הכי לוהטים בתל אביב: המרקים החדשים שיחזיקו אתכם בחורף

ראמן מרוקאי של אורן אסידו. אולה (צילום: מתוך עמוד האינסטגרם orenasido@)
ראמן מרוקאי של אורן אסידו. אולה (צילום: מתוך עמוד האינסטגרם orenasido@)

זהו, כנראה שזה קורה, החורף בא ואפשר להסתער עוד היום על מרק חמים ומנחם. מסעדות ומזללות העיר נערכות כבר שבועות ארוכים לבוא העונה הקרה והמציאו שלל מרקים חדשים שחובה לנסות, החל ממרק קסם שהמרוקאים מאמינים שמבריא כל חולי ועד למרק פירות ים עמוס בכל הטוב של האוקיינוס

12 בדצמבר 2022

מרק הוא לעד הפיתרון המושלם לימים הקרים, והנה לכבוד סוף דצמבר עושה רושם שהם סוף סוף כאן. אפשר וצריך להתחיל להתחמם, אם אתם מבינים למה אנחנו מתכוונים. אנחנו מתכוונים למרק. אז אספנו עשרה מרקים יוצאי דופן שצצים לראשונה החורף, כדי שתוכלו להתחמם בחוץ. אם במקרה אתם תקועים חולים בבית, אולי עדיף שתלכו על משהו קלאסי – כמו אחד מהמרקים המצוינים ברשימת המרקים הקלאסיים שלנו.

1. קפוצ'ינו בצל | פאסטל

מרק בצל, מכירים? שף גל בן משה מחיל עליו את חוקי כוכבי מישלן, מפרק ומרכיב מחדש ומגיש כקפוצ'ינו בצל ובו פחזניית גוז'ר במילוי גבינת גרוייר. ציר צלול שבושל עם בצלים מקורמלים עובר מעין הקפצה עם חלב ושמנת שמעניקים לכל העסק מרקם מלטף וטעמי אוממי. הרכיבים שיוצרים את הטעם המוכר נוכחים אך הם מבושלים, מצולחתים ומוגשים אחרת. 58 ש"ח.
שדרות שאול המלך 27

ככה עושים מרק בצל? פאסטל (צילום אסף קרלה)
ככה עושים מרק בצל? פאסטל (צילום אסף קרלה)

2. בויאבז מארסיי | שאראק

למרות הפרידה משותפו והלוקיישן המנוחס, שף רוסלאן אוסוב ממשיך להוביל את שאראק ביד בוטחת. את החורף הנוכחי הוא פותח עם מרק הדגים האיקוני ממארסיי – ציר דגים בניחוח פרנו ובו כל טוב הים: שרימפס, קלמרי, מולים, סרטן כחול, פילה דג ים וירקות חורף, ולידו וברוסקטה פריכה מרוחה באיולי פלפלים. 87 ש"ח.
בן יהודה 120

ביי, אנחנו במארסיי עכשיו. הבויאבז של שאראק (צילום מאור ראבי)
ביי, אנחנו במארסיי עכשיו. הבויאבז של שאראק (צילום מאור ראבי)

3. מלוחייה | פלאפל שניצל חמידו

אם טרם גיליתם את המקום הסודי הכי לא סודי ביפו, יפה שעה אחת קודם. בתפריט המרקים המשתנה תוכלו למצוא מדי פעם מלוחייה, המרק המצרי למיטיבי לכת שכמעט ואינו מוגש בגבולות תל אביב. המחיר מצחיק, 25 ש"ח בלבד, ותמורת 20 ש"ח נוספים תקבלו קערית אורז שכבר יוצרת ארוחה שלמה ומשביעה.
שדרות ירושלים 127

الشغل اصح بس عنا ????

Posted by ‎פלאפל חמידו‎ on Tuesday, August 23, 2022

4. מרק עגבניות וריזוטו | סופלייר

כשהסופלייר מתעורר סימן שהחורף כאן: המרקייה שמפציעה זו השנה השלישית (ללא בנצי ארבל הפעם) מציעה מגוון שיכול לבדו לסגור לנו את הרשימה וגם ספיישלים מתחלפים. מרק עגבניות סמיך ועשיר בתוספת ריזוטו, פרמזן ופסטו, טייק אוף איטלקי על מרק עגבניות ואורז, עשה לנו את זה במיוחד. 39 ש"ח לחצי ליטר/59 ש"ח לליטר.
כיכר מלכי ישראל 5, המגדלור – רחבעם זאבי (גנדי) 1, תל גיבורים 5 (בית טפר) ובוולט

5. ראמן מרוקאי | Ole

הנה משהו שמשך לנו את תשומת הלב: ראמן מרוקאי ששף אורן אסידו מכין במסעדת אולה מציר דגים על בסיס אריסה ובתוכו דג מפורק, שמן ראטה, כוסברה, בצל ירוק, ליים וביצה רכה. אם כבר טעמתם את כל הראמנים בעיר שבסופו של יום די דומים זה לזה, כאן יש משהו שונה לגמרי, גם אם לא זול בכלל. 124 ש"ח
שביל האטד 5

6. חשו | בוטרגה

אנחנו גאים לומר שהתאהבנו בפריאל שבו עוד לפני משחקי השף בגלל הצניעות, הכישרון והלוק השברירי. לאחר שטעמתם את הבצלים הממולאים שלה תנו צ'אנס למרק חשו שהיא מכינה לפי מתכון של אביה מסולת, שום והרבה כוסברה ופטרוזיליה. המרוקאים מאמינים שחשו מרפא חולים, וגם לבריאים בטוח לא יזיק. 38 ש"ח
רבי עקיבא 20

אם אי פעם חלמתם לטבוע, זו הדרך. מרק חשו, בוטרגה (צילום: יעקב בלומנטל)
אם אי פעם חלמתם לטבוע, זו הדרך. מרק חשו, בוטרגה (צילום: יעקב בלומנטל)

7. מרק דגים צהוב | מרלוזה

החורף הנוכחי עומד בסימן מרקי דגים, כך נראה. במסעדה שבשוק הכרמל מגיש השף דור אבן מרק דגים צהוב עם כל טוב החורף: ציר דגים, מחית עגבניות צהובות, רצועות דג צלויות בגריל, תרד, זוקיני ואפונת שלג. 58 ש"ח
חבשוש 39

דייג אוהב דגים? מרלוזה (צילום נועם פריסמן)
דייג אוהב דגים? מרלוזה (צילום נועם פריסמן)

8. לגמן | אריא

מאז ששף מושיקו אברהם החל להוביל את אריא, לתפריט נוספו טייק אופים מהמטבח הבוכרי שעליו גדל. את מרק הלגמן המסורתי הוא מכין מציר בקר עם פלפלים מתוקים וחריפים ובתוכו פרוסות צלעות בקר בבישול ארוך, שומר, אטריות בעבודת יד וביצת שליו רכה. תמורת התענוג תיאלצו להיפרד מ-136 ש"ח, בכל זאת מסעדת שף ומרק שהוא ארוחה מלאה.
נחלת בנימין 66

9. מרק דגים מפארוס | גרקו

במסעדת גרקו מנצלים את מאגר המתכונים העשיר של המטבח היוני בכל הנוגע למרקים ומכינים בכך יום סיר מתחלף כדי שלא ישעמם. האי פארוס, שהפך בשנים האחרונות למושבה ישראלית לכל דבר, משמש השראה למרק עשיר ומחמם שמשקף את החורף ביוון – ציר דגים וירקות בניחוח אוזו, מולים, קלאמרי ושרימפס ודאקוס – פרוסת לחם קלוי שמוגשת בצד. עצמנו עיניים ונזרקנו בדמיון לנמל של נאוסה. 48 ש"ח.
גרקו 

יש כאן גם מרק בין כל השפע. גרקו (צילום נועם פריסמן)
יש כאן גם מרק בין כל השפע. גרקו (צילום נועם פריסמן)

10. דושפרה | דליסימו

על עצם הגשת דושפרה בעיר שמקדשת את חנן מרגילן כבר מגיע לדליסימו ריספקט. במעדנייה שהפכה למסעדה מוגש הדושפרה כציר עוף ובו כיסונים די גדולים במילוי בשר. אפשר ליהנות מהמנה כמות שהיא או להוסיף נענע מיובשת ותמרינדי שמגיעים בכלים נפרדים, רק בזהירות עם הכמויות שלא תהרסו את המרק כולו (אל תשאלו איך אנחנו יודעים). 59 ש"ח.
הרצל 4

דושפרה בדליסימו (צילום דן מור מדיה)
דושפרה בדליסימו (צילום דן מור מדיה)