למי קראתם שאריות?! אלו 15 הנקניקיות הכי טובות בתל אביב

מנת שף. סוטה (צילום גיא חביב)
מנת שף. סוטה (צילום גיא חביב)

פעם היא נחשבה למזון נחות או ג'אנק פוד, אבל מאז זרמו הרבה חרדל ומיונז בנהר והעיר מתהדרת במגוון מכובד של נקניקיות שמנמנות, טעימות ואיכותיות. כל שנותר הוא לנעוץ שיניים ולדפוק ביס (ולא, לא התכוונו שזה ייצא גס)

28 ביוני 2023

החורף כאן, עונת הנדידה לברלין בעיצומה, ורגע לפני שאתם אורזים מזוודה ומתחפפים מפה הרשו לנו לעשות את המעשה הציוני ולהפציר בכם: יש נקניקיות טעימות גם כאן! אצלנו! נקניקיות ציוניות! או לפחות ישראליות! הנה, אספנו לכם את הנקניקיות הטובות ביותר בתל אביב, גילטי פלז'ר מושלם לכל מי שנשאר כאן כדי להיאבק על המולדת. לא נכנע

1. Soté Urbandog

מה שאהרוני עשה לעוף – החבר'ה משוק הכרמל עושים לנקניקייה. בתפריט הסוטה (בקטע טוב, כן?) מככבים נקניקיית בקר יפנית משובצת צ'דר וגאודה ונקניקיית עוף עם סלט מלפפונים תאילנדי; נקניקיית טלה עם סלסת תירס ואיולי עשבים; קורן דוגס וספיישלים משוגעים, שמוכיחים שגם המאכל הכי בנאלי יכול להשתדרג לרמת מנת שף (מ-30 ש"ח).
שפ"ר 2

להיות סוטה זו לא בושה. sote urbandog (צילום גיא חביב)
להיות סוטה זו לא בושה. sote urbandog (צילום גיא חביב)

2. חגי לביא

בדיי ג'וב שלו חגי לביא עובד בקצבייה של אהרוני ובונה תפריטי שרקוטרי למסעדות נחשבות, גן השקמים למשל. בזמנו הפנוי הוא משתעשע במוצרי בשר ובין היתר מייצר בעבודת יד בראטוורסט, צ'וריסוס ומרגז קלאסיות (מ-125 ש"ח לקילו, 12 יחידות, בהזמנה מראש) וספיישלים אקסטרימיים, למשל נקניקיות שרימפס וחמאה חומה (90 ש"ח ל-2 יחידות. בראשון ושני הבא תוכלו לטעום את כל היופי הזה בפופ אפ בכריסטוף סלון יין (2-3.7, מ-18:00).
להזמנות 

3. מיטבר/נקסט דור

מסעדת הבשר והבר הצמוד אינם רק גו טו של האליטה הקולינרית בעיר אלא גם מקום בילוי חף מפוזה, עם אוכל טוב ואלכוהול טוב. בבר אפשר לנשנש נקניקיות קנקרס עם ארטישוק צלוי, בצל מטוגן וחרדל (86 ש"ח) ובמסעדה  נקניקיות בקר מתוצרת בית עם שום קונפי ותימין עם בצל מטוגן כרוב כבוש ביתי, המוגשות כמנה ראשונה או עיקרית (48/92 ש"ח). אם נשאר מקום לעוד בשר, במרחק דקת הליכה נפתח לאחרונה סניף חדש של המיטבר בורגר (אבן גבירול 67).
שדרות ח"ן 52, תל אביב

4. ערן ביק

בקבוצות פריקים של בשר, שמו של ערן ביק עובר מפה לאוזן כנקניקן (או מנקנק?) ארטיזנלי, שבחנות האונליין שלו מופיעות נקניקיית גאודה תימין עסיסית וסקסית, נקניקיית צ'דר חלפיניו פיקנטית ועוד גרסאות יצירתיות. אחת לחודש בערך עורך ביק פופ אפ/הפנינג נקניקיות קרניבורי וכדאי לעקוב באינסטגרם. האירוע הבא יתקיים במסגרת פסטיבל "דפוס חוזר" לאמנות, קליגרפיה וטיפוגרפיה בשיתוף עם עיריית תל אביב (12.7 מ-18:00).
הזמנות באתר

5. בית תאילנדי/קאב קם

במסעדה ובבר הכי תאילנדיים בעיר לא מתפשרים על אותנטיות, גם אם היא לא מסתדרת עם חוקי הכשרות והאג'נדה הלאומית. סאיי קוק איסן, נקניקיות בשר לבן מסורתיות ממחוז איסאן, מיוצרות בטכניקת התססה מהירה בסטיקי רייס, שום ופלפל שחור, והן מוגשות עם ג'ינג'ר, בוטנים ופלפל חריף. בירה תאילנדית ליד ואתם מסודרים. 52 ש"ח.
בית תאילנדי

בשר לבן בלי להתנצל. בית תאילנדי (צילום יח"צ)
בשר לבן בלי להתנצל. בית תאילנדי (צילום יח"צ)

6. המנזר

מי שחושב שהמנזר הוא רק מקום לג'וינט ובירה, שיתבייש לו. בבר שאוחז באחד המטבחים הטובים בעיר מוגש תפריט מתחלף כטוב לבם של הבעלים ליאור הרגיל וצוות המטבח. למשל מרגז על מגש עם פיתה, טחינה, סלסה וסחוג (60 ש"ח) ונקניקייה "סליזית" מפעם (פיתוח משותף עם יצרן הנקניקיות אלן טלמור) בלחמנייה או בצלחת עם פירה קטיפתי ליד.
המנזר

7. שרקוטרי אלעד שמש

ואם במנזר עסקינן: אלעד שמש, בעבר שף המקום, יצא לדרך עצמאית כשרקוטייה ופיתח ליין נקניקיות ארטיזנליות בעבודת יד, ללא חומרים משמרים וצבעי מאכל. בתפריט תוכלו למצוא ‎סלופי קיד (שבמקור נועדה לילדים) ברוטב ברביקיו ובצל מקורמל, בורווס דרום אפריקנית מסורתית ועוד גרסאות שלוקחות את הקונספט לקצה.
הזמנות באתר 

8. בירגארדן פאולנר

אין צורך לחכות לאוקטוברפסט צונן שלא יבוא כדי לשבת בביר גארדן כמו במינכן, לשתות פאולנר צוננת ולזלול קאריוורסט – נקניקייה שמנמנה ועסיסית בקרם קארי, עגבניות שרי ושעועית ירוקה (51 ש"ח) או נשנוש בווארי – נקניקיות קטנטנות עם תפוחי אדמה מדורה, קרם שורשים ושוקרוט עם טוויסט (54 ש"ח). בילוי קיצי קליל וכיפי במרכז העיר, שמרגיש קצת כמו חו"ל. 
אלברט מנדלר 3, מתחם שרונה

9. חוות צוק

מסעדת הבשרים האהובה בצפון העיר מקפידה על כל פרט בסטייקים ובנתחים משוישים עד לרמת גיל הפרה. הנקניקיות זוכות לאותה התייחסות רצינית: נקניקיית ואגיו ספרדית עסיסית המוגשת עם פלפל ובצל מוקפצים, תפוח אדמה אורגני מטוגן ופלפל סוויטבייט מוחמץ. ככה עושים גורמה. 78 ש"ח.
חוות צוק

10. פורט 19

מקדש ההמבורגרים מייעד קטגוריה נפרדת לנקניקיות מבית היוצר של השרקוטייה אלן טלמור, שמוגשות בלחמנייה עם כרוב כבוש ביתי, חרדל ושבבי בצל, וכארוחה עסקית בתוספת צ'יפס/טבעות בצל ושתייה. למיטיבי לכת מומלץ לנסות נקניקיית עגל סיציליאנית עם עגבניות מיובשות, צלפים, אורגנו וצימוקים (33/49 ש"ח).
שלמה המלך 2, החשמונאים 95, הרצל 20, תל אביב

פורט 19 (צילום אנטולי קריניצקי)
פורט 19 (צילום אנטולי קריניצקי)

11. פורטר אנד סאנס

בבית הבירה הוותיק תוכלו לטעום במנה אחת נקניקיית בקר, כבש וחזיר; נקניקיית בקר וצ'יפוטלה חריפה ונקניקייה מבשר חזיר בסגנון בווארי, וכל זאת על תבשיל ראגו שעועית לבנה ובייקון. מומלץ להתייעץ עם הצוות בהתאמת בירה שתחמיא לטעמים (89 ש״ח).
הארבעה 14, תל אביב, 03-6244355

על תבשיל שעועית לבנה ובייקון. נקניקיות הבית של פורטר אנד סאנס (צילום ג'אן קלוד לוי)
על תבשיל שעועית לבנה ובייקון. נקניקיות הבית של פורטר אנד סאנס (צילום ג'אן קלוד לוי)

12. פרנק

המותג שמאחוריו עומד המוזיקאי זאב טנא אחראי במידה רבה למהפך שהנקניקייה עברה בארץ – מג'אנק פוד למוצר ארטיזנלי. בדוכן באבן גבירול תוכלו למצוא נקניקיות בקר וחזיר בסגנון צרפתי, גרמני ואמריקאי לאכילה במקום (ואף מילה על הפיח והאבק ברחוב כרגע) ולקנייה הביתה. המקום פועל שבעה ימים בשבוע עד לשעות הקטנות, מידע ששווה לזכור בעיתות מאנצ'יז.
אבן גבירול 23, תל אביב

13. Fat Dog

"חווית האכילה שונה, מיוחדת וגם טיפה מאתגרת, כי איך תפערו פה כזה גדול", תהה מבקר אוכל הרחוב שלנו על הפאט דוג. במאורת הפאסט פוד לייט נייט הנקניקיות מוגשות בקריספיות עסיסית או באידוי רך וגם הלחמניות עוברות אידוי קל, מה שהופך אותן למעטפת רכה מצוינת לבשר ולתוספות. יאמי.
החלוצים 1

14. לאגר אנד אייל

בשעות שאחרי העבודה לאגר אנד אייל מפוצץ בעובדי המגדלים ברחוב הארבעה שיושבים על ספסלים ארוכים בחוץ, שותים וטועמים משהו קטן לסגירת הרעב. בתפריט תמצאו צ'וריסוס, בראטוורסט ונקניקיות עגל ועוף בלחמניה (28/38 ש"ח) ונשנושי נקניקייה בצלחת קרטון מתכלה (14/22 ש"ח). גם הבירה מתומחרת באופן סביר, ובתקופה של יוקר מחייה מבאס זוהי בהחלט נקודת זכות.
דוד אלעזר 27

אפשר גם בזול. לאגר אנד אייל (צילום יח"צ)
אפשר גם בזול. לאגר אנד אייל (צילום יח"צ)

15. אלן טלמור

אף רשימת נקניקיות שמכבדת את עצמה אינה שלמה ללא אלן טלמור, האב המייסד של ז'אנר הנקניקיות הארטיזנליות. בבוטיק בנווה שאנן נמכרים יותר מעשרה סוגי נקניקיות מעגל, בקר וטלה, לדוגמה צ'וריסו ומרגז קלאסיות וגרסאות מקוריות כגון נקניקיית עגל בתיבול פלפל שאטה וחוויאג' תימני ונקניקיית עגל עם קוביות צ'דר. למתעניינים בעיסוק כתחביב מעביר טלמור סדנאות להכנת נקניקיות.
הגדוד העברי 18, תל אביב, הזמנת משלוחים באתר

האב המייסד של הז'אנר. אלן טלמור (צילום מתוך האתר)
האב המייסד של הז'אנר. אלן טלמור (צילום מתוך האתר)