רגע לפני הבחירות: 10 המנות הכי אמריקאיות בתל אביב

מסינמון רול הכי ממכר עד המילקשייק שמביא את כולם לחצר - בחירת המערכת: 10 המנות האמריקאיות הכי טובות בתל אביב

קראב קייק באוגי'ז. צילום: תומר הרמן
קראב קייק באוגי'ז. צילום: תומר הרמן
8 בנובמבר 2016

סינמון רול | Sweet Box

אם לנו יש רוגלך, האמריקאים לא זזים בלי סינמון רול חם על הבוקר. מדובר בבצק שמרים עשיר שהטקסטורה שלו נעה בין לחם לעוגה. השילוב בין הבצק, הקינמון, הסוכר והחמאה יוצר טעם חזק ומתוק בדיוק כמו שהאמריקאים אוהבים. לא פלא שרשת סינבון, שניסתה את מזלה באבן גבירול, היא מקדש קינמוני עם 750 סניפים ב־30 מדינות ברחבי העולם. במאפיית Sweet Box שכאן בשוק לוינסקי תמצאו תעתיק אחד לאחד של המאפה האמריקאי, עם קינמון מיובא שעושה את ההבדל. מחיר: 25 ש"ח לרול גדול, 12 ש"ח למיני רול.

Sweet Box

סינמון רול בסוויט בוקס. צילום: אנטולי מיכאלו
סינמון רול בסוויט בוקס. צילום: אנטולי מיכאלו

בייגל סלמון | נולה בייקרי

המטבח היהודי, שלו חלק מכובד בקולינריה האמריקאית, פורח בשנתיים האחרונות ומחזיר לאופנה קלאסיקות שנחשבו לפני עשרות שנים כאוכל מהגרים זול. קחו לדוגמה את הסלמון המעושן, הלקס וההרינג הכבוש; היום מעדניות יהודיות וכן בתי קפה שבהם תפריטי דלי מודרניים – כגון Russ & Daughters ו־Mile End באיסט וילג' – הפכו אותם לאחרונה למנות הנמכרות והמתויגות ביותר. בבייקרי האמריקאי בדיזנגוף תמצאו את המנה הקלאסית: בייגל סלמון מעושן עם גבינת שמנת, צלפים, בצל סגול ופלחי עגבנייה. מחיר: 42 ש"ח.

נולה בייקרי

בייגל סלמון בנולה בייקרי. צילום: שרית גופן
בייגל סלמון בנולה בייקרי. צילום: שרית גופן

כנפיים | דיקסי

הכנפיים, החלק הזול והזמין ביותר של העוף, הפכו להיות חלק בלתי נפרד מתרבות הטראש האמריקאית. KFC הפכו אותן לרשת שמגלגלת מיליונים ואלפי מזללות בשר מגישות אותן בתור מנה ראשונה עם תועפות חמאה. הרוטב העסיסי הזה – כן, באמריקה זה רוטב – שהופך כל דבר למלא טעם ועוד יותר מלא שומן והוא המרכיב המרכזי ברוטב הכנפיים )וההום פרייז( של מסעדת דיקסי. מחיר: 32־74 ש"ח ) 8־ 22 יחידות(.

דיקסי

כנפיים בדיקסי. צילום: אסף רזון
כנפיים בדיקסי. צילום: אסף רזון

ספייריבס | פונדק דה לוקס

צלעות החזיר היו ונשארו פופולריות מאוד במדינות דרום ארצות הברית כגון טקסס, לואיזיאנה, אלבמה ומיסיסיפי, בעיקר עקב היותן דוגמה אידיאלית ל־Soul Food. נתח זול ומלא שומן מתבשל עד לרכות מושלמת או מוצמד לרוטב ברביקיו בשידוך אלוהי. במזללת הבשרים היפואית, שכולה שיר הלל לבשר המעושן של מדינות הדרום, תמצאו 350 גר' של נתחי ספייריבס חזיר מעושנים במשך 14 שעות המוגשים בזיגוג של ברבן ומייפל בתוספת לחם תירס ורוטב ברביקיו מסורתי. מחיר: 74 ש"ח.

פונדק דה לוקס

ספייריבס בפונדק דה לוקס. צילום: אנטולי מיכאלו
ספייריבס בפונדק דה לוקס. צילום: אנטולי מיכאלו

פיצה | פיצה ברוקלין

ברבות השנים הפכה הפיצה האיטלקית לסמל עבור דור הנטפליקס האמריקאי שמוכן למכור את אימא שלו תמורת האפשרות לשבת על הספה עם חיבור מהיר לאינטרנט, להזמין פיצה בלחיצת כפתור וחוץ מזה לא לעשות כלום. לפני חודש הצטרפה לתל אביב שחקנית חיזוק מכובדת: פיצה ברוקלין – הבייבי החדשה של יריב הדרו, אמן הפיצות האיטלקיות מהפיצה בבוגרשוב, שעטופה כולה בקונספט ניו יורקי ומוגשת בקוטר 50 ס"מ. הנציגה הבולטת: "פיצה הוואי" עם אננס, בייקון והאם – שילוב סטלני אך מנצח בין מתוק למלוח. מחיר: 16 ש"ח למשולש, 96 ש"ח למגש.

ברוקלין, דיזנגוף 276, תל אביב. ראשון-חמישי, שבת 16:00-24:00 שישי 12:00-24:00

ברוקלין פיצה. צילום: יולי גורודינסקי
ברוקלין פיצה. צילום: יולי גורודינסקי

צ'יזבורגר | אמריקה בורגר

אף על פי שאין דבר אמריקאי יותר מהמבורגר תעשייתי (היוש, קציצה דחוסה ומתועשת בשלל רטבים זרחניים), בשנים האחרונות המאכל הלאומי זוכה לעדנה מחודשת. מה שהיה פעם ארוחה זולה ומהירה למאות אלפי אוביס ברחבי היבשת, שוכלל לכדי מנת גורמה עם בשר בקר איכותי ותוספות שלא היו מביישות שום מחלקה ברשת הול פודס. את הקלאסיקה הגריזית ביותר, הצ'יזבורגר, תוכלו למצוא באמריקה בורגר עם גבינת צ'דר, בצל סגול כבוש, קטשופ, מיונז ומלפפון חמוץ. רוצים לשדרג? בייקון ב־7 ש"ח יעשה את העבודה. מחיר: 50 ש"ח.

אמריקה בורגר

צ'יזבורגר באמריקה בורגר. צילום: בועז לביא
צ'יזבורגר באמריקה בורגר. צילום: בועז לביא

מילקשייק | שייק אאוט

באחת הסצנות המפורסמות ב"ספרות זולה" של טרנטינו, ג'ון טרבולטה וסמואל ל' ג'קסון מנהלים דיון על המבורגרים בדרכם לרכוש Burger and a Shake – השילוב האמריקאי האולטימטיבי. רוב האמריקאים ודאי יודו שהדובדבן שבקצפת הסעודה האמריקאית הוא הדובדבן שעל הקצפת שצפה על מילקשייק סמיך. בשייק אאוט – דוכן המילקשייקים בפלורנטין (ועכשיו גם בדיזנגוף) – מוזגים לכוס בנפח ליטר מילקשייק שמכיל כל מה שאפשר, למעט המבורגר: החל מכיף כף ופסק זמן עד לריס'ס, קינדר בואנו ופררו רושה. מחיר: 24־29 ש"ח.

שייק אאוט

מילקשייק ורוד בשייק אאוט (צילום: איליה מלניקוב)
מילקשייק ורוד בשייק אאוט (צילום: איליה מלניקוב)

קוקטייל | פרנץ' 57

בכל הנוגע לאלכוהול לניו אורלינס שמור מקום של כבוד בהיכל התהילה האמריקאי. העיר שבה נולדו מוזיקת הג'אז ומוזיקת הבלוז יצרה תרבות שתייה והולידה קוקטיילים שנמכרים כיום בברים ברחבי העולם. הקוקטייל המזוהה ביותר, שהפך למשקה הלאומי של לואיזיאנה, הוא הסזארק, שהומצא על ידי רוקח מקומי כתרופת עשבי תיבול נגד כאבי בטן. התרופה הפכה למשקה פופולרי שעם השנים שודרג לקוקטייל על בסיס קוניאק או וויסקי עם הרבה ביטרס. בפרנץ' 57 מגישים אותו בגרסה הקלאסית עם קוניאק 52 (Pierre Ferrand 1840 ש"ח) או עם וויסקי שיפון (62 ש"ח).

פרנץ' 57

קוקטייל בפרנץ' 57. צילום: תומר יפת
קוקטייל בפרנץ' 57. צילום: תומר יפת

קראב קייק | אוגי'ז

קציצות הסרטנים המפורסמות, שנולדו לאורך חופיה של ארצות הברית, הן מנת דגל גם במדינות אמריקאיות שלא סמוכות לים. הן מורכבות מבשר סרטנים מבושל שעובר אפייה וטיגון ומוגשות עם צ'יפס ורוטב טרטר להשלמת הקראנצ'יות. מנת הקראב קייק של אוגי'ז מוגשת בימי שלישי כחלק מתפריט "פרובינס טאון" שכולו מחווה לקיץ האמריקאי בקייפ קוד. היא עשויה מבשר סרטנים טרי שמתובל במעט טבסקו, עירית וטרגון. הקציצות מצופות בפנקו, נכנסות לטיגון קל, מונחות על פרוסת עגבנייה ירוקה מטוגנת ומעל כל זה מועלית התוספת המושלמת: ביצה עלומה עטופה ברוטב הולנדז תרד. מחיר: 52 ש"ח.

Oggie‘s

קראב קייק באוגי'ז. צילום: תומר הרמן
קראב קייק באוגי'ז. צילום: תומר הרמן

צ'יז קייק | קופי בר

דחוסה, קרמית, רכה ומדויקת – עוגת הגבינה הניו יורקית מוכיחה בכל פעם מחדש עד כמה היא ממכרת. גבינת שמנת, שמנת מתוקה, ביצים וסוכר – והנה במחי מתכון קיבלתם את כל מה שטוב באמריקה: אחוזי שומן גבוהים, גבינה סותמת עורקים וגודל פרוסה שמתאים למשפחת רד נקס. בתל אביב תוכלו למצוא אותה בקופי בר ומדי פעם כקינוח אורח בהוטל מונטיפיורי, בבראסרי ובדליקטסן. הסוד, כך גונב לאוזנינו, הוא פתיחת התנור באמצע
האפייה. מחיר: 38 ש"ח.

קופי בר

עוגת גבינה של הקופי בר. צילום: עידית בן עוליאל
עוגת גבינה של הקופי בר. צילום: עידית בן עוליאל