קופצת להיכל התרבות, בשביל לקבל קצת פרופורציות. העיר של דריה ורד

דריה ורד (צילום: אורית פניני)
דריה ורד (צילום: אורית פניני)

היא תל אביבית מלידה ועד העצם, מנהלת את סניף הבייקרי בכיכר דיזנגוף בימים ועושה מוזיקה בלילות. בין לבין היא אוהבת בעיקר את המקומות שמזכירים לה את הקשר בין גוף לנפש, שלה וגם של אחרים. זו העיר של דריה ורד

1. בר כוכבא וכיכר צינה

גדלתי בבר כוכבא ועד היום זאת שכונת הבית שלי. אני מכירה שם כל משבצת, כל דלת וכל חנות. יש מי שיתקשה להאמין, אבל הייתה לי ילדות "שכונתית" לגמרי, הכל היה במרחק הליכה וגדלנו בתחושת ביטחון וקהילה. לפני שנתיים סגרתי מעגל כשפתחתי את בייקרי צינה (מבית R2M) בלב שכונת ילדותי. אני מאוהבת בכיכר החדשה, היא נעימה, יפה וכיפית. זו גאווה גדולה מבחינתי לנהל את העסק התוסס הזה.

כיכר להתאהב בה. כיכר צינה דיזנגוף (צילום: שרית גופן)
כיכר להתאהב בה. כיכר צינה דיזנגוף (צילום: שרית גופן)

>> העיר שלי, סיכום שנה: 20 המקומות האהובים ביותר
>> הרחובות, הכיכרות ושאר המקומות הכי אהובים

2. סוזן דלל

כאמנית אני תמיד מחפשת עוד מקורות השראה, עוד שפות, עוד נושאים. כשנגמרה הקורונה זה ממש היה טקס מבחינתי ללכת לראות מופע, עד שזה הפך להיות הדייט הקבוע שלי עם עצמי. ריקוד ורקדנים זה מבחינתי עולם מקביל, קסום ומכושף, אני כל הזמן רוצה לגעת בהם. אני מאמינה שהגוף שלנו אומר המון וריקוד זה השיא של השפה והיכולת הגופנית שלנו. אני מעריצה את כל הרקדנים.

מעריצה את כל הרקדנים. "מחול בחוץ", ברחבת סוזן דלל. צילום: מקס דמיטרייב
מעריצה את כל הרקדנים. "מחול בחוץ", ברחבת סוזן דלל. צילום: מקס דמיטרייב

יחיאלי 5

3.הטיילת

אני לא בן אדם של ים, אבל אני כן רצה על הטיילת. יש משהו בחיבור של השמיים, החול, המים, הצבעים, שמאפס אותי ומזכיר לי שהכל בר חלוף ושצריך לחגוג כל יום כל הזמן את הגוף והחיים. בטיילת יש תחושה של חופש –  קצת כמו מחוץ למרחב ולזמן. זה מחזק אותי ומזכיר לי שאני בעצם מסוגלת להכל.

לא לים, כן לטיילת (צילום: שאטרסטוק)
לא לים, כן לטיילת (צילום: שאטרסטוק)

4. פלאפל הקוסם

אין הרבה אנשים כמו אריק של הקוסם, שהוא באמת הצגה של איש אחד ו-10 אצבעות. לב לוהט, מקצועיות חסרת פשרות ולאחרונה גם אמן וכותב שירים אמיץ. לאחרונה הוא צירף אותי לפרוייקט השירים שלו שמרגשים אותי מאוד ואני גאה להיות חלק מהפרויקט הזה. לא סתם עומדים אצלו בתור בשביל פלאפל.

שלמה המלך 1

הצגה של איש אחד ו-10 אצבעות. אריק רוזנטל (הקוסם)
הצגה של איש אחד ו-10 אצבעות. אריק רוזנטל (הקוסם)

היכל התרבות והבימה

כל פעם כשאני כותבת שיר ומתבאסת על עצמי, האם הוא טוב או לא טוב וכו', אני מסתכלת גבוה גבוה להיכל התרבות ומקבלת פרופורציות. שם, במוזיקה הקלאסית, מתחולל הקסם המטורף של המוזיקה, של האנשים החרוצים באמת, של המלחינים הגדולים, וככה בעצם אני מורידה מעצמי לחץ על היותי "מוזיקאית". אני חובבנית לידם. כמובן שאם ביום מן הימים אני אצליח להופיע שם בעצמי – זה כמובן יהיה הגשמת ה-חלום, בה' הידיעה, כפול מאה.

הוברמן 1

דריה ורד תשיק את הסינגל "יום נפלא" בהופעה באוזן, 7.8 (ראשון) 20:00