הולכות כמו ג'יין: מכירות את העיר? בואו לגלות דברים חדשים

הפסטיבל (ע"ש העיתונאית ג'יין ג'ייקובס) מתקיים בכ-250 ערים מסביב לעולם וחוזר בסופ"ש הקרוב לעיר לאחר שנת הפסקה. בואו לבחור מסלול ונושא והצטרפו לסיורים

חדוה יערי (כותבת הטור) מדריכה סיור. צילום: ערגה יערי
חדוה יערי (כותבת הטור) מדריכה סיור. צילום: ערגה יערי

חושבים וחושבות שאתם מכירים ממש טוב את העיר שלנו, תל אביב-יפו? ובכן, תחשבו שוב. בסופשבוע הקרוב יש לכן הזדמנות לגלות אותה בעשרות דרכים חדשות, שלא דמיינתן.ם: "הליכות ג'יין" (Jane's Walk) – הפסטיבל האזרחי, עירוני ובינלאומי הכי שווה בעולם מגיע לעיר! הוא יתקיים ברחבי העיר בסוף השבוע הקרוב, בימים חמישי עד שבת.

יוצא לכם לשמוע עליו בפעם הראשונה? אז נעים להכיר: הליכות ג'יין מתקיימות כל שנה בתחילת מאי ביותר מ-250 ערים ברחבי העולם. ההליכות נוסדו בטורונטו  ב-2007, כדי לחגוג את מורשתה של ג'יין ג'ייקובס (1916-2006) – עיתונאית ואקטיביסטית אורבנית פורצת דרך שפעלה בארה"ב וקנדה משנות ה-60. בין היתר, קידמה ג'יין את התפיסה שתושבים הם ה-מומחים למקום בו הם חיים, ועודדה אותם לצאת ולהוביל הליכות (סיורים) בעירם כדי לספר אותה דרך נקודת המבט והחוויה הייחודית שלהם/ן.

ברוח זו, הפסטיבל מתקיים במהלך סופשבוע שלם המוקדש כולו להליכות עירוניות – כולן בהובלת תושבי/ות העיר ואוהביה. בקיצור: הזדמנות להכיר את העיר בגובה המדרכה בדרכים חדשות ומפתיעות, תוך הליכה, שיחה ומפגש עם א.נשים. הרוח האזרחית והעצמאית של הפסטיבל באה לידי ביטוי בכך שהוא מבוסס על התנדבות – גם המארגנים וגם מובילי ההליכות הם תושבים שעושים זאת ללא תמורה כספית, והשתתפות בכל ההליכות היא לחלוטין חינם.

הילה הראל מדריכה בתחנה המרכזית. צילום: חדוה יערי
הילה הראל מדריכה בתחנה המרכזית. צילום: חדוה יערי

בשנה שעברה, בגלל הקורונה, נאלצנו לקיים את הפסטיבל רק באופן וירטואלי (וקראנו לזה שיחות ג'יין). לשמחתנו, לכבוד עשור לקיומו של הפסטיבל המשובח הזה, אנו חוזרות לרחובות עם לא פחות מ-47 הליכות (!). את כולן בנו ויובילו תושבי/ות ואוהבי/ות העיר, במגוון רחב של נושאים: אקטיביזם ועירוניות בת-קיימא (עצים, אופניים, מרחב ציבורי, טבע עירוני), תכנון עירוני ואדריכלות, גוף-נפש-סביבה, יזמות קהילתית, היסטוריה אישית וקולקטיבית, ציור, מוסיקה, צילום, תנועה וכתיבה ועוד. רוצים להצטרף? כנסו לרשימת ההליכות שלנו כאן. רוצות לקבל את התוכניה למייל? כנסו לכאן

הכותבת מתנדבת בצוות ההפקה של האירוע, אדריכלית במקצועה ומתמחה בהכשרת תושבים/ות לסיורים מקומיים