המשך פעילות מועדון הבייבידולס יותנה בהריסת החדרים הפרטיים

ועדת המשנה לתכנון ובנייה בעיריית תל אביב ביטלה את האישור לשימוש חורג למועדון החשפנות, בעקבות החשד כי החדרים הפרטיים במקום משמשים לזנות

מועדון הבייבידולס. צילום: יולי גורודינסקי
מועדון הבייבידולס. צילום: יולי גורודינסקי
28 באוגוסט 2015

בעקבות חשיפת טיים אאוט, התעקשותם של חברי סיעת מרצ במועצת העיר תל אביב והמחאה שעוררה ההחלטה לאשר את המשך פתיחתו של מועדון החשפנות הבייבידולס, החליטה השבוע ועדת המשנה לתכנון ובנייה בעירייה להתנות את רישוי העסק בהריסת החדרים הפרטיים הפועלים במקום ושעל פי החשד משמשים לזנות.

"בעקבות ההד התקשורתי והציבורי שגרמה ההחלטה לאשר את היתר השימוש החורג למועדון באגף התכנון ובניה, החליטו לבחון מחדש את הבקשה שהגישו בעליו והתברר שהחדרים הפרטיים לא מופיעים בבקשה ולא קיימים בתוכניות המקום המאושרות", מספר חבר מועצת עיריית תל אביב (מרצ) מיקי גיצין. "גם המשטרה העבירה חוות דעת לעירייה כי ישנו חשד שהחדרים האלה משמשים כבית בושת. בעלי המקום נדרשו להרוס את החדרים עוד השבוע". לאור הגילוי החדש הוחלט בעיריית תל אביב להורות על בעלי המקום להרוס ולאטום את החדרים הפרטיים ולא יישלל רישוי העסק של המועדון. לדברי גיצין, "מדובר בשמחה קטנה", מוסיפה חברת מועצת העיר מטעם מרצ גבי לסקי. "עדיין נשים רבות מנוצלות בתעשיית המין בישראל, רק לאחרונה הינו עדים למוות מיותר של אשה שנוצלה במשך שנים רבות. אמשיך להאבק כדי להפוך את תל אביב לעיר האוסרת לחלוטין ניהול מועדוני חשפנות בתחומה".

השטח שבו נמצא המועדון מיועד לתעשייה, ולכן הוא זקוק להיתר לשימוש חורג מהעירייה. לפני כחודשיים פג תוקף ההיתר ובעליו הגישו בקשה לחידושו. כל חברי המועצה שנכחו בישיבה הראשונה שעסקה בנושא, בחודש יוני האחרון, הצביעו בעד מתן היתר עד 2018. "כשהבקשה הוגשה לראשונה נכתב שהמקום הוא דיסקוטק ולכן חלק מחברי הוועדה הצביעו בעד, כולל הדתיים", הסבירו חברי המועצה גבי לסקי ומיקי גיצין.

אך לאחר ההצבעה הראשונה הגיעו לידיהם של לסקי וגיצין עדויות מלקוחות ומארגוני נשים כי במועדון ניתנים גם שירותי זנות, והוא לא משמש רק כמועדון חשפנות. גיצין ביקש לקיים דיון מחודש במתן ההיתר והודיע כי הוא מתנגד לאישור הבקשה. גם לסקי הודיעה שתצביע נגד. "בדיון החוזר הבאתי סרטון שצולם שם וגם רציתי להכניס נציגה מארגון שעוסק בהוצאת נשים ממעגל הזנות שמודעת למתחולל במועדוני חשפנות, אבל חברי הוועדה לא אפשרו זאת", אמרה.

לנוכח העדויות החליטו חברי הוועדה לערוך סיור פתע במקום כדי לגלות אם בחדרים הפרטיים נמכרים שירותי זנות. אלא שהעובדה שפרוטוקול הדיון מופיע באתר העירייה וגלוי לכל קצת סותרת את אלמנט ההפתעה. בעקבות הסיור סיפר איתי פנקס, שהצביע נגד הבקשה: "הקו האדום עובר מבחינתי במקום שבו מופיעים חדרונים אחוריים. כאן מסתיימת האמנות ונפתח פתח לניצול"."כשהגענו למועדון גיליתי לתדהמתי שהסיור היה מתואם מראש", טענה לסקי. "לא הייתה פעילות שוטפת במקום ולא היו נשים שיכולנו לדבר איתן. ביקשתי לעלות לקומה השנייה, שבה יש מה שנקרא חדרים פרטיים עם ספה נמוכה, מראות ושרפרף קטן שעליו נייר טואלט. לי זה הספיק כדי לחזק את העדויות שקיבלתי על מה שמתרחש בחדרים, וזו עילה מספקת לא לאפשר את הפעילות הזאת".

לאחר סיור הפתע עלתה הבקשה לדיון חוזר בוועדה ורוב חבריי הועדה, ביניהם אסף זמיר, דורון ספיר וארנון גלעדי, הצביעו בעד מתן ההיתר לבייבידולס. גם המשטרה לא הביעה את התנגדותה למתן ההיתר ואישרה את המשך פתיחתו. בעקבות ההחלטה פורסמו בטיים אאוט עדויות על המתרחש במועדוני החשפנות בעיר: "הגעתי למועדון הזה כבר פעמיים רק בשביל לונה", אמר גבר צעיר, לקוח בבייבידולס, שהסביר לכתב העיתון כיצד לקבל לאפ־דאנס בתשלום של 25 ש"ח מהחשפנית המכונה לונה. "הן רוצות בסביבות ה־500 למציצה", הוסיף כשנשאל על האפשרות לקבל במקום שירותי מין בתשלום. מאוחר יותר הוא משך את החשפנית לעבר החדרים הפרטיים שבקומה העליונה. כעת החדרים הללו יסגרו, אך מועדון החשפנות ימשיך לפעול.