למי קראת פרה? טום אביב פותח המבורגרייה חדשה

זוכה מאסטר שף לא נח לרגע. חצי שנה אחרי שפתח את קוקו במבינו הוא פותח את ה Fat Cow, מזללת המבורגרים שמבטיחה נתחים משובחים באווירת פשטות נינוחה

קוקו במבינו של השף טום אביב. צילום: דרור עינב
קוקו במבינו של השף טום אביב. צילום: דרור עינב
20 ביוני 2018

השף וזוכה מאסטר שף טום אביב עוד לא הספיק להתאושש מפתיחת קוקו במבינו וכבר פונה לפרויקט חדש – מזללת המבורגרים מעוצבת. "תזמנו את הפתיחה ל-3.7, בדיוק חצי שנה מהפתיחה של הקוקו. בחרנו בתאריך במיוחד בגלל הקארמה. זה מרגש ומפחיד קודם כל בגלל הרצון לשחזר את ההצלחה. שאלנו את עצמנו אם זה לא מהר מדי אבל אנחנו מאמינים במוצר. תמיד אמרתי שייקח זמן עד שאני אגיע לפאסט פוד, אבל מצאנו את הלוקיישן שהיה פעם טוטומה, והחלטנו לעשות המבורגר". השותפים אורי רז (קוקו במבינו, פיאצה, סושיאל קלאב, ריפאבליק) ואיתי ביטון (קוקו במבינו, פיאצה) שאלו את אביב למה הוא מכוון מבחינה קולינרית. התשובה שלו הייתה 'משהו פשוט'. "ההמבורגרים היום מאוד אמריקאיים עם הרבה תוספות, גבוהים כל כך שצריך בשבילם לסת לא מציאותית. אני רוצה את ההיפך: לחמניה, המבורגר ואיולי בלבד. לכן קראתי למנה KIS – קיפ איט סימפל". חסה, עגבניה ושאר ירקות נשארו בחוץ מתוך אמונה שהם לא יושבים טוב על בשר חם, מה שהעלה את השאלה איך מכניסים למנה עסיסיות. "הסוד נמצא בקציצה. אם עושים אותה מנתחים נכונים שהם מספיק ג'וסיים וטעימים, מקבלים חוויית בשר. גם על סטייק לא שמים חסה". חומר הגלם מגיע מ-Triger & Bar בשרונה מרקט. אביב הכיר את המקום כשחיפש בשר לקוקו במבינו והתאהב בבשר ובמי שמאחוריו, שגיא טריגר. "לדעתי הוא הקצב הכי טוב בארץ מבחינת טיפול ויישון. אני קונה ממנו לקוקו ומשלם פי שלושה אבל האיכות מצדיקה את המחיר. משיתוף פעולה התגלגלנו לשותפות ושגיא ייצר לנו קציצה שעשויה מנתחים מיושנים של בקר מקומי ופרות מנברסקה. חוויית הבשר היא הכי הדבר הכי קרוב לסטייק בלחמניה".

עוד כתבות שיעניינו אותך:
מסעדת הבריאות אורבן שמאן באה להדליק אתכם על סופר פוד
מה גורם לבתי קפה ומסעדות להפסיק לפעול בלילות?
שישה טרנדים קולינריים לכבוד הקיץ

טום אביב. צלם: ניר קידר
טום אביב. צלם: ניר קידר

הבשר מארה"ב מגיע כמשלוחים חיים?

"לא, מוטס בנתחים טריים. זה שאנחנו עושים מקום שמגיש בשר לא אומר שאין לנו חמלה. אני לא מכניס כבד אווז ועגל חלב לשום מקום שאני עובד בו. כל מה שלפי דעתי לא הומני נשאר בחוץ עד כמה שהמוצר טוב".

ההמבורגר ישקול 180 גרם ויוגש במסגרת תפריט מצומצם: המבורגר בייסיק, צ'יזבורגר עם גאודה ודיסטרקטד – המבורגר מפורק עטוף בפונדו גבינות צ'דר לבנה וכתומה, ג'ק דניאלס ובירה גינס. "אני מטיל על המוצר הזה את כל השאיפות הקולינריות שלי", הוא צוחק. "ניסינו לעשות פונדו, הבנתי שצריך להכניס אלכוהול והתחלתי לעשות תחקיר. אמרתי לעצמי שאם יין למה לא בירה ומשם זה התגלגל לוויסקי". הטעמים, לדבריו, עמוקים בגלל הגינס, בתוספת עקצוץ אלכוהולי שמקורו בג'ק דניאלס. חובבי חריף יוכלו להוסיף סחוג חלפיניו, ומי שירצה צ'יפס יקבל אותו בשתי ורסיות: רגיל ודירטי צ'יפס עם מלח בלאדי מרי פיקנטי. "אני חולה צ'יפס זיגזג עוד מבורגר ראנץ' כשהייתי ילד. הפלגנו עם רעיונות לוודג'ים מתפוחי אדמה ובסוף הגענו לצ'יפס זיגזג שכולם אוהבים". המחיר צפוי לעמוד על כ-40 ש"ח להמבורגר בייסיק. "לא נהיה מהמקומות האלה שאתה יודע איפה המחיר מתחיל ואז מתחיל להעמיס תוספות ומגיע בלי לשים לב ל-80 ש"ח. אני מעדיף שאנשים יאכלו שני המבורגרים מאשר לחמניה עם קציצה ומלא תוספות". תפריט האלכוהול יהיה אף הוא מצומצם ויכלול שניים-שלושה קוקטיילים בלבד. "אני קורא לזה slow food fast drinks. יהיו מיקסים מבוקבקים של ג'ין טוניק בטעמים וויסקי על בסיס מגניב, דברים שקל לשתות ליד המבורגר ולאו דווקא לדפוק את הראש".

אווירת הכפיים והקרחנה של קוקו במבינו, שמחלקת את הביקורות לכאלה שאוהבים וכאלה שלא, לא תשוכפל בפאט קאו. "זה היה הפיצוח הכי קשה", הוא מודה. "ניסינו לקחת את חוויית הקוקו שנמשכת מינימום שעה וחצי-שעתיים ולהפוך אותה לארוחה שנמשכת 30-40 דקות להגיע, לאכול את ההמבורגר הכי טעים שיש וללכת. מבחינה עיצובית זה יהיה מקום שכיף לצלם לאינסטגרם. בניגוד לקוקו שהוא מקום עם הרבה ורוד וסקס אפיל נשי, אותו סקס אפיל יהיה כאן במובן הגברי של המילה. לא גברי מצ'ואיסטי מרתיע אלא ניו מן של זקנים, קעקועים ואופנועים. יותר אירופה, פחות ארה"ב. הכל יהיה מאוד מדויק כי כקבוצה זה מה שאנחנו יודעים לעשות – אוכל נגיש וחוויה".

 Fat Cows
דיזנגוף 265, עדיין אין טלפון, החל מיום שלישי (3.7), פתוח בצהריים ובערב (שעות הפתיחה עדיין לא נקבעו)

[interaction id="5b1fb09c42cbb7546c1a6c4a"]