"הישרדות" פרק 6: המהלך המטופש של אסי בוזגלו

אסי החליט להציל את בני מהדחה צפויה רק בגלל שזהר לא בא לו בטוב, ובמהלך אחד (שנעשה בשלמות) החליש את השבט שלו לאין שיעור. זה עוד יתנקם בו

אסי, אלה וספוט טוב לפיפי (מתוך "הישרדות")
אסי, אלה וספוט טוב לפיפי (מתוך "הישרדות")
20 במאי 2020

שבט קפרה קיבל אתמול (שלישי) זמן מנוחה לברכות שמש ברוסית ופלרטוט של בני 13 בין ירדן לעידן, בעוד רוב הפרק התמקד בשבט שוואיה שוואיה, ובעיקר במשולש מאוד לא שווה שוקיים – בני ברוכים, זהר שטראוס ואסי בוזגלו הקודקוד. הפרק התמקד בתהליך שהוביל מהדחה צפויה ומתבקשת של הספק מתמודד ספק מדוזה של תלונות בני ברוכים, אל ההדחה המפתיעה (כל עוד לא ראיתם פרומואים, או קראתם את הריקאפ הקודם) של מתמודד חזק כמו זהר שטראוס. בואו נבין ביחד איך התרחש התהליך הזה, שהחל בראשו (או בעצביו) של אסי והגיע להפיכה במועצת השבט.

כשהפרק החל, כל שבט שוואיה שוואיה רצו להדיח את בני, חוץ מבני, וגם הוא התלבט בנושא. אחרי התלונות הבלתי פוסקות, חוסר התועלת במשימות והסירוב לקחת אחריות, בני הוא בחירה כל כך טבעית עד שאני בטוח שגיא כבר ארז לו תיק וחגית כבר הכינה את עצמה לספוג שוב את הבדיחות המתישות שלו. במהלך נואש לזכות בכמה נקודות רחמים (AKA הלחם החמאה של האחרון בעשירון התחתון) הוא התוודה, החזיר לאלה את השקית והתנצל על הגניבה, למרות שסירב לקרוא לזה גניבה, כי הוא, כידוע, לא גנב גפרור בחייו. נכון, גם אריה דרעי לא גנב גפרור. לא שזה עזר לו בכל אופן, כי אם לשפוט על פי ברומטר האמת של האי (דוד דביר), זה היה פתטי ולבני אין תקווה לא באי ולא בחיים. הוא לא אמר את זה ככה, אבל זה עלה מבין השורות.

בני מתוודה על הגניבה (מתוך "הישרדות")
בני מתוודה על הגניבה (מתוך "הישרדות")

אבל הרגע ששינה את הפור הגיע דווקא במשימה שבה בני לא השתתף (מבחינה מסוימת אלו כל המשימות, אבל בזו ספציפית הוא ממש לא השתתף). משימת החסינות האישית נועדה לחשוף, בעזרת קוקוסים מכל הדברים, בריתות קטנות וסלידות גדולות. אבל בפועל היא לא גילתה לנו משהו שלא ידענו – אלה ואלינה שומרות אחת על השנייה, אסי ורגב הם צמד חמד וכולם לא סופרים את דוד דביר כי גם ככה הוא ילרלר עליהם בטסטות. ובכל זאת, גם המשימה המאוד משעממת הזו הובילה לטוויסט עלילתי דווקא בגלל השאננות של זהר.

אני באמת מאמין לזהר שהוא רק רצה לנצל את המשימה כדי לנוח. מי שנתקל השבוע בדיווחים על כך שבפרק הפתיחה זהר נפצע (הוא סיפר בריאיון לרן שריג ודנה ספקטור שהוא שבר שלוש צלעות ופרק את עצם הבריח) ודאי יכול להבין למה אין לו אנרגיה מיותרת להעמיס קוקוסים במגדלים, אבל אסי בוזגלו ראה את זה אחרת לגמרי. בעיניו, ההימנעות של זהר נבעה מאסטרטגיה מובהקת וניסיון לצאת בסדר עם כולם. חוק ראשון בריאליטי – מי שרואה את כולם כאסטרטגים הוא לרוב האסטרטג הגדול מכולם, ולא בהכרח במובן הטוב. החשד המנקר, ואולי גם כמו שכתבתי בריקאפ הקודם, הרצון לנקום במתנשא, הובילו את הזהב הלבן להניע מהלך כנגד הכסף הישן.

עד שקוקוס יפריד בינינו (מתוך "הישרדות")
עד שקוקוס יפריד בינינו (מתוך "הישרדות")

האמת שבוזגלו ביצע את המהלך לעילא. את רגב כבר יש לו בכיס, בעיקר כי למי יש כוח לחפירות שלו, כך שאסי הבין שהוא צריך לגייס עוד שלושה קולות כדי לייצר מהפך. מכיוון שבני יצביע לכל מי שיודח במקומו, גם הוא קל לשכנוע (אם כי לא מהיר הבנה), ולאסי רק נותר לגייס את אלה, שמסתבר שמושפעת בקלות מכל גבר כוחני שרק זורק לה מילה (אהבתי את העדינות שבה זה נעשה. "פה אני עושה פיפי", היא אומרת. "את סומכת עלי?" הוא מיד שואל), והיא כבר נשלחה לשכנע את עדי ביטי בשיטות של שיווק שותפים ("בואי נשחק. בואי, זה כיף") והופ. לאסי יש פול האוס.

אבל השאלה המתבקשת היא פשוטה – האם זה היה המהלך הנכון? ובכן, עבור שבט שוואיה שוואיה בוודאי שלא. הם איבדו שחקן חכם וחזק (במיוחד אחרי שהיה מחלים) והשאירו את מכונת התלונות בני ברוכים, שבבירור יעוף בעוד רגע. חוסר היציבות שאסי יצר יערער את השבט – האנשים שלא שותפו בסיבוב (דוד דביר ובמיוחד אלינה) לעולם לא יסמכו עליו, שתי הנשים שהוכנסו למהלך עוד יזגזגו, והשבט החלש גם ככה הוחלש ברגע אחד באופן משמעותי. אבל, וזה אבל חשוב, אסי הוא שורד במלוא מובן המילה. אני מבטיח לכם שהוא כבר מתכנן את המהלך הבא, ומכוון בעיקר לשרוד עם שכיר החרב שלו רגב הוד עד איחוד השבטים, או לפחות עד שיוכל לדלג שבט. את שוואיה שוואיה הוא כבר שרף, ואני מבטיח לכם שזהר שטראוס לא יהיה הקורבן האחרון בדרכו של בוזגלו.

הבגידה הצורבת של אלה (מתוך "הישרדות")
הבגידה הצורבת של אלה (מתוך "הישרדות")

כל מה שקרה בפרקים הקודמים של "הישרדות"

מחפשים סדרה חדשה? בואו לדבר על זה בקבוצת הטלוויזיה של Time Out, "מה רואים היום?"