בלי מלכודות: המסעדות שיעיפו לתיירים את המוח

התייר מספר 1: ג'יימי אוליבר בפיתה פנדה. צילום: מעיין כץ
התייר מספר 1: ג'יימי אוליבר בפיתה פנדה. צילום: מעיין כץ

התיירים שבים להציף את העיר וכולנו נרתמים למשימת ההסברה הלאומית הבוערת מכל - להוכיח לאורחים מחו"ל שתל אביב היא העיר הקולינרית השווה בעולם. 12 המקומות שהתיירים שאתם מארחים חייבים לנסות

לדייט

נילוס

את התייר החתיך קחו לדייט בנילוס. בר קלאסי עם אווירה אלגנטית אך גם מעט שובבית, והמקום המושלם להשוויץ ביבוא מול הברנז'ה המקומית. מגוון יינות אדומים ולבנים, וודקה וקמפרי וגם מנות קטנות לצד האלכוהול. בקיצור דייט קלאסי, אבל עם קהל אוהד.
נילוס, אלנבי 33 תל אביב, 03-6444627

>> התיירים באים: פרויקט מיוחד // טיים אאוט סופ"ש
>> המדריך המלא להתנהלות בין-אישית עם תיירים
>> כל הדרכים מובילות לכולי עלמא: מסלולי הנדידה של התיירים

הבר שנבחר לאחד מ־50 הברים הטובים בעולם מציע אווירה שיקית, אינטימית וסקסית, במיוחד אם לוקחים בחשבון את הברמנים והברמניות השווים מסוגם. עם קשיות מתכת כיאה לטרנד הסביבתי. מלבד פאסון יוקרתי וטאץ' בינלאומי אי אפשר שלא לדון בקוקטיילים המצוינים שפונים לתייר המתוחכם במנעד טעמים שיכול להגיע עד מחוזות המעושן, חמוץ ופיקנטי. אופציה משובחת להתעליין על האורחים שלכם.
אימפריאל, הירקון 66 תל אביב, 073-2649464

הפסקת צהריים

הרצל 16

רותי ברודו יודעת לעשות מקום שמתאים גם לתיירים בדייט בווייב קליל. אפשר לשבת בחוץ בין המטפסים והצמחייה השופעת או על הבר האפלולי גם באמצע היום, להקשיב למוזיקה וליהנות מקוקטיילים ומנות שמייצגות את המטבח הישראלי בכל מגניבותו, למשל קרואסון מטוגן עם גלידת מאצ'ה.
הרצל 16, הרצל 16 תל אביב, 03-5433004

הרצל 16 (צילום יח"צ)
הרצל 16 (צילום יח"צ)

M25

אחרי שופינג בלתי נמנע בשוק אין כמו לרדת על נתחי בשר עסיסיים עם טחינה, עגבניות וירקות בגריל. פשוט אי אפשר לסרב לוויטרינת הבשר המגרה של M25 אי שם בפאתי הכרמל, חובה לכל תייר וגם לתל אביבים בעצם.
M25, סמטת הכרמל 30 תל אביב, 03-5173086

לשון m25. צילום: ירון ברנר
לשון m25. צילום: ירון ברנר

ערב מהוגן

צפון אברקסס

אנחנו כבר מקבלים את היציאות של השף הפיוטי בקצת ציניות, אבל עבור תיירים החוויה האייל שנית היא לא פחות משומטת לסתות. שבו עם האורחים שלכם על הבר ותראו להם איך אוכלים בידיים מניירות אריזה חומים וגם משלמים על זה בכיף מחיר מכובד, והשוויצו בפרגון לכרובית התינוקת בעיתונות הבינלאומית.
צפון אברקסס, לילינבלום 40 תל אביב, 03-5166660

אייבי

דייט מושכל מבחינה קולינרית יעריך אתכם מאוד אחרי ארוחה באייבי. תפריט שאף פעם אי אפשר לדעת מה מחכה בו, חומרי גלם טריים שאת חלקם השף אסף דוקטור מלקט ברחובות העיר, אש פתוחה ואווירת נו נונסנס יארגנו לכם ערב שמציג את הקולינריה הישראלית במיטבה.
אייבי, לינקולן 16 תל אביב, 03-7775161

אייבי (צילום: אורי קרול)
אייבי (צילום: אורי קרול)

הבוקר שאחרי

הבסטה

בוקר אחרי שהטביעו יגונם בטיפה המרה, תמליצו לאורחיכם להגיע לבסטה. אוסף מנות קטנות יותר או פחות לפתוח איתן שולחן לצד בקבוק יין זו הארוחה הכי שווה בעיר, אפילו אם לא לוקחים בחשבון את דירוג סן פלגרינו היוקרתי.
הבסטה, השומר 4 תל אביב, 03-5169234

הבסטה (צילום: אנטולי מיכאלו)
הבסטה (צילום: אנטולי מיכאלו)

בנדיקט

תל אביבים ציניקנים מזלזלים בבנדיקט, אבל הרשת שמגישה ארוחות בוקר כל היום היא אטרקציה שאורחים מחו"ל מתים עליה. במחיר שאינו מצריך משכון כליה אפשר לפתוח את היום בקפה ומאפה מינימליסטיים, להפיג את המאנצ'יז במגדל פנקייק משוגע או להתחזר על סטייק אנד אגז. יותר מזה?
בנדיקט

בנדיקט. צילום: שרית גופן
בנדיקט. צילום: שרית גופן

מאנץ' לילי

ג'סמינו

למי מאיתנו אין באמצע הלילה קרייב מטורף לפחמימה טובה עם חלקי פנים נימוחים ויחידים במינם? בג'סמינו ברחוב אלנבי תהונדס ותוגש לתיירים הנלהבים פיתה נהדרת עם מוח, שקדי עגל ועוד נתחי בשר סקסיים בתוספת טחינה מצוינת ועמבה לאמיצים באמת.
ג'סמינו, אלנבי 97 תל אביב

>> סקס, סמים ו-KFC: להרגיש כמו תיירת בעיר שלי
>> ארוחת הטעימות של סלאס היא רכבת הרים // ביקורת מסעדות

נונונו

אם לא היינו מכירים את התפריט האלגנטי של השף גיא גמזו במסעדת אריא, היינו בטוחים שנונונו הוא המצאה של מוח מסטול ותאב מאנצ'יז. השילוב של לחמניות חלב רכות עם מילויים מושחתים כמו מק אנד צ'יז, בקר מפורק, שרימפס ביוזו ו – תחזיקו חזק – צ'יזקייק ואוכמניות, הוא בדיוק מה שצריך כדי לסיים את הערב בחיוך של חתול צ'שייר.
נונונו, הרצל 16 תל אביב, 03-9453111

נונונו. צילום: אנטולי מיכאלו
נונונו. צילום: אנטולי מיכאלו

אוכל בשוק

פנדה פיתה

אם צריך לבחור רק מקום אחד בשוק הכרמל לקחת אליו את התייר/ת שאיתכם – לכו לפנדה. נכון שהתור ארוך אבל הוא מתקדם מהר ופוגשים אנשים נחמדים, ועל הכובעים המצחיקים של הפנדות אפשר לדבר שעות. כשמגיעים לראש התור ונותנים ביס בפיתה הכל נשכח ונותר רק אושר מזוקק. ותשאלו את ג'יימי אוליבר.
פנדה, מל"ן 47 (שוק הכרמל) תל אביב, 052-2991880

שמואל

כי מי לא שמע על הקבב האגדי של שמואל? התשובה ברורה לחלוטין – תיירים! בלב שוק הכרמל, לצד בסטות הירקות, הפירות והתבלינים הצבעוניים, תוכלו להעביר לתייר את חוויית הקבב האולטימטיבי. כי איך אפשר בלי קצת אוכל של בית. בפיתה, בג'בטה, בצלחת? תשאירו להם את הבחירה.
שמואל, הכרמל 21 תל אביב, 03-6311650