הרחובות, הכיכרות וכל שאר המקומות האהובים ביותר בעיר שלנו

מקום שילדים אוהבים. כיכר הבימה (צילום: Shutterstock)
מקום שילדים אוהבים. כיכר הבימה (צילום: Shutterstock)

בר או מסעדה הם דברים שקל לאהוב, אבל הם גם ברי חלוף. רחובות, לעומת זאת, הם פה כדי להישאר והדיזנגוף סנטר זה בכלל לנצח. אלו הם 10 האתרים התל אביביים האהובים ביותר לפי משתתפי מדור "העיר שלי"

"העיר שלי" הפך להיות אחד המדורים האהובים היותר בטיים אאוט, עם רשימת המתנה לא קצרה, אבל מה שבאמת מעניין בו הוא התמונה הגדולה – ואחרי יותר מ-250 מדורים היא גדולה כמו שלט חוצות באיילון. ישבנו, בדקנו ושיקללנו את בחירותיהם של התל אביבים שהופיעו במדור לאורך השנה ומתוכן ערכנו את הפרויקט שלפניכם בשלל קטגוריות. מסקרנת מכל הייתה השאלה שהרשימה שלפניכם עונה עליה: מהם המקומות שהתל אביבים הכי אוהבים? מתברר שבניגוד לתדמית רודפת הטרנדים של תושבי העיר, התל אביבי הממוצע מעדיף דווקא את המקומות שנדמה שהיו כאן תמיד או לכל הפחות הפכו למוסד מיד עם הקמתם.

>> לכל מדורי "העיר שלי"

10. בריכת גורדון

"הייתי שוחה שם כל יום החל משעה 7:30. הכרתי את המקום בזכות ריקי גל שבדיוק עבדה באותה תקופה עם מתי (כספי) על האלבום הראשון שלה. היא אמרה לי שאני חייבת לבוא אתה. לא ידעתי אז לשחות והיא לימדה אותי". (קורין אלאל, מוזיקאית)
אליעזר פרי 14

איפה שריקי גל מחלטרת כמורה לשחיה. בריכת גורדון (צילום: Shutterstock)
איפה שריקי גל מחלטרת כמורה לשחיה. בריכת גורדון (צילום: Shutterstock)

9. יפו העתיקה

"זה יישמע הכי תיירותי שיש מצדי, אבל אני אוהב לשבת ביפו העתיקה באזור של הכנסייה ולהסתכל על כל חוף הים של תל אביב. זה מקום שהוא הכי לא תל אביבי ולא בברנז'ה, אבל יש בו אווירת חו"ל". (עינב אזגורי, שף)

תיירותי, אז מה? יפו העתיקה (צילום: Shutterstock)
תיירותי, אז מה? יפו העתיקה (צילום: Shutterstock)

8. התחנה המרכזית החדשה

"לא יודע אם זה מקום שמתאים באמת לרשימת המקומות האהובים על מישהו אבל אין ספק שמדובר באחד המקומות המשמעותיים בעיר. מיקרוקוסמוס של חוויות על כל הספקטרום הרגשי ותחושה של מקום אינסופי שאפשר להמשיך לרדת בו לנצח עד שמגיעים לליבה של משהו, או יוצאים מהצד השני מבולבלים מאוד. תודה על ההשראה". (קוסטה קפלן, מוזיקאי)
לוינסקי 108

אולי לא אהוב, אבל משמעותי. התחנה המרכזית החדשה (צילום: Shutterstock)
אולי לא אהוב, אבל משמעותי. התחנה המרכזית החדשה (צילום: Shutterstock)

7. אלנבי

"אני אוהבת לשוטט ברחובות, לתפוס זנבות של שיחות, ליהנות מסטייל של אנשים, לבהות בחלונות ראווה, להתעצבן מהרעש, לעקוב אחרי הקצב של העיר ורחוב אלנבי הוא רחוב מעולה בשביל זה. מחוף הים ועד כיכר המושבות, במסע לאורך רחוב אלנבי עוברים כמה פאזות, תקופות ומצבים ותמיד אפשר להיתקל במשהו מעניין". (עדי קיסר, משוררת)

"האמ:פם של אלנבי הוא הסוד הקטן שלי. מחירים אטרקטיביים, אווירה, ברמן חמוד, קרוב למרכז. מתאים לכל סיטואציה, גם אם את רוצה לנקות את הראש לבד וגם אם את רוצה להזמין מישהו לדייט שני. טיפ קטן למי שבא או סתם באזור וחם לו: לשבת ליד הסטנד של כפכפי הוואינס – יש שם מזגן מהמם" (נונו, מוזיקאית).
אמ:פם אלנבי, אלנבי 69

אהבת אמת עם המזגן. נונו (נעמי אהרוני גל) באמפם אלנבי (צילום: איירי קצב)
אהבת אמת עם המזגן. נונו (נעמי אהרוני גל) באמפם אלנבי (צילום: איירי קצב)

6. דיזנגוף

"צפיתי בו בכל גלגוליו. בילדות הוא היה שטוח כמו עכשיו אבל הוא היה מובן מאליו ולא היתה לנו שום רפלקסיה לגביו. בגלגול הנוכחי כבר הגעתי עם מודעות והתפעמות. אני גרה מאד קרוב וכך ליוויתי את ההקמה החדשה על בסיס יום-יומי. מבחינתי הייתי בצוות המקימים. הנכדה בת השנתיים שלי גרה בירושלים, ובכל פעם שאנחנו מתקרבות לכיכר והיא רואה את המזרקה, היא זועקת בהתלהבות 'הנה תל אביב'". (עדנה מזי"א, מחזאית)

"אחרי שנים שגרנו הרבה מאוד זמן באזור כיכר רבין, מצאנו את עצמנו בשכונה סאחית להחריד. אחרי שאתה רגיל להיות קרוב להכל ופתאום אתה יותר קרוב לדרך נמיר, אתה מרגיש איזו ירידה בליבידו העירוני שלך (אני חושב שהרגע המצאתי מושג). במסגרת ההתמודדות הקבועה שלי עם תפיחתה של הכרס, אני משתדל לעשות צעידות ארוכות ולגוון בכיוונים. גם אם אני הולך לכיוון צפון, דרום או לכיוון הים בשום סנריו אני לא מוותר על צעידה של כמה דקות באיזשהו נתח מבשרו של רחוב דיזנגוף. אני לא בטוח שאני יודע למה, אבל הכל ברחוב הזה מרגיש אנרגטי, פועם, צעיר אבל לא טרנד". (אבי גרייניק, קומיקאי ומוזיקאי)

לשיקום הליבידו העירוני. בן גוריון פינת דיזנגוף (צילום: Shutterstock)
לשיקום הליבידו העירוני. בן גוריון פינת דיזנגוף (צילום: Shutterstock)

5. בלומפילד

"תמיד כשמכבי חיפה מגיעה למשחק חוץ בבלומפילד השכונה נצבעת בירוק ונותנת לי הרגשה ביתית. החוויה הזאת של ללכת מהבית ברגל למגרש זו אווירה שאי אפשר לתאר במילים. עדיין שומר נאמנות לסמי עופר שהוא אצטדיון מספר 1 בארץ ללא צל של ספק, אבל בלומפילד אחרי השיפוץ גם נותן קצת הרגשה של אירופה במרחק שני מטר מהבית". (פלד, ראפר)
רח' התקומה

אפילו אוהד מכבי חיפה לא יכול לסרב לו. בלומפילד (צילום: ליאת סגל)
אפילו אוהד מכבי חיפה לא יכול לסרב לו. בלומפילד (צילום: ליאת סגל)

4. שד' רוטשילד

"מתחיל בברקפסט וממשיך למה שהיה רוטשילד 12, עובר ברדיו איפיג'יבי, פונה שמאלה לפורט סעיד, ממשיך ישר לאלפאבית ומסיים בטוני וספה (שאחד מהסניפים ליד השדרה כבר נסגר). מרכז תרבות הבילוי של תל אביב: ים מועדוני הופעות ומסיבות עם הווייב הכי כיפי במזרח התיכון". (לירון עמרם, מוזיקאי)

"אני רץ, הרבה. זו הדרך הכי טובה שמצאתי כדי לאזן את התשוקה שלי למאפים ולהיראות טוב בג'ינס, וכדי לאזן את החיים בכלל. כשאני בתל אביב, אני רץ לאורך רצועת הים ומגיע עד נמל תל אביב, שם אני גם בודק מרחוק את התור מחוץ למאפיה שלנו. אני אוהב לרוץ גם ברוטשילד, שהיא באמת האמצע המדויק של תל אביב. המבנים המשומרים לצד החדשים, אנשי ההיי טק על הקורקינטים והמשפחות הצעירות. והאנרגיות, לא משנה באיזו שעה. זו הסיבה שהיה לי ברור שכדי להיות חלק מתל אביב אנחנו צריכים להיות חלק מרוטשילד". (אריק קייזר, שף-קונדיטור)

אנרגיות בכל שעה. שד' רוטשילד (צילום: בוריס בי / Shutterstock)
אנרגיות בכל שעה. שד' רוטשילד (צילום: בוריס בי / Shutterstock)

3. נווה צדק

"בחודשים האחרונים התחלתי לרוץ, תמיד אני מתחילה מנווה צדק עד ליפו, שם נפתחת לי הצ'אקרה. נווה צדק כל כך יפה בעיניי: הבתים הנמוכים הקטנים, הדלתות הקשתיות הלבנות, חלונות הריבועים של פעם עם תריסי העץ. זה כאילו אני מסתובבת בכפר קטן ליד הים ביוון, ברקע רעשי צלחות של ארוחת ערב שנגמרה וטלוויזיות מבצבצות שמגלות לי שבכל זאת אני בישראל". (רות אלבז, דמות בכירה באינטרנט)

זה לא כפר קטן ליד הים, זה גם לא ביוון. זו נווה צדק (צילום: Shutterstock)
זה לא כפר קטן ליד הים, זה גם לא ביוון. זו נווה צדק (צילום: Shutterstock)

2. כיכר הבימה

"בכל פעם שאני רואה את הרחבה בלילה, שזה בעצם כמעט כל יום כי אני גרה ממש קרוב, יש לי תחושה מצד אחד של בית ומצד שני של תיירת. אני לא מצליחה להתרגל לרחבה היפה הזאת. כל פעם שאני הולכת שם עולה בי תחושה של סיפוק ושמחה בחלקי על עצם העובדה שאני גרה ממש לידה. הבור עם הפרחים יפהפה ולקחת לשם פיצה מטוני וספה באמצע הלילה זאת מסורת עתיקה. מומלץ להתרחק מהרחבה בימי שישי בצהריים בגלל הצפיפות! חוץ מזה, זאת רחבה מושלמת". (עומר מושקוביץ, מוזיקאית)
תרס"ט 2

רחבה מושלמת. אולי לא בשישי בצהריים, אבל מושלמת. כיכר הבימה (צילום: שאטרסטוק)
רחבה מושלמת. אולי לא בשישי בצהריים, אבל מושלמת. כיכר הבימה (צילום: שאטרסטוק)

1. דיזנגוף סנטר

"אני תמיד, אבל תמיד הולך שם לאיבוד. וזה חלק מהחוויה, תמיד כשאני הולך לשם אני מרגיש שזה מסע קטן: מתבונן באנשים, מחפש את השירותים, רואה סרט, ומטייל בלי להבין לאן". (נועם אימבר, שחקן)

"עוד לא מצאתי קניון נעים ממנו. אני מכיר בו כל פינה מרוב שנים שלימדתי שם. קניתי בו, ביליתי בו, התקעקעתי, ראיתי סרטים והתנשקתי בו". (דן תורן, מוזיקאי)

"פארק היורה של קניוני ארץ ישראל. מבוך פלאים שמתחזה למרכז קניות אך למעשה מכלכל מושבה של עטלפי פירות במרתפיו החשוכים ומגדל צמחים על גגותיו. יש בו הכל ומכל, ישן וחדש, איזוטרי ומיינסטרים ואפשר לשוטט בו שעות מבלי להציץ בשעון. בכל פעם שאני מגיע לביקור בישראל הסנטר הוא אחד מיעדיי הראשונים. אני לא יכול להסביר את זה, אבל יש משהו בארכיטקטורה החוצנית שלו שגורם לי להרגיש הכי בבית. אי.טי פון סנטר". (אהרון קשלס, במאי)
דיזנגוף 50

דיזנגוף סנטר (צילום: דין אהרוני רונלד)
דיזנגוף סנטר (צילום: דין אהרוני רונלד)