קפה באורנה ואלה – ולדירה של ג'וני שועלי להקליט. העיר של דנה ברגר

דנה ברגר. צילום: זהר שטרית
דנה ברגר. צילום: זהר שטרית

"העיר שלי" - מדור שבו בוחרות דמויות עירוניות מוכרות את המקומות האהובים עליהן. והפעם: המוזיקאית האייקונית מספרת על המסעדה האהובה העליה ואיך היא התחילה להצליח בעיר הגדולה. מהגן שבו היא השאירה חתיכות מלבה והרחוב שבו הכל התחיל

21 בפברואר 2022

1. גן מאיר

באביב של שנת 2000 עברתי לגור בדירה קטנה ברחוב המליץ, ממש על גן מאיר. הייתי אחרי פרידה עצובה ובשיא של ההצלחה של ״עד הקצה״, האלבום השלישי שלי, שיצא אז והגיע להרבה לבבות שבורים… בגן מאיר יש עד היום חתיכות מהלב שלי מפוזרות שם בין הספסלים. יש לי זיכרונות עמוקים ומשמעותיים מהגן הזה ובמיוחד נשיקה אחת מאוד משמעותית עם האיש שלי, אב ילדיי, לפני עשרים ואחת שנה, כשרק הכרנו והיינו בהתחלה של המסע.

גן מאיר (צילום: Shutterstock)
גן מאיר (צילום: Shutterstock)

2. רחוב שינקין (של פעם)

ההתחלה שלי בעיר הגדולה. שם הכרתי את כל החברים המוזיקאים, את ירמי קפלן, את חמי רודנר, את ג׳נגו, את אמדורסקי. שם גרנו, הסתובבנו, עבדנו, בילינו, כתבנו שירים. שם ישבתי כמעט כל בוקר עם ג׳וני שועלי באורנה ואלה (לפני שהקפה הפך למוקד עליה לרגל של ״תיירים״ הוא היה ממש הקפה השכונתי שלנו) ואחר כך משם ישר לאולפן הביתי שלו לכתוב ולהקליט שירים חדשים על הפורטרק.

שינקין בשעת שקיעה. צילום: מערכת טיים אאוט
שינקין בשעת שקיעה. צילום: מערכת טיים אאוט

3. מאנטה ריי

המסעדה האהובה עלי. על הים. שם חגגנו את חגיגת הנישואין שלנו באוקטובר 2002 התחתנו חתונה אזרחית בטוסקנה, הייתי בחודש רביעי, בהריון עם הגדולה שלי (היום בת 19) חזרנו לארץ ועשינו חגיגה מטורפת במאנטה ריי. מאז ועד היום אנחנו תמיד אוהבים לחזור לשם. גם כמובן בגלל המשמעות הרגשית של המקום עבורנו, אבל גם בגלל שתמיד כל כך טעים וכיף שם וגם כי חוף הים של מאנטה ריי הוא אחד היפים.
נחום גולדמן 4

על קו המים. מאנטה ריי (צילום יח"צ)

4. סוזן דלל

מרכז סוזן דלל אשר בנווה צדק תמיד מהלך עלי רוח טובה וריח של חוצלארץ. האווירה האירופאית של השכונה ושל המקום עצמו, הרקדנים והרקדניות שבדיוק יוצאים להפסקת קפה, הזיכרונות שלי מפסטיבל הפסנתר בימים שהיה מתארח בסוזן דלל, הגלידריה הקטנה והמיתולוגית בסמטה הקטנה מאחורה, ימים של חופש וגעגוע.
יחיאלי 5

סוזן דלל (צילום: שאטרסטוק)
סוזן דלל (צילום: שאטרסטוק)

5. רחוב ביאליק

תמיד אהבתי את הרחוב הזה. גרתי בביאליק 10 עם שני שותפים כשהייתי בת עשרים. הקלטתי בביאליק 8 את האלבום השני שלי. הופעתי אינספור הופעות בקפה ביאליק המיתולוגי. בצמוד לקפה, חנות הבגדים של המעצבת רוני בר – מהאהובות עלי. הכיכר בסוף הרחוב. המדרגות שיורדות משם לטשרניחובסקי. וכמובן – פלאפל ג׳וני :).

קפה ביאליק(ז"ל). צילום: הילה פלר
קפה ביאליק(ז"ל). צילום: הילה פלר

דנה ברגר הוציאה באחרונה אלבום חדש בשם "כל אהבה לטובה" שהוא שיתוף פעולה שלה עם תלמידתה לכתיבה מיכל דגן. היא תופיע ב-26.3 בזאפה תל אביב (אורחת מיוחדת: ליהיא לפיד). לפרטים נוספים