אוכלים בשוק: 3 מקומות חדשים בכרמל שכדאי לכם להכיר

הילה אלפרט והכריכים. צילום: רוי גיא
הילה אלפרט והכריכים. צילום: רוי גיא

השוק המרכזי לא מפסיק להפתיע וקשה לעקוב אחר כל ההתפתחויות. כך או אחרת אספנו עבורכם 3 מקומות חדשים שנפתחו באחרונה - רק אל תשכחו להגיע רעבים. מאוד

29 בנובמבר 2021

שוק הכרמל לא מפסיק להתחדש ולהפתיע. אנחנו יודעים, כי יוצא לנו לבקר בו על בסיס כמעט יומי. כבר קשה לנו לעקוב אחר כל הפתיחות החדשות, הדוכנים המשודרגים והמנות המעניינות שיוצאות ממנו. הצעתנו הטובה ביותר: קחו כמה שעות ותסיירו שם בעצמכם, עם או בלי הדרכה. בינתיים הנה שלושה מקומות מסקרנים שנפתחו באחרונה וכדאי לכם ממש לנסות.

1. הילה אלפרט מכינה כריכים אוונגרדיים

בבית הקפה החדש בינז 20 (של טל בודנשטיין מלאביט) תמצאו כריכים מעשה ידיה להתפאר של כוהנת האוכל המקומית הילה אלפרט. כל מרכיבי הכריכים עונתיים וטריים ומוצאם מהשוק כמובן. נמליץ במיוחד על "כריך אשכי העץ" הפיוטי (24 ש"ח) – כן, כן. על שום מה אשכים? על כך שהאצטקים כינו את האבוקדו בשם זה. מלבד האבוקדו תמצאו בכריך גם תפוחי אדמה, צנונית וסלסה ללי שרקחה אלפרט במיוחד מרסק עגבניות טרי, גבינת קשיו וביצה קשה לבחירה. עוד בתפריט הכריכים: "הוואי-תל אביב" – כריך טבעוני עם סלט בננות מתובלים כהלכה, עלי חסה פריכים וצנונית (24 ש"ח), "קייב לכרם התימנים" – כריך סובייטי קלאסי עם שמנת, מטיאס ובצל ירוק (26 ש״ח) ועוד. במקום תמצאו גם תערובות קפה מסקרנות ומאפים טובים.
20 Beans, יום טוב 20. ראשון- חמישי 07:00-18:00, שישי 07:00-17:00. לפרטים נוספים

טל בודנשטיין והילה אלפרט. צילום: רוי גיא
טל בודנשטיין והילה אלפרט. צילום: רוי גיא

2. סביצ'ה בסגנונות בינלאומיים

ממש לא רחוק משם אנחנו ממליצים לכם לעבור דרך "סביצ'ה בכרם" במיקומו החדש בשוק. נכון לפתיחה התפריט כולל ארבע מנות: המקסיקנית – לברק, מנגו ואבוקדו ברוטב לימון טבסקו; הים תיכונית – לברק, מלפפון ענבים, זיתי קלמטה ויוגורט יווני; התאילנדית – סלמון/לברק, במיה תאילנדית, פפאיה ירוקה ופרי הדר; והיפנית – סלמון, מלפפון, תפוז, אבוקדו, אפונת ווסאבי ופנקו (40-48 ש"ח). כל מנה מוגשת על מצע שונה, למשל אצות ווקאמה במנה היפנית וחסה אייסברג בתאילנדית, ובתוספת משהו קראנצ'י ליד – רבעי פיתה מטוגנת בזעתר (הים תיכונית), נאצ'וס (המקסיקנית) ודפי אורז מטוגנים (יפנית ותאילנדית). בהמשך יתווספו מנות אוכל רחוב ארגנטינאי, למשל טרטר בקר בסלסה קריושה – רוטב פלפלים חמוץ, וגרסה ארגנטינאית לסטייק אנד אגס בתוספת צ'יפס קריספי ואיולי צ'ימיצ'ורי.
סביצ'ה בכרם, חבשוש 31 תל אביב, 03-7308866, שני-חמישי 12:00-23:30, שישי 11:00-17:00, שבת 19:00-23:30, ראשון סגור

המקסיקנית ומוחיטו. סביצ'ה בכרם
המקסיקנית ומוחיטו. סביצ'ה בכרם

3. דונר עם כבוד למסורת

ובחזרה לרחוב יום טוב, ולקלאסיקה אמיתית שתמיד מנצחת. זיו גרטי, האיש מאחורי המותג Gerti Doner ומי שעבד עם יוסי שטרית והמזווה, פתח באחרונה פופ אפ בשוק הכרמל. התפריט כולל מנה אחת בלבד – שווארמה כבש ועגל עם פיסטוק ביבוא אישי מטורקיה בפיתה (38 ש"ח), בצלחת (58 ש"ח) או לקחת (35 ש"ח ל־100 גרם). אם נשאר עוד מקום אחרי, ממש ממול נמצא הולשטייןההמבורגר המוגזם של בשארה חינאווי, ומשם ישר לקרדיולוג.
גרטי בכרמל, יום טוב 17, תל אביב, חמישי-שישי מ־09:00 עד שנגמר

איסטנבול, תאכלי את הלב. הדונר קבב של גרטי דונר (צילום: ניב טובול)
איסטנבול, תאכלי את הלב. הדונר קבב של גרטי דונר (צילום: ניב טובול)