זה מתקרב: מי יהיה העיתונאי הישראלי שירצח בגלל הסתה?

יום אחד הם יגיעו גם לכאן. אולפן חדשות 12 בנווה אילן (צילום: יחסי ציבור)
יום אחד הם יגיעו גם לכאן. אולפן חדשות 12 בנווה אילן (צילום: יחסי ציבור)

228 דקות מסך קיבל איתמר בן גביר בשבוע האחרון, הדגמה מופלאה מצד עורכי המהדורות כיצד מוסיפים אבק שריפה למדורת השנאה הבוערת. והאש הזאת שמובערת באולפנים חוזרת עכשיו לשרוף אותם \\ טור דעה

זה לא יקרה היום, כנראה, אולי גם לא מחר, אבל כולם יודעים שהספירה לאחור לקראת הרצח הפוליטי הראשון של עיתונאי בישראל הולכת ומסתיימת. זו כבר כמעט לא שאלה של "האם זה יקרה?", אלא רק עניין של "מתי זה יקרה". גם המאבטחים שהוצמדו בשבוע האחרון ליונית לוי, דנה ויס, רינה מצליח וגיא פלג לא הצליחו ולא יצליחו לסדוק דבר בחומת האדישות הציבורית. ואיך יצליחו? הציבור נמצא הרי תחת מתקפה על התודעה בעצמו. אלימות זה טוב, אומרים לו בטלוויזיה, רק לא כשהיא מופנית נגדנו העיתונאים שעל המסך.

חיי אדם אינם שווים דבר, נהמו פרשנים ודרשו שברחבי הארץ ישראלים מלוד ומבת ים יספרו גופות. אחר כך הם נדהמים: מאיפה מגיעה כל האלימות הזאת?

בשבועות האחרונים ראינו על המסך עיתונאים שדורשים יותר אלימות, יותר דם, יותר מלחמה. ראינו ערוצי טלוויזיה שמוכנים להכשיר גזענים פירומנים כי מישהו סבור שהם מביאים רייטינג. ליבם של עורכי המהדורות היה גס במחדל הקורונה, במחדל הסרטן בקרב חיילי כיפת ברזל, במחדל המירון. חיי אדם אינם שווים דבר, נהמו בליבם פרשנים ודרשו שברחבי הארץ ישראלים מלוד ומבת ים יספרו גופות. אחר כך הם נדהמים: מאיפה מגיעה כל האלימות הזאת?

זוהי שעתם הגדולה של מגלגלי העיניים וסוכני הווטאבאוטיזם, של תועמלני השלטון ושליחי ההונאה שלו, כי עכשיו הכל מותר ואין זוועה שלא לגיטימי לתמוך בה. 228 דקות מסך קיבל איתמר בן גביר בשבוע האחרון, יותר מכל פוליטיקאי אחר למעט נתניהו כנראה, הדגמה מופלאה מצד עורכי המהדורות כיצד מוסיפים שמן ונפט ואבק שריפה למדורת השנאה הבוערת. והאש המובערת באולפנים ונשלחת אל המסך בסלון שלכם חוזרת עכשיו לשרוף אותם.

לא צריך להיות חוקר מז"פ בכיר כדי לעקוב אחר סימני הדרך שהותירו אחריהם המציתים. ההסתה של יאיר נתניהו, שמעון ריקלין, ינון מגל ודומיהם נגד התקשורת מתועדת היטב ומשמשת להלהטת קבוצות ווטסאפ וטלגרם, שם הדרישה לפגיעה ישירה בעיתונאים כבר הופכת גלויה ומלווה בקריאה לפעולה. כל עיתונאי ופובליציסט שמעז לזקוף ראש ביקורתי נגד הממשלה והעומד בראשה הופך מטרה מיידית לקללות, איומים ובריונות ברשתות. המטרה היא להשליט פחד. זו המשמעות הישירה של המילה "טרור".

העורכים טוענים שהם מרגיזים את שני הצדדים וזו לכאורה הוכחה לצדקתם, אבל זו סימטריה שקרית שמוסיפה שמן לשריפה המשתוללת ומכשירה את האלימות

הפחד הוא עכשיו העורך הראשי של המהדורות ושל תוכניות האקטואליה. הם מפחדים לשים על המסך את לוסי אהריש לבדה, אז הם מצמידים אותה לחיים אתגר. הם מפחדים ממה שיש לאמנון אברמוביץ' לומר אז הם מצמצמים אותו ל"שש עם" ומעלימים אותו מהמהדורה המרכזית. העורכים טוענים שהם מרגיזים את שני הצדדים וזו לכאורה הוכחה לצדקת דרכם, אבל זו סימטריה שקרית שמוסיפה עוד שמן לשריפה המשתוללת, גוזרת גזירה שווה בין סימונם של עיתונאים כאויבים (מימין) ובין ביקורת מקצועית לגיטימית על עיתונאי המהדורה (משמאל), וכך מכשירה את האלימות.

"צריך לתקוף את עמדות השידור ולשרוף את נווה אילן"במדינה שבה קיימת משטרה אמיתית ויש בה פרקליטות מלווה, חושבת ורגישה, …

Posted by ‎מוטי גילת‎ on Monday, May 17, 2021

השאלה שנותרה פתוחה היא מי יהיה העיתונאי הישראלי הראשון שירצח בידי ישראלי מוסת. אפשר להמר, אם רוצים קצת רולטת מוות, שזה לא יהיה מישהו חשוב מספיק כדי שמעסיקיו ישכרו לו אבטחה צמודה. זה עשוי להיות מישהו לא שמאלני בכלל (כמו איילה חסון שספגה אבנים ממתנחלים בלוד) או מישהו שאינו נמצא על המסך (כמו מנכ"ל חדשות 12 אבי וייס, שביביסטים איימו להתייצב בביתו במצוות יאיר נתניהו) או מישהו שסתם ניסה לעשות עבודה עיתונאית בשטח (כמו יואב זהבי ורוליק נוביצקי מכאן 11 שחטפו מכות בשכונת התקווה מעבריינים חמומי מוח).

האסון כבר כאן. רק התוצאות הסופיות שלו עדיין לא התקבלו, הרולטה עדיין מסתובבת והפור טרם נפל, אבל כולם יודעים בדיוק איך זה הולך להיגמר. זו תהיה שוב שעתם של מגלגלי העיניים. יש להם כל כך הרבה שעות עכשיו.