פרסי האוכל 2018: המעדנייה הטובה ביותר בתל אביב

כשאיו כוח לבשל או לצאת לארוחה במסעדה, אלו הן 8 המעדניות הכי טובות של השנה, אלו שתמיד אפשר למצוא בהן משהו טעים לקחת הביתה ולתקתק ארוחה בכלום זמן

חיים רפאל. צילום: נמרוד סונדרס
חיים רפאל. צילום: נמרוד סונדרס
22 בנובמבר 2018

לפעמים לא ממש בא לנו לצאת למסעדה, וגם לא תמיד יש כוח לבשל ארוחה מושקעת בבית. למזלנו, העיר התמלאה בשנים האחרונות במעדניות מעולות, שאפשר לקנות בהן הכל. מחומרי גלם מיוחדים, גבינות ונקניקים ועד אוכל מוכן וכריכים שווים, שחוסכים המון עבודה. אלו הן 8 המעדניות המצטיינות של השנה.

אגתה  

הייחוד של אגתה הוא משלוחים אוויריים של מוצרים על בסיס שבועי. כך מתעופפות לכאן באופן רוטיני חמאות ופטריות כמהין, גאודה מיושנת שישה חודשים, פרמזן רג'יאנו שמיושנת 24 חודשים ושאר גבינות ארומטיות לצד נקניקים, עשרות סוגי פסטות, מבחר חרדלים וגם הרינג הולנדי, סלמון צרפתי, ריבות מפרובאנס, וקרם פרש מנורמנדי. אם המבחר העצום גרם לכם לצורך דחוף לנוח לרגע ולאכול משהו, תוכלו לשבת ולנשנש כריכים מושקעים במיוחד פלטת גבינות או נקניקים ואפילו פסטות וסלטים.

מעדניית אגת'ה (צילום: אנטולי מיכאלו)
מעדניית אגת'ה (צילום: אנטולי מיכאלו)

דליקטסן

מתי ורותי ברודו המציאו מחדש את מושג ה"דלי" וכדרכם הלכו על זה ביג טיים. המעדנייה שלהם ביהודה הלוי, המושפעת ממעדניית זייברס הניו יורקית, מציעה מבחר מסחרר מהכל ובדקדקנות איכותית של פיינשמקרים. בצד אחד של המבנה יציעו לכם אוכל מבושל ומהביל לאכילה במקום או הביתה, ובצד השני גבינות ונקניקים המיובאים מאירופה, ריבות, כבושים, לחמים ומאפים מתוצרת הבייקרי, ואפילו קצת ירקות מובחרים ופירות. זקוקים גם לאיזו חבילת שוקולד מרשימה להביא למארחים בחג השני או זר פרחים לסבתא? הכל כאן יפיפה. מו-ש.

דליקטסן. צילום: שירן כרמל
דליקטסן. צילום: שירן כרמל

חוות צוק המעדניה

מעט מאוד מקומות יכולים להניב כזה בציר של אוכל טעים בצורה קיצונית, שיכול להוות פתרון למגוון של סוגי ארוחות: מיום יומיות (בתמחור סביר) ועד אירועי פרימיום (יקרים ויוקרתיים). חומרי הגלם של המעדנייה נאספו על ידי החוואי תומר צוק והשף אסף שנער הישר מהחווה, עם דגש על האטליז שבו מוצגים לראווה נתחים מיושנים מובחרים, ובמיוחד טלאים שגדלים בחווה של צוק, אבל מנעד האפשרויות גדול בהרבה. במקרר הסלטים תמצאו מבחר מוצלח, וכמובן שגם גבינות הבוטיק המקומיות מצוינות. אם נקלעתם לכאן, תתקשו שלא להישאר לארוחה מסעירה על הבר. בשנה האחרונה המעדנייה גם עברה לפינת הרחוב וגדלה, כך שהמבחר מסחרר אפילו יותר.

חיים רפאל

המעדנייה הקטנה של חיים רפאל נמצאת ברחוב לוינסקי ופועלת מאז סוף שנות החמישים. עיקר המוצרים על טהרת המטבח הבלקני; גבינות שונות, עלי גפן, זיתים מיוון וליקרים שונים. נוסף לכל אלה אפשר לרכוש גם דגים מלוחים, חמוצים מכל הסוגים, לחמים ורטבים. ברביעי-חמישי-שישי מתנקזים לכאן מאכלים מבושלים נפלאים כמו קציצות כרישה או תרד או מאפי גבינה. התורים בשישי בבוקר הם בלתי נגמרים ולפעמים נראה שעושים מאמץ כן כדי לעכב את הלקוחות במקום. מסקנה הכרחית, הקדימו את הקניות לרביעי או חמישי.

חיים רפאל
חיים רפאל

יום טוב  

המעדנייה הבלקנית המצוינת הזאת פועלת מאז 1947 וכיום היא מנוהלת בהמון אדיבות ושמחת חיים של יומי שם טוב הצעיר ואחיו. מלבד מגוון זיתים וכבושים, מבחר מגוון של גבינות מעולות ושמני זית מובחרים, גידל פה יום טוב דור שלם של טבעונים שהוא מטפח בעזרת סדרות של ממרחים טבעוניים ומעדנים על טוהרת הצומח. משקאות אוזו, סאקה, עלי גפן שסבא ממלא ופרחי היביסקוס ממולאים גבינה בטעם עוקצני מתוק ואכזרי הופכים את יום טוב לנקודת חובה בשוק לוינסקי.

מעדניית יום טוב. צילום: מרב סריג
מעדניית יום טוב. צילום: מרב סריג

סוליקה

המעדניה של השף אבי ביטון שרגיל לבשל גורמה עילי (קפה פופולר, לשעבר מסעדת אדורה וכן קייטרינג מזל טלה) בבניינים החדשים בקצה המערבי של רחוב אינשטיין ברמת אביב פתוחה לישיבה במקום או לאיסוף תבשילים הביתה שמחזירים את ביטון למטבח הטורקי־מרוקאי של בית ילדותו בפרדס כץ. ביתי, אישי, חם ומחבק.

משק ברזילי המעדניה

המעדניה של משק ברזילי היא בעצם אנטיתזה למעדניה. במקום מוצרים מיובאים תמצאו פה חומרי גלם מקומיים בלבד, במקום בשרים מעובדים ונקניקים תריירו לכם על אוכל טבעוני המבושל במקום ובמקום לקחת הכל הביתה תוכלו גם להתיישב ולאכול במקום. בין המנות המשתנות טופו קארי, לזנייה טבעונית וקציצות כוסמת, וכן לחמי מחמצת הנאפים במסעדה הסמוכה, גבינות טבעוניות בייתיות מאגוזים וסויה, ירקות טריים של יבולי בר, יינות ישראלים, מנבטות ומיכלים לכבישת כרוב. הצטיידו כאן בשביל האורחים הטבעונים שלכם, ותגלו שאתם מחסלים להם את האוכל לפני שהם מגיעים.

מרקטו

מי שרוצה להצטייר כמארח האופטימלי שהוא גם בשלן על וגם נראה כאילו הרגע התעורר משנ"צ נינוחה – יערוך קניות במרקטו. ההתמחות המרכזית פה היא הבשרים. יסדרו לכם את כל נתחי הבשר והקישקע עם שומן האווז שתזדקקו להם בשביל להעמיד סיר חמין חורפי כהלכתו שזקוק רק לגיבוי של שעועית ותפוחי אדמה. הקונספט של חומרי גלם שממתינים כמו למסדר המפקד כדי להיכנס לסיר הביתי שלכם, תקף גם לגבי נתחי בקר לגולאש או עצמות מח. גבינות, נקניקים, דים סאם קפואים ויינות ישלימו לכם את סל הקניות לכל ארוחה.

מרקטו. צילום יח"צ מרקטו
מרקטו. צילום יח"צ מרקטו