זהבי עצבני: מילא לקפוץ על טרנד הנוער במצוקה, אבל למה בעצבים?

תעשה אמבטיית קרח ותירגע. עוז זהבי ב-"העיר הטובה". צילום מסך/ HOT
תעשה אמבטיית קרח ותירגע. עוז זהבי ב-"העיר הטובה". צילום מסך/ HOT

אם לא הספיק לכם "עלומים" או "בני אור", אז הנה עוד סדרה על חבורת בני נוער בסיכון בפריפריה. רק שהפעם יש מושיע לבן שבא להציל אותם, ובדרך את עצמו, בדמות עוז זהבי - מורה שמנסה להילחם בנטיותיו המיניות. ואם כל זה נשמע כמו טו מאצ', חכו שתראו את העצבים (או את סצינות המין. מה, חשבתם שעוז זהבי לא הולך להתפשט?)

13 ביולי 2022

אחד הטרנדים הלוהטים של הטלוויזיה הישראלית בתקופה האחרונה הוא עיסוק בנוער חסר עתיד. ההצלחה הגדולה של "בני אור" (yes), ואחריה של "עלומים" (כאן 11), הביאה במהרה גם את התשובה מצד HOT – והיא מגיעה בדמות "העיר הטובה", סדרה פרי עטו של אלירן אליה ("מוטלים בספק"), שעלה אתמול בלילה.

בניגוד לשתי הסדרות הקודמות שצוינו כאן, "העיר הטובה" היא סיפורו של מורה – אדם, בגילומו של עוז זהבי, הוא מורה שפותח את הסדרה בסצנת היטהרות מנטיותיו המיניות (ומופיע בסצנה בעירום מלא, מה שעשוי לערער את הנטייה המינית של חצי מהצופים). משם הוא נשלח כדי לנסות ולהציל כיתה של תלמידים בעייתיים מהגורל שמצפה להם מחוץ לבית הספר. על הדרך הוא משכיר חדר בדירה שלו בתל אביב לתיירת שעושה AIRBNB (למרות שעד עכשיו לא ברור לי מאיזה מדינה היא באה. יכולתי להישבע שהיא מדברת קלינגונית) ואז – איך לא – מסיימת במיטה עם עוז זהבי. אם מישהו חשב שתהיה לנו סדרה עם עוז זהבי בלי סצנת מין, הוא טעה.

עוז זהבי, למקרה וזה טרם היה ברור, הוא כוכב הסדרה, עד כדי כך שהוא ממש מופיע בכל סצנה בפרק הראשון (למעט שתי הסצנות האחרונות, שכוללות את הטוויסט). והמוטיב המרכזי, אצלו ובכלל, הם עצבים רופפים. אצל כולם. אדם פורץ במונולוג זועם כל שתי דקות (ולא, לא תכניסו לי לפה את המילים "זהבי עצבני", אה טוב הנה זה קרה), אמא של הילד תומר (אילנית לוי בתפקיד קטן) זועמת, אבא של הילד סאן נשבע ש"הוא יזיין את תומר", הילדים רבים בינם לבין עצמם עד כדי מכות של ממש, וכמובן רגע השיא של הפרק שמסמל את הפיתרון המוחלט לכל הכעס הזה.

אבל בתוך העצבים הרופפים הללו, הגם שהם בוודאי מוצדקים, היה חסר הקונטקסט, כלומר, מה מניע את כל הזעם הזה? ברור שהחיים הקשים בעיר הפריפריאלית העלומה (נותר לנו רק להניח שהיא איפשהו בדרום, כי זה תמיד איפשהו בדרום) הם מצע לא רע לכעס תמידי, אבל יש תחושה שבתור צופה, נזרקת לתוך הקלחת הכועסת הזאת כמעט בלי רקע. וכשאנחנו נכנסים לזירה חדשה ולא מוכרת של הפרק הראשון, זה לוקה בחסר.

בנוסף לעוז זהבי, אנחנו מקבלים גם בתפקיד קטן וחמוד את תיקי דיין (שתמיד כיף לראות, לא משנה באיזה קונטקסט) ואת הדמות הבולטת השניה, תומר (בגילומו של תומר קרקעי), הילד שהופך ל"פרוייקט" של אדם, ואולי גם משמש כסוג של מראה עבורו: הגרסה הצעירה יותר שלו, שכאילו נולדה עבור סצנת ה"אני בדיוק כמוך" (אם תרצו, "we're not so different, you and I") שמתרחשת בביתו השני של תומר, המשחטה (כי למה לא לישון עם ריח של תרנגולות שחוטות?). קרקעי מסתמן גם כתגלית הסדרה, שממשיכה את הנטייה של "עלומים" לקחת ילדים אמתיים במקום שחקנים מקצועיים.

"העיר הטובה" מבטיחה לא מעט בהמשך (לפחות ברמת הטקסטים שקדמו לה), אבל לפחות בפרק הראשון עדיין מסרבת להתניע, וזה קצת חבל. בהתחשב בתנאים הנהדרים שהיא יצאה איתם לדרך היה אפשר לצפות ליותר. בואו נקווה שאת שבהמשך יגיע איזשהו הסבר לכל העצבים האלה, או לכל הפחות קיצת פחות עצבים.

העיר הטובה זמינה ב-HOT VOD, וHOT play וב-NEXT TV, ותשודר ב-14.7 ומדי יום חמישי