"המילטון" הסרט: דיסני שיחררה טריילר ראשון עם הקאסט המקורי

דיסני הקדימה את יציאתו של המחזמר המצולם, ואחרי חתימה על עסקת ענק הוא יגיע לקולנוע כבר ביולי הקרוב

המילטון. צילום: Getty Images
המילטון. צילום: Getty Images

אין טיסות, אין ברודווי וגם לא ווסט אנד, אבל יש לנו את דיסני: היום (שני) לבש האינטרנט חג עם העלייה לאוויר של הטריילר של "המילטון", והשמחה גדולה. מדובר למעשה בגרסה מצולמת של המחזמר, עם הקאסט המקורי מברודוויי, שתעלה לאקרנים שנה לפני התכנון – ב-3 ביולי הקרוב.

"לכולכם יש את החבר הזה שאומר, 'ראיתי את המיוזיקל עם הקאסט המקורי", אמר לין-מנואל מירנדה, שכתב את המיוזיקל, בריאיון לווראייטי. "אנחנו גונבים את ההתרברבות הזאת מכולם, כיוון שכולכם הולכים לראות את זה עם הקאסט המקורי".

המחזמר הפופולרי צולם כבר ב-2016, בשלושה מופעים שבהם הופיע הקאסט המקורי בהרכב מלא. המפיקים ומירנדה עבדו על הסרט מאז תוך מחשבה על הזמן המתאים ביותר להפצתו מבלי לפגוע בהצגות שלו. הסרט תוכנן לצאת לאקרנים בסוף 2021, אבל דיסני החליטה לשחרר אותו מוקדם יותר, בעסקה שהיקפה מוערך ב-75 מיליון דולר.

הצילומים בוימו על ידי תומאס קייל, שביים גם את המחזמר. "עבדנו במשך זמן רב כדי להגיע לתוצאה הכי טובה שאפשר, וטומי תרגם את המופע לסרט מרגש", אמר מירנדה לניו יורק טיימס, תוך שהוא מציין כי הפעם כל הצופים יזכו במושב הכי טוב.

צילומי "המילטון" ותרגומם לסרט קולנוע מצטרפים לז'אנר יחסית חדש בעולם, שעדיין מתפתח ולאחרונה הגיע גם לישראל. התיאטרון הלאומי המלכותי שבלונדון הוא השחקן הבולט בתחום, אבל הוא אינו היחיד ולא מדובר רק בדרמות כבדות. גם מיוזיקלס מהוללים מברודוויי והווסט אנד כמו "קינקי בוטס", "פוליז" ו"אמריקאי בפריז" מוקרנים בבתי הקולנוע.