט, כי כפי שישראל ראה בבקתה, זהר שטראוס עדיין מחפש נקמה באסי, ואם הוא למד דבר או שניים מאילנה בזמן השהות המבודדת, הוא יודע שהוא עדיין יכול להשפיע משמעותית על המשחק גם משם. הנה, כבר עכשיו הוא מנע מפסלי חסינות אישיים לזרום לתוך השבטים. אם ביטי הייתה הולכת, אגב, היא כנראה הייתה חוזרת עם פסל ומצילה את אלינה.

עידן מפיל את ישראל למים (מתוך "הישרדות")
עידן מפיל את ישראל למים (מתוך "הישרדות")

משימת הפרס הנחמדה (והפרסום הסמוי הקבוע, שהפעם כלל דחליל) הפגישה שוב את שני השבטים ונבנתה על מספר יריבויות קטנות וחשובות, ובראשן ישראל נגד קפרה. בסופו של דבר, כמו שחזינו, ההיבריס של ישראל גרם לשבט הומברט הומברט להפסיד את הפרס – הוא עשה שרירים ואכל מים מול עידן ועידו – ויש לו מזל שזו רק משימת פרס ולא משימת הדחה, כי אסי שונא להפסיד, וברגע שישראל יעלה לאסי על העצבים, גם הוא יהיה בסכנה. אבל כרגע אין לו מה לדאוג, כי יש לו את אלינה ובלי פירות ההצלחה של משימת הפרס היא מוצאת את עצמה אבודה ונואשת על החוף בתחרות למי יש אף יותר אדום עם עדי ביטי. זהר הוא הסיכוי האחרון שלהן, ולא בטוח שגם הוא יוכל להציל אותה. גם היא, בדיוק כמו ליטל, מתפללת לנס.